18" vanteet ja Weitec Ultra GT 40/40mm IV Golffiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

18" vanteet ja Weitec Ultra GT 40/40mm IV Golffiin

ViestiKirjoittaja opapopa » 16.9.2007 19:03

Moi, eli olen tässä katsellut noita alustasarjoja, noin 400euron paikkeilla. Mulla on tällä hetkellä tossa iv golffissa vw :n vakioalusta ja vanteet on ne 16", 55mm kumeilla.

Ensi kesänä pitäisi jokatapauksessa uudet kumit ostaa, niin olen ajatellut 18" vanteiden ostoa ja niihin sopivia kumeja, kuitenkin niin että kumeissa profiili olisi se 215mm/50mm. Lisäksi olen ajatellut laittaa tommosta jotakin 40/40 madaltavaa 400euron hintaluokkaan sijoittuvaa alustasarjaa, slamitissa on tota Weitechiä.

Eli kysymys on, että tuleeko noilla osilla jotakin ongelmia ettei pääsisi muutoskatsastuksesta läpi / ottaisi kiinni lokareihin yms?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 17.9.2007 7:50

Vetoakseli voi alkaa raapia kallistuksenvakaajaan töyssyissä. Tuosta kyllä selviää kallistuksenvakaajan vaihdolla toisenlaiseen.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 17.9.2007 15:40

Tarkoitatko nyt profiilin kokoa 50mm vai 215/50 (50 on prosenttimäärä tuosta 215 <-renkaan leveys [mm], eli 107,5mm on profiilin mitta) on aika ohut rengas jos vaan 5cm profiililtaan...

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 17.9.2007 16:04

Mulla on Toledossa (jossa on kait sama alusta) juurikin toi 40/40 ja renkaat 225/40-18 ainoa missä ottaa kiinni on jos peruuttaa pyörät tapissa. Ei mitään ongelmia katsastuksen kanssa.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.9.2007 16:07

mulla on tuol samainen alusta ja paksummassa vetarissa on ympäri semmonen kevyt pyyhkäisyjälki. eli on mahdollista että saattaa vetari hipaista vakaajaa. vaatii kokemusten perusteella kuitenkin aikamoisen montun + vauhtia että niin lähekkäin pääsevät eli normaali ajossa tuskin ongelmaa tulee. 88 tieltä löytyy tämmöinen routavaurio patti monttu yhdistelmä jos joku haluaa käydä kokeilemassa miltä kuulostaa kun vetari hipaisee vakaajaa =) onneksi ei osat pientä hipaisua lähempää kontaktia pääse ottamaan.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 17.9.2007 20:52

Okei, arvon vielä sen 30mm tai 40mm madaltavan sarjan kanssa. Nii ja se 50mm oli sen kumin korkeus, en mitää prosenttimäärii.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.9.2007 21:14

Siis minkälaiset kumit sulla nyt on? Ja jos tuota 215mm/50mm meinaat, niin sen pitäs olla silloin 215/25 renkaan koko, että saisit renkaasta 50mm korkean.

Tuo 215/50 ei tarkoita, että rengas on 50mm korkea profiililtaan, vaan sitä että se on 50% tuosta 215mm.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 19.9.2007 23:47

Joono pitää ny kattoo. Vaikuttaako toi 18tuuman vanteiden laitto paljonkin ajomukavuuteen verrattuna 16" vantesiin?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 20.9.2007 0:06

vaikuttaa, jos ajomukavuus on tärkeintä ni ei kannata laittaa 18" pyöriä iv golffiin.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 20.9.2007 6:54

ota vaan se 40 madaltava sarja. et sinä sitä saa ihan helpolla normaaliajolla vakaajaan kiinni ottamaan. mulla on kahen vuoden aikana kerran hipaissu ja sillonkin piti kyllä aikamoiseen routaheittoon ajaa niin että jouset varmaan melkein pohjasi. (ihana patti-monttu-patti combo). ja sekin oli ihan vaan hipaisu, vetarissa oleva jälki on kuin olisi vaan pölyt pyyhkäissy. toimii tuo alusta aika yllättävän hyvin. auto ei vaapu paljoakaan edes oulun keskustan perunapellossa ja mikä parasta pohja ei edes hipaise katua, toisin kuin vakioalustalla.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 20.9.2007 23:12

Mistä muuten muka johtuu etttä rengasmelu on 18tuumaisilla kumeilla kovempi ku 16tuumasilla, eikös sen pitäis olla just toistepäin kun se rengas pyörii hitaammin ku o isompi kehä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.9.2007 0:22

Renkaan jäykkyydestä.

Eikä kehää suurenneta ellei olla harvinaisen juntteja...

Pebe
-
Viestit: 66
Liittynyt: 1.9.2007 15:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pebe » 21.9.2007 9:08

Eli tosiaankin faktat kuntoon nyt, mallimerkintä esim. 205/55-16 tarkoittaa 205mm leveää kumia, jonka profiili on 55% leveydestä, ja koko on 16".

Kun vaihat isompaan kumiin, esim 18" niin kehä ei siis kasva kahta tuumaa.

Ja se rengasmelu tulee jo pelkästään leveämmän kumin johdosta, joka on materiaaliltaan kovempaa kuin pienempi suuremmalla profiililla oleva.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa