Niin, kävipä tällein, että FK:n korkeus-säädettävistä tuli mehut pihalle. Alusta on ostettu 24.8.2006 (eli vuosi ja kaksivkoa sitten..) Takuuhan noissa on se 1v ja nyt on siis menty kaksiviikkoa yli takuuajan. En ole vielä käynyt tuossa jyväskylän autotarvikkeella kysymässä tuota takuuhommaa, mutta mitämieltä forumilaiset on, pitäisikö takuu korvata mulle uudet etutolpat vai ei? Tolpista näkee "selvästi" että ovat vuotaneet jo pitkään, eli ei ole öljyt turskahtanut pihalle tänään eikä eilen.
Oma mielipiteeni on, että vaikka takuuaika on umpeutunut tosiaan pariviikkoa sitten, niin mielestäni ovat edelleen "takuun piirissä" koska eihän molemmat iskuvaimentimet VOI mykistyä sopivasti heti takuuajan umpeuduttua. Olen kuullut joskus puhuttavan termistä "tuotevastuu", joka myyjällä on myydessään tuotetta yksityiselle kuluttajalle. Ja jos oikein alkaa saivartelemaan niin itseasiassa alusta kerkesi olemaan paketissa jonkunaikaa ennenkuin sen laitoin auton alle, eli se ei ole ollut KÄYTÖSSÄ kuin ehkä 11kk
FK:n alusta ja takuu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Sen virhevastuun takia itsekin olisin sitä mieltä että tuo pitäisi hyvittää.
Tuotteessa katsotaan olevan virhe jos se ei kestä sen oletettua käyttöikää eikä iskarit normaalisti vuodessa tissahda...
Tuotevastuu taitaa tarkoittaa sitä että tuotteen käyttö saa aikaan jonkun tapaturman tai jotai sinnepäin.
Tuotteessa katsotaan olevan virhe jos se ei kestä sen oletettua käyttöikää eikä iskarit normaalisti vuodessa tissahda...
Tuotevastuu taitaa tarkoittaa sitä että tuotteen käyttö saa aikaan jonkun tapaturman tai jotai sinnepäin.
Mutta jos ne myydään suomessa, niin ne pitää kestää suomessa, niinhän se menee. Ei talvi oikein tehtyä iskaria tapa.
Selkeä tapaus kuitenkin, ja toisaalta iskareiden kestoon vaikuttaa ikää enemmän kyllä ajo, eli jollekin voi tulla vuodessa toisen viiden vuoden ajot. Kyllä tuo takuuseen menee, ei siihen auta selittely myyjältä, jos ei asennuksessa ole virhettä tai muuta osoitettavissa.
Selkeä tapaus kuitenkin, ja toisaalta iskareiden kestoon vaikuttaa ikää enemmän kyllä ajo, eli jollekin voi tulla vuodessa toisen viiden vuoden ajot. Kyllä tuo takuuseen menee, ei siihen auta selittely myyjältä, jos ei asennuksessa ole virhettä tai muuta osoitettavissa.
Valmistajahan niille takuun myöntää, mikä on yleensä ostopäivästä 6kk, 12kk, yms. eikä siihen vaikuta yleensä onko asennettu vai.. Maahantuoja luonnollisesti yrittää omien kauppiastapojensa mukaisesti niissä joustaa jos on mahdollisuuksia, joskus saa tehtaan mukaan, joskus sitten omasta pussista. Juttelemaan myyjän kanssa ja esittää asiaa, siitä ne asiat selviää. Ainakin omalla kohdalla autovaruste on asiallisesti nuo hoitanut, mut omat ongelmat olen kyllä esittänyt aina takuuajan puitteissa.
no mulla on tällä hetkellä semmonen probleema... eli siis selitetään... eli fk:n korkeussäädettävä alusta... säädöt maksimissa... keulasta kyl on lintassa mutta perä ei laskeudu samoihin suhteisiin lähellekkään.. ja ku perästä painaa niin perä keinuu mutta jos tekee saman eteen niin se on jämäkkä... eli siis takatolpat sökönä? ja toisessa oli semmonen ongelma että se akseli mikä tulee iskarin sisältä(en tiedä/muista virallista nimeä) niin tulee liian korkealla ku siinä tulee esiin semmonen joku nyppylä mikä pitäis estää sen pääsemästä liian ylös? eli vissiin pitää hommata uuet tolpat mutta mitäs ne kustantaa??? malli tietääkseni fk ak mk2 golffi...
hahahahhaaa eilen nakkasin tolpat takaa irt ja katoin kunnon.. no tietenki ne oli lykänny öölit ulos.. eli alkaa tutkiskeleen että saisko takuuseen uudet.. alusta ollu heinäkuun alusta mulla ja edellisellä omistajalla noin kuukauden ja sitä ennen ei oo ollu kenelläkään alla... mut ku se kuitti löytyis viel...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”