g60 golf ei ahda

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

g60 golf ei ahda

ViestiKirjoittaja rolle| » 14.9.2007 14:03

elikkäs kakkos golffi tolla 1.8l g60 padalla..
osaa laitettu:
-68mm ahdinpyörä + lastu
-sytkä 16 astetta ennakkoon
-avara putkisto
-isompi välijäähy keulalla
-joku nokka + sääd. nokkapyörä
-kartio suod.
ja ei vaan nosta ahtoa yli 0.5 bar
ahtovuotoja ei ole..

ensimmäisenä koeajo iltana lastun ja ahdinpyörän asennuksen jälkeen ahdot nousi n.1bar.. seuraavana aamuna ei enää kuin tuohon 0.5bar.

jos joltain jotain vinkkiä sais, kiitos jo näin etukäteen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.9.2007 14:45

Heikko kohta ahtimessa ja ei kestänyt ylikierroksia? Voisi olla lähtenyt joku tiivistepinta lätkimään.

Millainen huoltohistoria sillä on? Voihan olla, että on vaan pahasti huollon tarpeessa. Sen ahtimen avaa itsekin melko helposti, että pääsee näkemään sisuskalut, kasauksen voi myös ulkoistaa Dopille, joka kyllä tietää mitä tekee. Ja osat saa myös itse ko. firmasta, eli www.mdcomprex.com.

Lisäksi kannattaa varmistua hihnan kunnosta, voi olla yksinkertaisesti kiristyksessä tai hihnassa vika, mutta en usko jos kerran ensin toimi.

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

ViestiKirjoittaja rolle| » 14.9.2007 16:26

ahdin on käytetty proturbolla jossain välissä rempassa ja sitä on vielä modattukin(ainakin se joku nystyrä hiottu tasaiseksi)

tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kaverin corradosta eikä vaikutusta.

voiko siellä olla jokin muu mikä päästää paineen pois/rajoittaa sitä. mielellään ensin testaisi kaikki muut ja viimeiseksi vasta itse ahtimen kimppuun.

vuodot testasin vaan laittamalla kompuralla painetta siitä ilmanputsarille menevästä letkusta ja ottamalla irti ja tukkimalla sen kaasuläpille menevän putken.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 14.9.2007 19:02

Oletko itse huollattanut ahtimen Proturbolla vaiko kenties joku entinen omistaja?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 14.9.2007 19:55

Mulla hajosi paluukiertoläppää kääntävä vipu ja ahdot jämähti 0,5 bar. Ja juuri ahdinremontin jälkeen täydessä laulussa. Piti mennä kotiin vaihtamaan puhtaat kalsarit;)

Kato ettei vipu tai oikeastaan sen pää ole pettänyt.

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

ViestiKirjoittaja rolle| » 15.9.2007 19:48

ahtimen huollatti entinen omistaja noin vuosi sitten..
tutkin sitä ahtopaineen säätöventtiiliä/läppääkin ja kun kaasu on kokonaan auki niin se näytti kyllä menevän kokonaan kiinni..

hain sellasen videonkin missä joku vw:n insinööri näyttää miten testataan nostaako ahtoja ym. katsotaan vikoja.. ja ahdot nousi 0.6bar niinkuin siinä sanottiin että pitäisikin, mutta pitäisikö sen nyt nostaa siinä testissä enemmän kun on se 68ahdinpyörä ja lastu?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 15.9.2007 19:52

Pitäisi kyllä, likemmäs baariin ja jos se edellisenä päivänä nosti, niin joku vuotaa tai on vialla.

Kannattaa mitata ahtoja vedättämällä vaikka kolmosella 6000 rpm asti, tai vaikka kakkosella hiukan jarrua vasten.

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

ViestiKirjoittaja rolle| » 16.9.2007 17:33

juu mitattu on ja ei vaan nouse heti kun mittari menee 0.5barin yli niin samantien tipahtaa 0.4 ja pysyy tiukasti siinä.. tuntuisi ihan siltä kuin joku sen rajottaisi siihen.. onko siellä mitään rajottajia mikä estäisi sen nousun?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 16.9.2007 20:02

Se tyhjäkäyntiventtiili toimii myös ahtopaineenrajoittimena.

rolle|
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.9.2007 19:00

ViestiKirjoittaja rolle| » 16.9.2007 22:52

miten se niitä rajoittaa? ja miten sen voi estää? voiko kokeilla ilman sitä jos tukkii ne letkujen päät?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 17.9.2007 14:39

Tälleen voi reitittää sen uudestaan. Moottorinohjaus avaa tuon venttiilin ja muuttaa sytkän ajoitusta nakutuksen estämiseksi. Kumpaan se puuttui ensin, en muista.

Google tietää ja G60 ja voimaa tarvis-topikin kun käy läpi niin siellä on asiasta kans jutusteltu

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 17.9.2007 17:38

Tuo ahtimen huolto kannattaa varmistaa.Kuka sen on tehnyt ja missä.
Proturbo kun ei ole huoltanut yhtään G ahdinta.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.9.2007 20:25

Lukemat ainaki kuullostas siltä että saattaa olla joku spiraalin tiiviste menny.

^RISKI^
-
Viestit: 12
Liittynyt: 21.3.2004 14:34

ViestiKirjoittaja ^RISKI^ » 27.9.2007 7:14

itellä sama homma nostaa ahdot 0.5 bar mutta kun ottaa tyhjäkäynti venttiilistä liittimen irti jolloin laite ei toiminnassa niin ahdot 0.9 miksi näin?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.9.2007 10:42

Moottorinohjaus tekee silleen jos on jotain vialla. Eli nakuttaa. Voihan se nakutustunnistin olla rikki. Itsellä oli menny kuori rikki siitä nakutustunnistimen johdosta. Anturi oli varmaan ehjä mut rispaantunut eriste altisti häiriöille... Ottaa tunnistimen irti ja käy testaamassa.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 28.9.2007 17:16

Menee vähän ot:ksi. Joutuuko tuon koko nakutusanturin vaihtamaan vai voisko sitä rispaantunutta eristettä jotenkin korjata? Mulla tuo eriste siitä rispaantunu ja tuntuis vähän nakuttavan eikä ajotietokoneen mukaan ahdotkaan kovin korkeita oo.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 30.9.2007 23:15

mulla oli teipattu. olen huomannut että aika monessa se anturin johto on rispaanutunut.
Helppo konsti kokeilla nakuanturin toimivuus, vasaralla koputtele lohkoa ja jos käynti muuttuu niin anturi toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa