Katsastus ja omatekoinen pakoputki
Valvoja: ffp jäsenet
Katsastus ja omatekoinen pakoputki
Ei meinaa millään löytyä tuohon Boraan kohtuuhintaista putkistoa joten
ajattelin vääntää putken itse.
Olen joskus kuullut/lukenut että jostain vuosimallista eteenpäin
täytyisi putkesta löytyä e-hyväksyntä.
Miten on?
Pääseekö katsastuksesta läpi jos on omavalmiste putki?
Kokemuksia otetaan vastaan.
ajattelin vääntää putken itse.
Olen joskus kuullut/lukenut että jostain vuosimallista eteenpäin
täytyisi putkesta löytyä e-hyväksyntä.
Miten on?
Pääseekö katsastuksesta läpi jos on omavalmiste putki?
Kokemuksia otetaan vastaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tämä omatekemä putkisto meni kyllä läpi katsastuksesta, auto -99.
Poliisin sanoja lainatakseni "pesukoneeseen katoaa ihmeellisiä asioita" Eli kuten kaverilleni kävi eli takapönttö oli mallia kiina ja uupui noi hyväksynnät niin tuli rekisteriotteen takaosaan merkintä putki vaihdettava siihen ja siihen päivään mennessä tai muuten auto ajokieltoon.
Tämän jälkeen vaan uutta rekisteriotetta hakemaan, jossa yllätys ei näkynyt muuta kuin uusi leima. Eli takapuolella ei merkintöjä.
Tämän jälkeen vaan uutta rekisteriotetta hakemaan, jossa yllätys ei näkynyt muuta kuin uusi leima. Eli takapuolella ei merkintöjä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^Joo no kyllähän se katsastusmieskin itsekseen mutisi jotain melumittauksesta, mutta muuten sitä ei putki kiinnostanut. Vaikka sekin oli käsintehty. Englantilaisessa pajassa tosin, mutta kuitenkin.
Ainoa mikä sitä kiinnosti oli katti ja löytyykö siitä e-merkkiä. Ei löytynyt edes taskulampun avulla, joten ei tullut leimaakaan. Päästötkin oli ihan kunnossa, mutta sekään ei auttanut mitään. Katti oli Kemiran metallinen racecat ja sain siihen sitten kaikki mahdolliset paperit mistä näkyi testit mitä FIA oli jotunut Saksalaisessa tutkimuslaboratoriossa teettämään jne jne. No minä sitten kaikkien papereiden kanssa takaisin konttorille. Konttorilla ottivat paperit vastaan ja faksasivat muistaakseni vielä AKE:enkin ne ja kyselivät lisäohjeita, mutta niissäkään kun ei puhuttu e-hyväksynnästä mitään, niin ei leimaa. Ralliautoissa tällaiset on kuitenkin pakollisia katteja ja niillä ajetaan yleisellä tielläkin, mutta sekään ei vaikuttanut mitään. Oli siinä vielä kaikenlaista muutakin "säätöä", mitä nyt en kaikkea muista kun tapauksesta on vuosi aikaa, mutta loppujen lopuksi en jaksanut alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Heitin orkkis katin (keskiputken) katsastuksen ajaksi paikoilleen ja kävin hakemassa leiman.
Ainoa mikä sitä kiinnosti oli katti ja löytyykö siitä e-merkkiä. Ei löytynyt edes taskulampun avulla, joten ei tullut leimaakaan. Päästötkin oli ihan kunnossa, mutta sekään ei auttanut mitään. Katti oli Kemiran metallinen racecat ja sain siihen sitten kaikki mahdolliset paperit mistä näkyi testit mitä FIA oli jotunut Saksalaisessa tutkimuslaboratoriossa teettämään jne jne. No minä sitten kaikkien papereiden kanssa takaisin konttorille. Konttorilla ottivat paperit vastaan ja faksasivat muistaakseni vielä AKE:enkin ne ja kyselivät lisäohjeita, mutta niissäkään kun ei puhuttu e-hyväksynnästä mitään, niin ei leimaa. Ralliautoissa tällaiset on kuitenkin pakollisia katteja ja niillä ajetaan yleisellä tielläkin, mutta sekään ei vaikuttanut mitään. Oli siinä vielä kaikenlaista muutakin "säätöä", mitä nyt en kaikkea muista kun tapauksesta on vuosi aikaa, mutta loppujen lopuksi en jaksanut alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Heitin orkkis katin (keskiputken) katsastuksen ajaksi paikoilleen ja kävin hakemassa leiman.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eiköhän tuo ole enemmänkin katsastusmiehen oma tulkintatapa, lakihan edellyttää koko putkistolta E-hyväksyntää. Ymmärrettävää kyllä, että useat(/useimmat?) katsurit eivät noista niin välitä, jos putkisto on asiallinen, ei liian äänekäs sekä katti löytyy.
Sama juttu periaattessa laittomien mutta asiallisesti toteutetun virityksen tai muun rakentelun kanssa, usein jää katsastajilta "huomaamatta".
Sama juttu periaattessa laittomien mutta asiallisesti toteutetun virityksen tai muun rakentelun kanssa, usein jää katsastajilta "huomaamatta".
Kun se nyt pitäisi olla kaikkien tiedossa että mahdollisesti se kirjain pitäisi sieltä löytyä. Jos siihen käkättimeen sitten on viritelty osia joissa sitä ei ole ja aavistus on että katsuria kenties kiinnostaa, niin voisko sen alkuperäisen laittaa katsastuksen ajaksi? Tai vastaavasti käy prujuineen ensin kyselemässä mitä ovat mieltä ja sen pohjalta sitten laittaa sen osan joka hyväksytään siksi aikaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa