Pierburg kaasari oireilee kakkiksessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toni_88
-
Viestit: 92
Liittynyt: 3.2.2006 23:56

Pierburg kaasari oireilee kakkiksessa

ViestiKirjoittaja Toni_88 » 18.9.2007 10:25

Joo, elikäs ensinnäkin auto huutaa lämpimänäkin korkealla tyhjäkäynnillä 2500-3000 kiekkaa?? alipaineletkut laitettu uuteen ja kaasarin putsattu ja ym toimenpiteitä tehty... sitten arvoituksena yksi johto, semmonen littee 3mm levee maajohto, lähtee kannesta mut missä on toisen pään paikka??

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 18.9.2007 12:04

Epäilen et tyhjäkäynnin vaha termostatti! paljon autolla on ajettu? mistä kannesta se johto lähtee? kaasutimen vai ventiilikopan kannesta.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 18.9.2007 12:20

Vahatermari on kuivunut. Kyseessä on luultavasti 2E2-kaasutin josta löytyy tekstit-osiosta piiiitkä rimpsu millä sitä voi yrittää elvytellä.

http://ffp-motorsport.com/tuning/pierburg2e2.php

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.9.2007 15:09

Venttiilikopan takareunasta, pultin alta ainakin kuuluu mennä maapiuha kaasarin rungon kylkeen pultin alle, sen irtoaminen aiheuttaa kaikenlaista oiretta.

Toni_88
-
Viestit: 92
Liittynyt: 3.2.2006 23:56

ViestiKirjoittaja Toni_88 » 18.9.2007 20:28

hmmm, no se piuha ei oo ollu kiinni sen jälkee ku se purettii se kaasari ja sen myötä se on temppuillukki! oisko jotaki kuvaa jolla paikkallistaa se kohta kaasarista?? tai muita ohjeita... suht vittumainen ku huutaa

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.9.2007 20:36


taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.9.2007 20:49

hmmm, no se piuha ei oo ollu kiinni sen jälkee ku se purettii se kaasari ja sen myötä se on temppuillukki! oisko jotaki kuvaa jolla paikkallistaa se kohta kaasarista?? tai muita ohjeita... suht vittumainen ku huutaa


No ei sillä nyt ole varsinaisesti väliä mihin kohtaan kaasaria sen maajohdon laittaa. Itsellä 2E3:ssa se oli siinä välisäiliön (tai miksi sitä nyt voisi sanoa) kiinnitysruuvin alla kiinni.

Toni_88
-
Viestit: 92
Liittynyt: 3.2.2006 23:56

ViestiKirjoittaja Toni_88 » 18.9.2007 20:52

tuossa kuvassa ei kyl tosiaan oo sitä kyseistä johtoo... ajattelin että jos sille joku tähellinen paikka on olemassa ni joku voip kertoo siitä

Toni_88
-
Viestit: 92
Liittynyt: 3.2.2006 23:56

ViestiKirjoittaja Toni_88 » 18.9.2007 20:54

ja asiasta kaheksanteen, minkähänlainen remontti on vaihtaa kytkimen painelaakeri?? onnistuuko ilman vaihteiston irrotusta? Ken tietää nii kertokoon :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 18.9.2007 21:56

Laatikko vaan irti, ei se muuten taida onnistua. Asetelma ja levy hyvä samalla vaihtaa niin ei sitten niitten takia tarvii heti vaihtaa.. Ootkos varma että se laakeri on rikki?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.9.2007 22:13

^ No jos kyse on jostain 1.6...1.8-litraisesta koneesta jonka jatkona yleisin 5-vaihteinen 020-laatikko niin se painelaakeri ei kyllä ole lähelläkään kytkinlevyä!

Painelaakeri löytyy laatikon päätylätkän alta, eli se pyöreä peltilätkä irti, kytkinvipu irti ja laakeri on siinä. Laatikon päätyyn pääsee käsiksi etupyörän irrottamalla.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 18.9.2007 22:20

Volkkarit käy päivä päivältä ihmeellisemmiksi peleiksi.. Jospa se sitten näin on.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.9.2007 21:48

Ainakin viimeksi näin oli kun kyseisen laatikon avasin :)

http://www.vwtransaxles.com/2y.htmlKytkinvivun akseli siis on tuon vihreän lätkän alla, sen alla irtonainen painelaakeri ja onton pääakselin sisällä kulkee kytkimen käyttötanko. Itse laakeri näkyy viidennessä kuvassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa