Noni. Nyt on oma pirssi sitten käynyt läpi kaikenmaailman remontit.
Koneremppa ja A-laatikon sisuskalut uusiksi.
Vaan ongelma on se, että kone on kuin tervaa joisi. Ajossa tuntemuksia:
-Puolikaasulla kiihtyy paremmin, kuin taas täysikaasu nuuduttaa
-5500 kierrosten jälkeen puhtia ei vain ole.
-Paikaltaan kiihdyttäessä nuutuu aivan täysin ja pienen miettimisen jälkeen alkaa vetää vasta.
Koneeseen tehty:
-Remontissa teetetty männät hieman isommat, lohko porattu.
-Rempan aikana uusittu vaikka mitä, lista hirmuinen.
-Dopilla ahdin huollettu, lastu, 68 ap ja rs-lähtö. Ilmanputsari on vakio. Ahtaa ulkoisen mittarin mukaan noin 0.8-0,9bar täppikiekoilla.
Itse olen tarkastanut, että sytkän ajoitus olisi sen vakioasetuksen (6astetta). Päästötkin on ok.
Nyt olen kädetön tästä eteenpäin. Apuja tarvitsis. Kuinka edetä. Kukas osais auttaa pirkanmaan seudulla (tai vähän kauempanakin)?
Apuva. Hätä on hirmuinen ja käämi auton kanssa rupee palamaan pikkuhiljaa.
G60 koneesta puhti kadoksissa ja muuta häikkää?
Valvoja: ffp jäsenet
No sähköissähän se vika on. Vaihda vaikka kokeeks veden lämpötila-anturi ja vaihda lambda. Tarkistele myös johtosarjaa mahdollisten katkeamien yms vuoksi. Tarkistele erityisen tarkkaan lambdan johtoa sieltä anturin päästä. Onko kaasuläpän kyljessä olevat täyskaasun ja tyhjäkäynnin kytkimet ok? Pitäisi naksua kun kääntelet kaasuläppää. Oletko tarkistanu ennakon nimenomaa sillee, että vesianturi (sininen) on irti ja kierrokset 2000-2500? Onko tulpat kunnollisia, ainoostaan Bosch W6DP0 on tietääkseni sopiva. Onko tulpan johdot kuparia vai jotain hiilipaskaa? Onko virranjakajan kansi vaihdettu?
Tässä oli nyt jotain mitä kännis tuli mielee. Se on hienoa, että olet konepuolen tehny kuntoon, mutta siitä ei ole iloa jos sähköpuolella ei oo tapahtunu mitää 15 vuotee.
Tässä oli nyt jotain mitä kännis tuli mielee. Se on hienoa, että olet konepuolen tehny kuntoon, mutta siitä ei ole iloa jos sähköpuolella ei oo tapahtunu mitää 15 vuotee.
Totta vislaat. Tulpat on ne platinalliset (ellei ole volkkarimiehet vienyt niitä rempan aikana). Virranjakajan kansi ja johdot on kyllä vanhat, ehkä alkuperäiset.
Ennakko on mittailtu sininen anturi irti.
Lambda on vaihdettu rempan aikana.
Kiitti vinkeistä. Katsotaan tossa ajan kanssa taas jos näillä eväillä pääsis eteenpäin.
Ja nyt tässä kun kirjoittelen, niin tuli mieleen, että rempan jälkeen ton auton flekti on pyörinyt välillä aika kauankin aikaa auton sammuttamisen jälkeen. Ennen remppaa se ei sitä juuri tehnyt. Onkohan lämpöanturi sökönä? Vai onkohan sekin vaihdettu rempassa?.. Mene ja tiedä.
Ennakko on mittailtu sininen anturi irti.
Lambda on vaihdettu rempan aikana.
Kiitti vinkeistä. Katsotaan tossa ajan kanssa taas jos näillä eväillä pääsis eteenpäin.
Ja nyt tässä kun kirjoittelen, niin tuli mieleen, että rempan jälkeen ton auton flekti on pyörinyt välillä aika kauankin aikaa auton sammuttamisen jälkeen. Ennen remppaa se ei sitä juuri tehnyt. Onkohan lämpöanturi sökönä? Vai onkohan sekin vaihdettu rempassa?.. Mene ja tiedä.
Asentelin uuden virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpan/puolan johdot.
Koitin vaihtaan mustan ja sinisen lämpöanturin paikkoja (erään foorumilaisen vinkki).
Ja mitäs. Nyt tyhjäkäynti heittelehtii jatkuvasti. Liikkeelle lähtiessä meno on kevyttä nykimistä. Yläkierroksille en edes uskaltanut viedä.. Voi skakka!
Koitin vaihtaan mustan ja sinisen lämpöanturin paikkoja (erään foorumilaisen vinkki).
Ja mitäs. Nyt tyhjäkäynti heittelehtii jatkuvasti. Liikkeelle lähtiessä meno on kevyttä nykimistä. Yläkierroksille en edes uskaltanut viedä.. Voi skakka!
Tyhjäkäynti heittelehti ihan siinä tonnin tietämillä. Pitää katsoa mitä autosähkön miehet sanoo ja palata rasialle sitten heidän jälkeen.
Kansi ja pyörijä ovat volkkarin marmoritiskiltä. Johdot tarviketavaraa.. voisi olla niissä siis uudet ongelmat.
anturien vaihto ei tuntunut vaikuttavan, joten laitoin takaisin normipaikoilleen.
Kansi ja pyörijä ovat volkkarin marmoritiskiltä. Johdot tarviketavaraa.. voisi olla niissä siis uudet ongelmat.
anturien vaihto ei tuntunut vaikuttavan, joten laitoin takaisin normipaikoilleen.
Noni..
Autosähköllä oli kaveri, joka osasi ton digifantin katsoa kuntoon. Sanoi, että kaikki säädöt oli pielessä mitä siinä on säädettävää. Tai siis digifanttia ei säädetä vaan jotain manuaalisesti.. (min_en_näistä_tiedä)
Myöskin bensan tuotto oli liian heikko. Bensansuodatinta laitan vaihtaen tässä seuraavaksi..katsotaan jos täytyy mennä sorkkiin bensapumppua..
Autosähköllä oli kaveri, joka osasi ton digifantin katsoa kuntoon. Sanoi, että kaikki säädöt oli pielessä mitä siinä on säädettävää. Tai siis digifanttia ei säädetä vaan jotain manuaalisesti.. (min_en_näistä_tiedä)
Myöskin bensan tuotto oli liian heikko. Bensansuodatinta laitan vaihtaen tässä seuraavaksi..katsotaan jos täytyy mennä sorkkiin bensapumppua..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa