Vit.., kohta kaikki ajaa 1.1 Microilla ku muuhun ei ole varaa! On tämä maa...
sanos muuta :S
Hih, olin sadas :D
Valvoja: ffp jäsenet
Välirahat pysyy kuitenkin samana, tapahtuupa autojen hinnoille mitä tahansa!
Siirtolupaa ei jatkossa vaadita ETA-maassa rekisteröidyltä ajoneuvolta (30.3.2007)
Myös Suomessa vakituisesti asuva kuljettaja saa jatkossa tuoda ETA-maassa rekisteröidyn ajoneuvon maahan ilman siirtolupaa. Menettelyä sovelletaan 2. huhtikuuta alkaen.
Nykyään Suomeen tuotavaan ulkomailla rekisteröityyn autoon on pitänyt hakea siirtolupa rajalla, jos auton omistaja asuu vakituisesti Suomessa. Autolla on voinut ajaa ns. siirtotarrojen kanssa enimmillään kolme kuukautta ilman rekisteröintiä ja autoveroa. Siirtolupaa ei ole tarvittu, jos auton omistaja ei asu vakinaisesti Suomessa.
Euroopan yhteisöjen tuomioistuin katsoi 15. maaliskuuta, että Suomi rikkoo käytännöllä tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevia määräyksiä. Tuomistuin vaati tuomiossaan, että toisessa ETA-maassa rekisterissä olevan auton suomalaiselta kuljettajalta ei saa vaatia rajalla siirtolupaa.
Ajoneuvolain mukaan Suomessa käytettäväksi tarkoitettu ajoneuvo on jatkossakin rekisteröitävä Suomeen mahdollisimman nopeasti. Autoverollisten autojen rekisteröinnin edellytyksenä on autoveron maksaminen.
Liikenne- ja viestintäministeriön mukaan autoverovelvolliset ajoneuvot tulisi rekisteröidä mahdollisimman nopeasti autoverotuspäätöksen tekemisestä. Jos ajoneuvosta ei tarvitse maksaa autoveroa Suomeen, ajoneuvo tulisi rekisteröidä 30 päivän kuluessa ajoneuvon käyttöönotosta Suomessa.
Kuljettajan tulee tarvittaessa osoittaa ajoneuvon käyttöönottoaika Tullin vahvistamalla käyttöönottoilmoituksella.
Siirtoluvan saa jatkossakin, jos se halutaan ottaa ajoneuvolle esimerkiksi vakuutusturvan varmistamiseksi. Siirtolupa vaaditaan pääsääntöisesti edelleen, jos ajoneuvo tuodaan muusta kuin ETA-maasta tai sitä ei ole rekisteröity missään maassa.
LVM Viestintä
No jos elämme globaalissa taloudessa, niin miksi kukaan toimittaja ei kysy näissä uutisissa esimerkiksi sitä, että kun bensiinin maailmanmarkkinahintaa mitataan dollareissa, niin miksi bensiinin hinta ei ole laskenut Suomessa vaikka dollari on kaikkien aikojen heikoimmassa arvossaan.
Niinhän se menee, valitettavasti :(Pari Faktaa:
1. EU Määrää että autoveroa on uudistettava
2. Suomi laittaa vastaan niin kauan kun EU:ssa tämä asia nostetaan varsinaisesti pöydälle
3. Suomi hakee vielä senkin jälkeen siirtymisaikaa.
4. Ei seuraavaan viiteen vuoteen tule juurikaan mitään muutosta autoveroon.
Kiintoisaa tietää, miten kohdellaan "harrasteautoja", yli 5 litraisella 2000 kg lotjalla 2000 km ajava maksaa sitten kivat verot... Saa nähdä.
"Jos autovero laskee, autojen hinnat laskevat, ja sitä enemmän ostetaan autoja. Tutkimuksista tiedetään, että mitä enemmän kotitalouksissa on autoja, sitä enemmän niillä ajetaan ja sitä vähemmän käytetään joukkoliikennettä. Eli huonosti toteutettuna autoiluverotuksen muutos voi lisätä autoilun päästöjä eikä vähentää niitä", Tynkkynen muistuttaa.
Autoveron tuotto valtiolle oli viime vuonna yli 1,3 miljardia euroa. Potista ei haluta luopua.
Kattokohan ne ilmoitetut vai oikeat? (eikös oikeat selviä aina katsastuksessa?)
VOI VIT***** VIT**! Käyttöverot nousee melkein heti ja millonkahan tippuu autojen hinnat?!
Eiköhän se valmistajan ilmoituksen mukaan mene... se konttorin pikainen mittaus ei kerro juuri mitään auton moottorin toiminnasta kuormitettuna jne.
"Jos autovero laskee, autojen hinnat laskevat, ja sitä enemmän ostetaan autoja. Tutkimuksista tiedetään, että mitä enemmän kotitalouksissa on autoja, sitä enemmän niillä ajetaan ja sitä vähemmän käytetään joukkoliikennettä. Eli huonosti toteutettuna autoiluverotuksen muutos voi lisätä autoilun päästöjä eikä vähentää niitä", Tynkkynen muistuttaa.
Yle.fi: Erityisen paljon polttoainetta kuluttavien henkilöautojen veron osuus kuluttajahinnasta nousee tuntuvasti aina 40 prosenttiin asti.
Dieselvero aiotaan nostaa bensiiniveron tasolle.
Quote:
Dieselvero aiotaan nostaa bensiiniveron tasolle.
Mitenhän tämän kanssa taas menetellään?
Urheiluautotyyppisten ajoneuvojen laskennallinen
päästötaso määritellään toisin, sillä
niiden teho ja polttoainekulutus ovat suuria verrattuna ajoneuvon kokonaismassaan. Jos auton tehon (kW) ja kokonaismassan (kg) osamäärä
on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä
korotetaan kertomalla ne luvulla
1,5. Hiilidioksidipäästöjen määrä pyöristetään
täysiin grammoihin.
Ainakin Opel ja Saab ovat ilmoittaneet siirtävänsä verohelpotuksen suoraan ajoneuvojen hintoihin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa