PL 16v viritystä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

PL 16v viritystä

ViestiKirjoittaja lade » 22.9.2007 17:49

Kokemuksia virinokista? Shrick, Dbilas, CatCams? Hiotut vakiot? Pärjätäänkö vakiolikistyksillä jos nenien aukiolo alkaa lähennellä 280? Onko ko. koneeseen yleensä saatavana korkeampiruttusia mäntiä vai pitääkö ite työstää esim. wiseco-aihioista? Vakioruiskulla on heitetty sitä kuuluisaa vesilintua ja läppärungot menee tilalle.
Niin ja kukas se täällä suomenniemellä noita mainittuja kimpaleita kauppaa, vai pitääkö laittaa nettitilausta suoraan vanhalle mantereelle?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 22.9.2007 18:41

Kyllä taitaa mennä saavutettu heppa ja maksettu euro suhde persiilleen pl virityksessä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.9.2007 21:34

Mikäs on tehotavoite?

Shrickiä ja hiottuja tiedän että on ollut käytössä 170 hv +- 5 hv

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

PL-virityksestä

ViestiKirjoittaja lade » 22.9.2007 23:04

No juu... jos tota eurosuhdetta liikaa tuumailee niin kannattas vissiin nää hommat jättää tyystin :) Tehotavoite ei ole mikään ultimaalinen, tiedän kyllä näitten KR & PL- kansien heikkoudet virtauskyvyn suhteen. Mutta jos pääsis johkin 150-170hp haarukkaan niin hyvä. Tuokin määrä liikuttanee Mk1 Sciroccoa ihan kivasti, koska kiloja on vähän.
Lisävinkkejä nokkavalintaan ja puristussuhteeseen saa mieluusti laittaa lisää!

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 23.9.2007 14:46

Ykkös Golfissa PL 145hp/185Nm kone sisuskaluiltaan vakio, säädettävä nokkapyörä ja Megasquirt Extra ohjaa polttoaineen syöttöä ja sytkää. Nyt on 50mm imusarja paikoillaan ja persdynolla arvioituna ollaan jossain 150hp lukemissa, penkitän keväällä niin saadaan faktaa muutoksesta.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 23.9.2007 16:22

täältä löytys kr nokat, vapaavirtaus paneelisuodatin ja mahdollisesti imusatsi. noillahan tehot alkas oleen likelle 140hp. Olettaen että bensapaine on nostettu ja putkisto/peltisatsi on vaihdettu. Niin ja kierros rajoitin mäkeen.

en lähtis kantta laskemaan, mutta kanavien kohdistus ja siivoaminen tuskin haittaa mitään ja on lähes ilmainen toimenpide.

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

16 v viriviri

ViestiKirjoittaja lade » 23.9.2007 17:46

Pasi_T: Minkälaisilla konsteilla sait sähkösuuttimet mekaanisten k-suutinten tilalle?

jekku: KR imunokan hinta? Pakonenähän on sama KR/PL. Ja minkälainen imusatsi (40/50mm)?

Huohotuskysymys; siis 8v lohko ilman sitä edessä olevaa huohotinta ja 16v kansi on yhdistelmänä umpipullo => Lots of trouble?!? Mikä ratkaisuksi? Reikä venakoppaanko?

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 23.9.2007 19:20

PG koneen suutin holkit ruuvataan K-jetin holkkien tilalle.
KR:n imu nokalla et tule saamaan mitään suurta tehon lisäystä sen sijaan häviää väännössä. K-jetillä ja säädöillä saatiin 136hp/165nm PL koneesta ennen Mega Squirttia.
Ja minullahan on edelleenkin alkuperäinen valupakosarja, etuputki ja putkisto on omavalmiste.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 23.9.2007 23:39

Mites kierrosten rajoitin otetaan poies päältä KR-koeessa...?entä mites tapahtuu bensanpaineen säätö ja onko vaikutusta tehoihin...?

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

ViestiKirjoittaja lade » 24.9.2007 10:30

Jaaahas. Eli suutinten kolot on siis samat 16v ja 8v kansissa. Vielä tuosta KR (imu)nokkien hyödystä PL:ään verrattuna... eikös se ole 10hv KR:n hyväksi? Väännössä varmaan jotain lähtee alhaalta, mutta kevyessä autossa ei suurikaan haitta. Taitaa kuitenkin kallistua valinta Dr. Shrick:iin.

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 27.9.2007 21:49

Vie vakio nokat Kylmäkosken Erikoismoottoriin, Virtasen Maurille hiottavaksi.. Kerro hänelle mihin käyttötarkoitukseen tulee, minkälaisilla osilla teet moottorin ja paljonko olisi tehotavoite ja kuinka haluat suurinpiirtein moottorin käyttäytyvän.. Osaa varmasti tehdä juuri sinulle passelit nokat! Eikä todellakaan ole hinnoissaan, 100euroa ovh muistaakseni kipale..! Yhteystiedot löytynee Googlettamalla..

Ehdottomasti myös viet kannen johonkin "pajaan" jotta he porttaavat sen parempien tehojen toivossa. Näitä "pajoja" olisi esim. SpecialMotors (jos haluaa huippu hyvän > erikoistunut VW 16V kansiin, www.specialmotors.fi), Speed Factory / Laukkasen Pasi, tai jos tavoitteet eivät ole korkealla, niin perushyvän saa varmasti myös esim. Kansiset, JR-Tehokansi yms...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa