Moi, eli olen tässä katsellut noita alustasarjoja, noin 400euron paikkeilla. Mulla on tällä hetkellä tossa iv golffissa vw :n vakioalusta ja vanteet on ne 16", 55mm kumeilla.
Ensi kesänä pitäisi jokatapauksessa uudet kumit ostaa, niin olen ajatellut 18" vanteiden ostoa ja niihin sopivia kumeja, kuitenkin niin että kumeissa profiili olisi se 215mm/50mm. Lisäksi olen ajatellut laittaa tommosta jotakin 40/40 madaltavaa 400euron hintaluokkaan sijoittuvaa alustasarjaa, slamitissa on tota Weitechiä.
Eli kysymys on, että tuleeko noilla osilla jotakin ongelmia ettei pääsisi muutoskatsastuksesta läpi / ottaisi kiinni lokareihin yms?
18" vanteet ja Weitec Ultra GT 40/40mm IV Golffiin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
mulla on tuol samainen alusta ja paksummassa vetarissa on ympäri semmonen kevyt pyyhkäisyjälki. eli on mahdollista että saattaa vetari hipaista vakaajaa. vaatii kokemusten perusteella kuitenkin aikamoisen montun + vauhtia että niin lähekkäin pääsevät eli normaali ajossa tuskin ongelmaa tulee. 88 tieltä löytyy tämmöinen routavaurio patti monttu yhdistelmä jos joku haluaa käydä kokeilemassa miltä kuulostaa kun vetari hipaisee vakaajaa =) onneksi ei osat pientä hipaisua lähempää kontaktia pääse ottamaan.
-
- -
ota vaan se 40 madaltava sarja. et sinä sitä saa ihan helpolla normaaliajolla vakaajaan kiinni ottamaan. mulla on kahen vuoden aikana kerran hipaissu ja sillonkin piti kyllä aikamoiseen routaheittoon ajaa niin että jouset varmaan melkein pohjasi. (ihana patti-monttu-patti combo). ja sekin oli ihan vaan hipaisu, vetarissa oleva jälki on kuin olisi vaan pölyt pyyhkäissy. toimii tuo alusta aika yllättävän hyvin. auto ei vaapu paljoakaan edes oulun keskustan perunapellossa ja mikä parasta pohja ei edes hipaise katua, toisin kuin vakioalustalla.
-
- -
- Viesti:
Eli tosiaankin faktat kuntoon nyt, mallimerkintä esim. 205/55-16 tarkoittaa 205mm leveää kumia, jonka profiili on 55% leveydestä, ja koko on 16".
Kun vaihat isompaan kumiin, esim 18" niin kehä ei siis kasva kahta tuumaa.
Ja se rengasmelu tulee jo pelkästään leveämmän kumin johdosta, joka on materiaaliltaan kovempaa kuin pienempi suuremmalla profiililla oleva.
Kun vaihat isompaan kumiin, esim 18" niin kehä ei siis kasva kahta tuumaa.
Ja se rengasmelu tulee jo pelkästään leveämmän kumin johdosta, joka on materiaaliltaan kovempaa kuin pienempi suuremmalla profiililla oleva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”