1.9tdi Passatin kolmosen mäntä palasina...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.9.2007 16:33
1.9tdi Passatin kolmosen mäntä palasina...
Passatin retku otti ja leves työmatkalla, moottori on 1.9tdi 66kw (ahu) vm.00, vikaa en vielä tiedä mut yks tuttu epäili et ois turbo kilahtanu ja sitä kautta menny hilppeet kolmoselle.
Nyt olis kiva tietää et onko tämmöstä kantautunu aiemmin muiden korviin? Tarkat vauriot ei oo vielä tiedossa mut epäilen et menee motti vaihtoon.
Saakohan tähän jonkun muun tyypin koneen suoraan paikalleen vai pitääkö ostaa myös ohjausyksikkö sun muut kamppeet jos en löydä samaa konetta? Jos jollain sattuu lojumaan 66kw ahu:n upea yksilö tallin nurkassa niin ruvetaan hieromaan kauppoja:) Mielellään laitan pirtemmänkin motin jos se ei teetä hirveesti lisäkustannuksia/muita onkelmia!
Nyt olis kiva tietää et onko tämmöstä kantautunu aiemmin muiden korviin? Tarkat vauriot ei oo vielä tiedossa mut epäilen et menee motti vaihtoon.
Saakohan tähän jonkun muun tyypin koneen suoraan paikalleen vai pitääkö ostaa myös ohjausyksikkö sun muut kamppeet jos en löydä samaa konetta? Jos jollain sattuu lojumaan 66kw ahu:n upea yksilö tallin nurkassa niin ruvetaan hieromaan kauppoja:) Mielellään laitan pirtemmänkin motin jos se ei teetä hirveesti lisäkustannuksia/muita onkelmia!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.9.2007 16:33
Ei se turbo ollutkaan kilahtanu vaan venttiili väsyny:( Oon koittanu hakea tietoa ton ahun ja afn:n yhteesopivuudesta mut ei oikein löydy, okei, boxi pitää ainakin vaihtaa mut entäs piuhat boxille ja vaihelaatikko? Olis hyvä saada jotain varmistusta asiaan, auto lepää pajalla ja mankeli on ollu kovalla käytöllä:) Perse puutuu! Huomenna ajattelin pistää motin tulemaan jostain purkaamolta, vielä vähän arvelluttaa et laitanko saman laiskan vieterin ku ennenki vai rohkenenko kokeilla tota afn:ää ja katsoa kuinka paljon sen kans tulee säätämistä...?
Afn:ssä turbo alapuolella, joten pakoputki ei käy suoraan.
Downpipe, katti, ecu ja n75 menee vaihtoon.
Tuolta moni ostanut kohtuu hintaan.
http://websitemaker.kennisnet.nl/JonkerHuissen/
Tuossa vanhassa theadissa samasta aiheesta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=jonker
Downpipe, katti, ecu ja n75 menee vaihtoon.
Tuolta moni ostanut kohtuu hintaan.
http://websitemaker.kennisnet.nl/JonkerHuissen/
Tuossa vanhassa theadissa samasta aiheesta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=jonker
Turbon imuputki ja 1. ahtoletku menee myös uusiksi. Molemmat on VAG osina tosin aivan syvältä, joten omia (toimivia) virityksiä kannattaa kokeilla. Vakioletkuja jos ostaa niin AVB-pumppusuutinmoottorin osat kannattaa hankkia, eikä suinkaan AFN:n.
Uusi kone on sitten parempi olla nimenomaan pitkittäin asennettavaksi tarkoitettu.
Uusi kone on sitten parempi olla nimenomaan pitkittäin asennettavaksi tarkoitettu.
Onkos noissa 1.ahtoletkuissa joitain suuriakin eroja afn/avb välillä?
Näyttää vaan olevan samalla varaosanumerolla.
Uudemmissa avb:n ahtoletkuissa numero muuttuu, mutta silloin ilmeisesti klipsikiinnitys.
Imuputkea näyttää olevan useampaa versiota, mutta sieltäkin löytyy samaa osanumeroa afn ja avb koneeseen.
Näyttää vaan olevan samalla varaosanumerolla.
Uudemmissa avb:n ahtoletkuissa numero muuttuu, mutta silloin ilmeisesti klipsikiinnitys.
Imuputkea näyttää olevan useampaa versiota, mutta sieltäkin löytyy samaa osanumeroa afn ja avb koneeseen.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.5.2006 18:18
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa