1.9tdi Passatin kolmosen mäntä palasina...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passat 1.9tdi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.9.2007 16:33

1.9tdi Passatin kolmosen mäntä palasina...

ViestiKirjoittaja passat 1.9tdi » 17.9.2007 16:57

Passatin retku otti ja leves työmatkalla, moottori on 1.9tdi 66kw (ahu) vm.00, vikaa en vielä tiedä mut yks tuttu epäili et ois turbo kilahtanu ja sitä kautta menny hilppeet kolmoselle.

Nyt olis kiva tietää et onko tämmöstä kantautunu aiemmin muiden korviin? Tarkat vauriot ei oo vielä tiedossa mut epäilen et menee motti vaihtoon.

Saakohan tähän jonkun muun tyypin koneen suoraan paikalleen vai pitääkö ostaa myös ohjausyksikkö sun muut kamppeet jos en löydä samaa konetta? Jos jollain sattuu lojumaan 66kw ahu:n upea yksilö tallin nurkassa niin ruvetaan hieromaan kauppoja:) Mielellään laitan pirtemmänkin motin jos se ei teetä hirveesti lisäkustannuksia/muita onkelmia!

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.9.2007 17:58

No AFN ei ainakaan tuota yhtään mitään tuskaa heittää keulille.
Toki ECU pitää vaihtaa mutta jos saa täydellisen AFN motin jostain revittyä, niin laittaisin ehottomasti.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 17.9.2007 19:36

Näinkin voi tapahtua. Kohteena 1Z.

passat 1.9tdi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.9.2007 16:33

ViestiKirjoittaja passat 1.9tdi » 18.9.2007 15:47

Ei se turbo ollutkaan kilahtanu vaan venttiili väsyny:( Oon koittanu hakea tietoa ton ahun ja afn:n yhteesopivuudesta mut ei oikein löydy, okei, boxi pitää ainakin vaihtaa mut entäs piuhat boxille ja vaihelaatikko? Olis hyvä saada jotain varmistusta asiaan, auto lepää pajalla ja mankeli on ollu kovalla käytöllä:) Perse puutuu! Huomenna ajattelin pistää motin tulemaan jostain purkaamolta, vielä vähän arvelluttaa et laitanko saman laiskan vieterin ku ennenki vai rohkenenko kokeilla tota afn:ää ja katsoa kuinka paljon sen kans tulee säätämistä...?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 18.9.2007 16:07

Afn:ssä ja ahussa mun mun tietääkseni sama johtosarja(en ihan satavarma), suurin ero on nimen omaan ecussa.
Ahun ecu ei osaa kunnolla ohjata tuota vnt-ahdinta joka on afn:n padassa.
Ainakin itsellä on afn:n ecu kiinni 1z:n johtosarjassa ja hyvin toimii tuo vnt-ahdin.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 18.9.2007 16:41

Afn:ssä turbo alapuolella, joten pakoputki ei käy suoraan.
Downpipe, katti, ecu ja n75 menee vaihtoon.


Tuolta moni ostanut kohtuu hintaan.
http://websitemaker.kennisnet.nl/JonkerHuissen/

Tuossa vanhassa theadissa samasta aiheesta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ght=jonker

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 18.9.2007 19:14

ahun ecukin osaa ohjata ihan hyvin vnt:tä kun vaihtaa ohjelman sellaseks. omassa ahussa ainakin pelaa hyvin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.9.2007 22:19

Turbon imuputki ja 1. ahtoletku menee myös uusiksi. Molemmat on VAG osina tosin aivan syvältä, joten omia (toimivia) virityksiä kannattaa kokeilla. Vakioletkuja jos ostaa niin AVB-pumppusuutinmoottorin osat kannattaa hankkia, eikä suinkaan AFN:n.

Uusi kone on sitten parempi olla nimenomaan pitkittäin asennettavaksi tarkoitettu.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 19.9.2007 18:03

Onkos noissa 1.ahtoletkuissa joitain suuriakin eroja afn/avb välillä?
Näyttää vaan olevan samalla varaosanumerolla.
Uudemmissa avb:n ahtoletkuissa numero muuttuu, mutta silloin ilmeisesti klipsikiinnitys.

Imuputkea näyttää olevan useampaa versiota, mutta sieltäkin löytyy samaa osanumeroa afn ja avb koneeseen.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.9.2007 18:15

Jos varaosanumero on prikulleen sama, niin se tarkoittaa silloin että kyseessä on yksi ja sama osa josta ei ole kahta eri versiota.

Bulldogs87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 16.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja Bulldogs87 » 20.9.2007 16:20

Mulla meni ASV leonista kone vaihtoon, nyt kun laitan toisen ASV koneen tilalle niin kannattaako laittaa uuden koneen boxi paikalle vai jätänkö vanhan koneen boxin sinne? Vai onko ees väliä kumman laitan? Koneethan on periaatteessa samanlaisia, uusi kone kylläkin on -03 ja vanha oli -01.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 20.9.2007 16:30

Jos siis ecusta puhut, niin vanhalla pitäis pärjätä ihan hyvin..

Bulldogs87
-
Viestit: 45
Liittynyt: 16.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja Bulldogs87 » 20.9.2007 16:44

ECU:a tarkoitin joo... Kokeillaan vanhalla ECU:lla!

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 20.9.2007 19:36

Jos tuossa uuden ecun joutuu vaihtamaan jostain syystä niin kannattaa varautua siihen että sitten pitää tehdä tietokoneella pientä säätöä että rupee ajonesto yms juttelemaan uuden ecun kanssa sulassa sovussa.

penak
-
Viestit: 5
Liittynyt: 31.12.2006 16:21

ViestiKirjoittaja penak » 20.9.2007 21:27

Olisikohan jotain osallisuutta lastuvirityksillä vauroihin!!!

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.9.2007 21:41

Ai venttiilin katkeamiseen? Liikaa ahtoa lautasen takana niin ei kestänyt enää?

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 21.9.2007 9:55

On niitä venttiileitä katkennut ilman lastujakin. Mullakin on nurkissa yks afn kone josta venttiili mennyt poikki. Mäntä ja kansi kaput.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 21.9.2007 10:03

Viimeviikolla näin yhden SDI koneen, josta oli mennyt venttiili poikki. Kansi ja mäntä hajalla ja kiertokanki mutkalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa