Autoa hankkimassa, Passat vai Golf?
Valvoja: ffp jäsenet
Autoa hankkimassa, Passat vai Golf?
Olisi auto hankinnassa ja vaihtoehdoiksi olisi jääneet IV korinen Golf ja 97-04 vuoden Passat. Konekooksi olen miettinyt molemmista joko 1.6 tai 1.8(T) konetta. Lähinnä haluaisin kuulla kommentteja kuinka laiskoja nuo 1.6 koneet ovat, varsinkin Passatissa sekä siitä että onko 1.8T koneiden kanssa ollut mitään suurempia ongelmia? Kaikki kommentit ovat tervetulleita.
Taas kerran kaksi aivan erilaista autoa. Vähän kuin miettisi tehdäkö sisäfileestä pihvi, vaiko porkkanasta..
Mutta asiaan, mä en sekaantuisi 1,6 laitteisiin mistään hinnasta, sen verran laiskoja ovat, toki, jos tykkää laiskemmista autoista niin mikäs siinä.
Eipä noissa ykskasiTee moottoreissa mitään isompia murheita ole. Toki, käytettyä autoa kun olet ostamassa, niin ainahan niissä vikoja voi joskus olla. Turbokin on kulutusosa, kestoon vaikuttanee miten on pidetty.
Veskun Passatti varmastikin olisi varma ostos:)
Mutta asiaan, mä en sekaantuisi 1,6 laitteisiin mistään hinnasta, sen verran laiskoja ovat, toki, jos tykkää laiskemmista autoista niin mikäs siinä.
Eipä noissa ykskasiTee moottoreissa mitään isompia murheita ole. Toki, käytettyä autoa kun olet ostamassa, niin ainahan niissä vikoja voi joskus olla. Turbokin on kulutusosa, kestoon vaikuttanee miten on pidetty.
Veskun Passatti varmastikin olisi varma ostos:)
juu kyllä passattiin kallistuisin minäkin, tilaa löytyy ku pienestä kylästä ja ripähkökin vielä ( siis tuolla 1.8T-koneella ), toki golffikin 1.8T koneella liikahtaa mutta tilasta onkin sitten tingitty... ja tosiaan nuo 1.6-vehkeet on EI. liian pieni kone noin isolle autolle. aVeskun passatin ostat pois ni saat takuuvarman vehkeen =)
No meillä on molemmat, 01 Golffi ja 98 Passatti. Golf on 1.6 77kW bensa ja Passat 1.9 81kW diesel. Farmareita molemmat.
On se Golf ihan jees ajo-ominaisuuksiltaan, mutta Passat on paljon vakaampi ja "autompi". Toi 1.6 bensakone on ihan hirvee laiska vinku paska, noin niinku suorituskykymielessä. No, se on vaimokkeen auto ja tykkää siitä silti, eli pysyköön talossa. Kiihtyvyysarvot (0-100) taitaa noissa olla tehtaan ilmoituksen mukaan aika samaa luokkaa, mutta tossa 1.6:ssa ei käytännön voimaa ole yhtään kuitenkaan.
Tavaratilassa ei mitään ihan älytöntä kokoeroa ole, mutta takapenkillä on Golfissa paljon ahtaampaa. Passatissa kuski istuu alempana, ainakin jos ikkunalinjaan mittaa. Golfista ihan ok konevaihtoehto vois olla se 2.0 bensakin, sillä jo tarkenee. Koeajon perusteella ainakin on eroa 1.6:een kuin yöllä ja päivällä.
Jos pitäis valita Passat tai Golf ja samalla koneella niin kummatkin kelpais, mutta ehkä kuitenkin Passat mielummin.
On se Golf ihan jees ajo-ominaisuuksiltaan, mutta Passat on paljon vakaampi ja "autompi". Toi 1.6 bensakone on ihan hirvee laiska vinku paska, noin niinku suorituskykymielessä. No, se on vaimokkeen auto ja tykkää siitä silti, eli pysyköön talossa. Kiihtyvyysarvot (0-100) taitaa noissa olla tehtaan ilmoituksen mukaan aika samaa luokkaa, mutta tossa 1.6:ssa ei käytännön voimaa ole yhtään kuitenkaan.
Tavaratilassa ei mitään ihan älytöntä kokoeroa ole, mutta takapenkillä on Golfissa paljon ahtaampaa. Passatissa kuski istuu alempana, ainakin jos ikkunalinjaan mittaa. Golfista ihan ok konevaihtoehto vois olla se 2.0 bensakin, sillä jo tarkenee. Koeajon perusteella ainakin on eroa 1.6:een kuin yöllä ja päivällä.
Jos pitäis valita Passat tai Golf ja samalla koneella niin kummatkin kelpais, mutta ehkä kuitenkin Passat mielummin.
Niin siitähän ei tosiaan pääse mihinkään että käytetty auto on aina käytetty ja vikojahan löytyy autosta kuin autosta. Mitä itse olen nyt kerennyt tutustumaan niin ei tuossa 1.8T tekniikan koneissa (110kW) ole tosiaan mitään kummempia vikoja ollut sen perusteella mitä noita kokemuksia netistä lukenut. Tuolla koneella olevat autot näyttäisivät vielä suhteellisen hyvin pitävän hintansakin. Nyt kun olen vielä enemmän miettinyt niin jos farmarin hankin on hankinta todennäköisimmin Passat, kun taas muussa tapauksessa HB 3 tai 5 ovinen Golffi. Tämä ihan senkin takia että yritäppä porrasperäisessä autossa kuljettaa pesukonetta tai muuta kivaa vastaavaa :D
Nettiautossakin näyttää olevan hyvin valtavalla hintahaarukalla noita Golfeja sekä myöskin Passatteja, kun vain löytäisi sopivan sieltä joukosta :)
Kone kooksi mietin 1.6 sen takia, että se olisi taloudellinen (1.4 ei golfissa tule kysymykseen), mutta tuolla 1.8Tkin pitäisi ilmeisesti päästä inhimillisiin kulutuslukemiin, paitsi jos innostuu kokeilemaan. Mieityttää vain sen laiskuus, kun on tottunut siihen että edellämenijästä mennään ohi silloin kun itsestä hyvältä tuntuu eikä vasta hetken päästä :)
Nettiautossakin näyttää olevan hyvin valtavalla hintahaarukalla noita Golfeja sekä myöskin Passatteja, kun vain löytäisi sopivan sieltä joukosta :)
Kone kooksi mietin 1.6 sen takia, että se olisi taloudellinen (1.4 ei golfissa tule kysymykseen), mutta tuolla 1.8Tkin pitäisi ilmeisesti päästä inhimillisiin kulutuslukemiin, paitsi jos innostuu kokeilemaan. Mieityttää vain sen laiskuus, kun on tottunut siihen että edellämenijästä mennään ohi silloin kun itsestä hyvältä tuntuu eikä vasta hetken päästä :)
Niin no, onhan sitä dieseliäkin mietitty, mutta ei noita kilometrejä kerry niin paljoa vuodessa että sen hankinta ainakaan vielä kannattaisi.
Niin ja tetk, ihan hyvä vaihtoehto hyvillä varusteilla. Mutta ei kuitenkaan aivan sitä mitä etsin :) Menee hieman yli siitä hintahaarukasta mikä on ajatuksissa :)
Niin ja tetk, ihan hyvä vaihtoehto hyvillä varusteilla. Mutta ei kuitenkaan aivan sitä mitä etsin :) Menee hieman yli siitä hintahaarukasta mikä on ajatuksissa :)
Kannattavuuslaskelmat voi tehdä hyvinkin monella asenteella...
Mutta vaikka sen mitenpäin laskee, niin diesel-vaihtoehdon vitutusvero kuittaantuu alle 10tkm vuodessa. Lisäksi saa vaivattomampaa liikkumista ja paremman käytännönsuorituskyvyn kuin esillä olleissa vaihtoehdoissa. ;)
Ja kyllähän passattia kuitenkin vois luonnehtia jo ihan autoksi, toisin kuin golffia...
Mutta vaikka sen mitenpäin laskee, niin diesel-vaihtoehdon vitutusvero kuittaantuu alle 10tkm vuodessa. Lisäksi saa vaivattomampaa liikkumista ja paremman käytännönsuorituskyvyn kuin esillä olleissa vaihtoehdoissa. ;)
Ja kyllähän passattia kuitenkin vois luonnehtia jo ihan autoksi, toisin kuin golffia...
Riisseliä kannattaa harkita vaikka kilometrejä ei tulisikaan paljoa. Nykypensa koneissa ei ole minkäänlaista vääntöä. Turbot ehkä eri juttu, mutta sitten taas hintaero kiisseliin on pieni ja silloin kyllä kandee miettiä tarkasti myös käyttömukavuuden kannalta.
Toi ykskutonen kolffi menee täysin polvilleen kun koukkuun laittaa jotakin. Vaikka vaan tyhjän kevytperäkärryn. Että sen verran on tota tehoreserviä.
Toi ykskutonen kolffi menee täysin polvilleen kun koukkuun laittaa jotakin. Vaikka vaan tyhjän kevytperäkärryn. Että sen verran on tota tehoreserviä.
En kyllä omien kokemusten perusteella voi oikein suositella 1,6 moottorista VW:tä. Voimaa(?) tuosta alkaa tulla vasta 4000 kierroksen jälkeen hetken, joten aika ärsyttävä ajettava. Lisäksi kun jalan nostaa kaasupolkimelta, ei moottoriohjaus haluaisi laskea kierroksia heti.
Jos ajoa ei ole hirveästi, etkä dieseliä halua, niin varmaan tuo 1,8t olisi hyvä(paras?) valinta. Toki 2.0 bensakin on aivan käypä, ainakin golffissa.
Joku jo V5 boraakin kehui, mutta kerran kokeilin Passattia tuolla koneella ja kulutusmittari näytti aivan hirveitä lukemia tasaisessa maantieajossa. Taisi kulutusmittari näyttää 7-8l siinä missä dieselillä mennään 4l ja silti dieselissä on enemmän puhtia.
Jos ajoa ei ole hirveästi, etkä dieseliä halua, niin varmaan tuo 1,8t olisi hyvä(paras?) valinta. Toki 2.0 bensakin on aivan käypä, ainakin golffissa.
Joku jo V5 boraakin kehui, mutta kerran kokeilin Passattia tuolla koneella ja kulutusmittari näytti aivan hirveitä lukemia tasaisessa maantieajossa. Taisi kulutusmittari näyttää 7-8l siinä missä dieselillä mennään 4l ja silti dieselissä on enemmän puhtia.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa