Kaasuläppämodi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

Kaasuläppämodi

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.9.2007 15:43

Kuva
Kuva on dieselgeek.com:sta ja siellä myydään kaasuläpän tilalle tuollaista suoraa putkea, jonka kerrotaan antavan tehoa lisää.
Aloiteltiin aihetta tuolla dynolappu topicissa ja jatketaan sitä täällä, eli kokemuksia, oivalluksia ja mielipiteitä tuosta kaasuläpästä ja siihen koskevista modauksista.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 17.9.2007 16:20

Mistäs kaikista moottori tyypeistä tommoinen yleensä löytyy?
Jos vaikka alotettaisiin siitä =)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.9.2007 17:03

EGR:ä taitaa löyty melko useista TDI:stä. Ainakin pumppareissa on tuossa muodossa. Kaasuläppä ehkä taitaa olla hieman väärä nimike, onko se sitten EGR:n läppä vai mikä se oikea... Varmasti virtauksisa parantaa, näkee jo silmällä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.9.2007 17:21

Myöskin on tullut keskustelua siitä että tuo olisi ns. Anti shudder valve (tms.)
Elikkä poistaa sammutuksessa turhat tärähtelyt.
Näin kertoi siis Jaah nimim. omaava henkilö.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 17.9.2007 17:50

sammutinläppähän se on.....kone sammuu samontein ku läppä jysähtää kiinni..
tein rst laipan ja suoran putkilähön siihen..ei varmaan tehoihin merkitystä mut helpompi oli ahtoputki kiinnittää....sammuttaessa vauhtipyörä tai joku ääntää hiukan erilailla kuin sammutinläpän kans, jos ei paina kytkintä pohjaan..

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.9.2007 19:48

Eli siis mitenkä tuo käytännössä vaikuttaa tuohon sammumiseen?

Kun järjellä ajattelee, niin kun tuo läppä menee kiinni ja kone pyörii vielä, silloin kone kehittää jonkun asteisen alipaineen ja moottorin pyörimisnopeus laskee nopeammin.
Mitä tuo ylimääräinen yskiminen sammuttaessa aiheuttaa koneelle sitten, kun tuollainen on tuonne laitettu?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 17.9.2007 20:43

Se katkaisee ilman kulun kokonaan joten kone sammuu saman tien eikä jää rutkyttelemään vaikka pumpusta tulisikin soppaa.
Jotkut ovat tuon onnistuneesti poistaneet ja sitten on pumppua säädetty niin että kierrokset nousevat tappiinsa ja sitten vaan funteeraamaan että millä se sammuu =)
Eli käsittääkseni se on sielllä myös turvallisuus syistä?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 17.9.2007 21:00

^ Ja voihan se myös lähtee öljylläkin pyörimään kun sitä noissa putkissa jonkin verran on. Sekään ei taija sammua ilman tuota läppää.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 17.9.2007 21:05

Jotenka ollaan päästy sellaiseen lopputulokseen että tuo jenkkiläinen keksintö voi olla askel lähemmäs ikiliikkujaa.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 17.9.2007 21:07

heheh eix spede keksiny sen jo...xD

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2007 21:26

Jos alkuperäisen venttiilin raiskaaminen ei haittaa niin minusta toi "stealth race pipe" on ihan fiksu keksintö. Eipähän katsastusaseman setä katso niin pahalla kun venttiili näyttää olevan paikallaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa