TDI ahtopaineista
Valvoja: ffp jäsenet
TDI ahtopaineista
Laitoin tuossa ahtopainemittarin kiinni, kun lähdin koeajolle mittarin asennuksen jälkeen niin täyskaasukiihdytyksessä painetta oli piikkiä 1,8 bar ja tasoittu 1,4 bariin.
autossahan on gt17494v ahdin ja raceja vastaavat suuttimet sekä 3bar mappi
onko tuo normaalia että paineet on noin korkeat että voiko tuo map anturi nostaa painetta noin paljon??
uskaltaako noita paineita vielä nostaa että kestääkö kone/ahdin?
autossahan on gt17494v ahdin ja raceja vastaavat suuttimet sekä 3bar mappi
onko tuo normaalia että paineet on noin korkeat että voiko tuo map anturi nostaa painetta noin paljon??
uskaltaako noita paineita vielä nostaa että kestääkö kone/ahdin?
Tuolle 1749V ahtimelle on porukka suositellut maksimissaan 1.3bar jatkuvia paineita, alkaa sen jälkeen kestävyys kuulemma kärsimään kiihtyvällä tahdilla.
Ja jos sulla on raceja vastaavat suuttimet paikallaan niin todennäköisesti pakopaineet on taivaissa tuolla ahtimella poletettaessa.
Porukka on onnistunut katkomaan akseleita/tuhoomaan ahtimen laakereita noista 1749v:n ahtimista raceloiden avulla jonkin verran, jopa pienemmilläkin suuttinkärjillä.
Tuon mapin vaihto nostaa nuo ahdot tuonne tasolle mitä mittarisi näyttää.
Ahtopaine on jo enemmän 3bar mapilla mitä ahdin kestää pitkä ikäisesti, eli en ala enää suosittelemaan paineen nostamista, vaan ennemimmin katselemaan suoraan isompaa ahdinta sinne pellin alle, etes 1749VA ahdin(130pd) ja suosittelen isompaa.
Itselläni tuo VA-malli ja raceilla yhdestä ahtimesta jo antautui laakeri...
Ja jos sulla on raceja vastaavat suuttimet paikallaan niin todennäköisesti pakopaineet on taivaissa tuolla ahtimella poletettaessa.
Porukka on onnistunut katkomaan akseleita/tuhoomaan ahtimen laakereita noista 1749v:n ahtimista raceloiden avulla jonkin verran, jopa pienemmilläkin suuttinkärjillä.
Tuon mapin vaihto nostaa nuo ahdot tuonne tasolle mitä mittarisi näyttää.
Ahtopaine on jo enemmän 3bar mapilla mitä ahdin kestää pitkä ikäisesti, eli en ala enää suosittelemaan paineen nostamista, vaan ennemimmin katselemaan suoraan isompaa ahdinta sinne pellin alle, etes 1749VA ahdin(130pd) ja suosittelen isompaa.
Itselläni tuo VA-malli ja raceilla yhdestä ahtimesta jo antautui laakeri...
missäköhän mahtaisi vika olla. alaväännöt on kateissa ja ahtopaineet nousee vasta 3000rpm:n jälkeen.
eilen irrotin piuhan n75-venttiiliiltä, sen jälkeen ei kyllä ollut vetoja olleskaan.
mahtaakohan ne turbon siivet jumia vai pitäisikö kokeilla uudella n75-venttiiliä ja uutta maffia?
autona siis seat leon 1.9tdi. va-ahdin,pp502 ja karalan lastu.
eilen irrotin piuhan n75-venttiiliiltä, sen jälkeen ei kyllä ollut vetoja olleskaan.
mahtaakohan ne turbon siivet jumia vai pitäisikö kokeilla uudella n75-venttiiliä ja uutta maffia?
autona siis seat leon 1.9tdi. va-ahdin,pp502 ja karalan lastu.
malandio wrote:
malandio: Paljon sulla on IQ? Kyllä vakionestepäällä ja raceilla pitäis niin paljon tulla kakkua, että VA:lla voimasavua tulee ja paljon! Tulee nimittäin VB:lläkin niin halutessa.... =)
Ilexi: Onko sulla vakio downpipe/putkisto? Siellä tulee tosiaan pakopuolella aika ahdasta tuolla setupilla, eli pakopaineet on kovat. Pakopesä itsessään käy jo ahtaaksi... Mulla helpotti toi ahtojen karkailu vähän, kun vaihdoin takapöntön paikalle läpivirtaavan mallin.Kesän toimi jotenkin... Nyt piikittää taas välillä samoin kun sulla, luulen että vnt vähän jumittelee... No, täytyy käyttää turbo irti ja putsata. Samalla vois vähän modata pakopesää ja laittaa 2,5" db:n, niin loppuu piikittely.
Se on kyllä totta, esim itsellä 1.2bar ahdoilla va-ahtimella polttaa kaiken mitä saa raceista läpi vakionestepäällä. Eli siis ei anna yhtään voimasavua.
malandio: Paljon sulla on IQ? Kyllä vakionestepäällä ja raceilla pitäis niin paljon tulla kakkua, että VA:lla voimasavua tulee ja paljon! Tulee nimittäin VB:lläkin niin halutessa.... =)
Ilexi: Onko sulla vakio downpipe/putkisto? Siellä tulee tosiaan pakopuolella aika ahdasta tuolla setupilla, eli pakopaineet on kovat. Pakopesä itsessään käy jo ahtaaksi... Mulla helpotti toi ahtojen karkailu vähän, kun vaihdoin takapöntön paikalle läpivirtaavan mallin.Kesän toimi jotenkin... Nyt piikittää taas välillä samoin kun sulla, luulen että vnt vähän jumittelee... No, täytyy käyttää turbo irti ja putsata. Samalla vois vähän modata pakopesää ja laittaa 2,5" db:n, niin loppuu piikittely.
Kane: iq on noin 1.2 tällä hetkellä.
Jos menee alta yhden niin alkaa ilmestymään savua ja 0.7 alkaa rynkyttämään.
Semmoinen usva kyllä irtoo jonka voi havaita takana tulevan ajo valoja vasten, mutta ei tuolla 1.2:n iq:lla puhdasta savua vielä irtoa.
Painetta 1.3, eikä piikitä ollenkaan, vakio ic ja ahtoputkisto. Pakopuoli läpeensä 2.5"/3" putkea yhdellä ahdistamattomalla kammio vaimentimella.
Ja kai sitä woimaakin on jonkin verran kun taittuu tuo 60-120 alta 6s, tuo tulee paria vaihdetta käyttäen, kun ei riitä 3:lla vetävät kierrokset ohjelman takia 120 asti. 4:s vaihteella pelkästään sain ajaksi 6.2s
Ainut ongelma joka nykyään on ilmaantunut, on se että kytkin levy ei kestä fyysisesti, eli paukkuu oletattavasti alaväännön takia levyn keskiön jouset kappaleiksi.
Jos menee alta yhden niin alkaa ilmestymään savua ja 0.7 alkaa rynkyttämään.
Semmoinen usva kyllä irtoo jonka voi havaita takana tulevan ajo valoja vasten, mutta ei tuolla 1.2:n iq:lla puhdasta savua vielä irtoa.
Painetta 1.3, eikä piikitä ollenkaan, vakio ic ja ahtoputkisto. Pakopuoli läpeensä 2.5"/3" putkea yhdellä ahdistamattomalla kammio vaimentimella.
Ja kai sitä woimaakin on jonkin verran kun taittuu tuo 60-120 alta 6s, tuo tulee paria vaihdetta käyttäen, kun ei riitä 3:lla vetävät kierrokset ohjelman takia 120 asti. 4:s vaihteella pelkästään sain ajaksi 6.2s
Ainut ongelma joka nykyään on ilmaantunut, on se että kytkin levy ei kestä fyysisesti, eli paukkuu oletattavasti alaväännön takia levyn keskiön jouset kappaleiksi.
en oo kokeillu mitä se ahtaa yläkierroksilla.
tuossa maffilta otin piuhan irti ja kokeilin niin osakaasulla kyllä vielä vetää mutta sit jos enenpi painaa kaasua pohjaan niin hyytyy.
pitää käydä tuossa kaikki letkut läpi, näkeepähän jos jokin on irti.
kauhia pihinä ja puhina kyllä kuuluu kun alkaa jostain 1700rpm:n kieppeiltä kaasua painamaan.
että varmaankin joku letku sieltä on jonkin verran irti?
tuossa maffilta otin piuhan irti ja kokeilin niin osakaasulla kyllä vielä vetää mutta sit jos enenpi painaa kaasua pohjaan niin hyytyy.
pitää käydä tuossa kaikki letkut läpi, näkeepähän jos jokin on irti.
kauhia pihinä ja puhina kyllä kuuluu kun alkaa jostain 1700rpm:n kieppeiltä kaasua painamaan.
että varmaankin joku letku sieltä on jonkin verran irti?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa