Moi
TDI Passatissa vm 03 on outo-ongelma. Auto lähtee käyntiin hyvin, mutta kun on aamulla ajanut n.5 kilometriä moottori alkaa röpöttämään ikäänkuin kävisi kolmella pytyllä, lisäksi yleensä syttyy moottorin vikavalo. Ongelmat poistuvat heti kun pysähtyy, sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen.
Ongelma ilmenee aamuisin lähes sadan metrin tarkkuudella samassa kohtaa.
Luettiin vikakoodit ja nuo otsikossa olevat koodit tulivat esille.
Onko hyviä vinkkejä mistä lähtisin ongelmaa purkamaan?
-Pete
TDI vikakoodit 18074.P1666 ja 18265.P1857. Korjattu
Valvoja: ffp jäsenet
TDI vikakoodit 18074.P1666 ja 18265.P1857. Korjattu
Viimeksi muokannut ppietola, 2.10.2007 7:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/18074/P1666
Toista en äkkiseltään löytänyt.
Ross-Techin wiki kertookin jo aika selkeästi mitä pitäisi tehdä, eli ykkösyltyn pumppusuuttimen johdon liitintä vois yrittää tsekkailla ja puhdistella.
Toista en äkkiseltään löytänyt.
Ross-Techin wiki kertookin jo aika selkeästi mitä pitäisi tehdä, eli ykkösyltyn pumppusuuttimen johdon liitintä vois yrittää tsekkailla ja puhdistella.
18074 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 1 (N240): Electrical Malfunction
P1666 - 35-00 - -
18265 P1857 Load Signal Error Message from Engine Contr.
En ole mikään pumppariguru mutta ensimmäinen vaikuttais siltä että sylinteri 1:n ohjaussolenoidi N240 ei futaa kunnolla tai johdot ei ole kunnossa ko kikkulalle. Toinen vika voi hyvinkin tulla ensimmäisen seurauksena (1.sylinterin suutin putoaa pois pelistä -> käy kolmella ->moottorin kuormitusaste-signaalissa virhe/dataa jota moottorinohjaus ei pysty käsittelemään ts arvot liian suuria / pieniä / heittelehtii liikaa)
vikakoodien selityksiä löytyy aika läjä osoitteesta http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=47135
P1666 - 35-00 - -
18265 P1857 Load Signal Error Message from Engine Contr.
En ole mikään pumppariguru mutta ensimmäinen vaikuttais siltä että sylinteri 1:n ohjaussolenoidi N240 ei futaa kunnolla tai johdot ei ole kunnossa ko kikkulalle. Toinen vika voi hyvinkin tulla ensimmäisen seurauksena (1.sylinterin suutin putoaa pois pelistä -> käy kolmella ->moottorin kuormitusaste-signaalissa virhe/dataa jota moottorinohjaus ei pysty käsittelemään ts arvot liian suuria / pieniä / heittelehtii liikaa)
vikakoodien selityksiä löytyy aika läjä osoitteesta http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=47135
jokseenkin samalta vaikuttaa ku mullakin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=86218
huomenna toivottavasti tiedän lisää.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=86218
huomenna toivottavasti tiedän lisää.
Korjattu
Vika on nyt korjattu.
Ei tarvinnut tehdä muuta kuin venttiilikoppa auki, kaikkien pumppusuuttimien sähköliittimien putsaaminen CRC:llä, lisäksi putsasin kannen päässä olevan liittimen jota kautta piuhat menee pumppusuuttimille.
Kustannus 0e
Ei tarvinnut tehdä muuta kuin venttiilikoppa auki, kaikkien pumppusuuttimien sähköliittimien putsaaminen CRC:llä, lisäksi putsasin kannen päässä olevan liittimen jota kautta piuhat menee pumppusuuttimille.
Kustannus 0e
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa