1Z/AFN ecu
Valvoja: ffp jäsenet
1Z/AFN ecu
voisko joku laittaa ohjetta kehiin jos vaihtaa 1ztaaan ton afn ecun mitkä johdot mihinkin/letkut jne....
Pitäisi käydä suoraan kiinni, siis sen ecun liittimen puolesta.
Ainoa ero taitaa olla että afn:n ahtimen ohjaus on alipaine toiminen, kun taas 1Z.ssa on paineella. Oletettavasti olet vaihtamassa hukkaportillisesta ahtimesta vnt-puhaltimeen.
Tällöin pitää vaihtaa n75 venttiili. Jos egr on poistettu jo käytöstä niin sen venttiili käy siihen tilalle(egr:n venttiili ohjaa alipainetta jolloin käy uudeksi n75 venttiiliksi) tai käy ostamassa marmoritiskiltä uuden afn:n n75:sen(n.85€)
Letkujen järjestystä pitää vähän muuttaa; pitää ottaa alipaine n75:lle alipainepumpulta, sillä pitäisi olla valmis tulpattu lähtö 5mm letkulle.
n75:ssa on 3 letkulähtöä joista yksi on tulo, toinen on lähtö ohajttavalle kellolle(ahdin) ja kolmas on huohotus. En muista nyt missä järjestyksessä ne on.
Ainoa ero taitaa olla että afn:n ahtimen ohjaus on alipaine toiminen, kun taas 1Z.ssa on paineella. Oletettavasti olet vaihtamassa hukkaportillisesta ahtimesta vnt-puhaltimeen.
Tällöin pitää vaihtaa n75 venttiili. Jos egr on poistettu jo käytöstä niin sen venttiili käy siihen tilalle(egr:n venttiili ohjaa alipainetta jolloin käy uudeksi n75 venttiiliksi) tai käy ostamassa marmoritiskiltä uuden afn:n n75:sen(n.85€)
Letkujen järjestystä pitää vähän muuttaa; pitää ottaa alipaine n75:lle alipainepumpulta, sillä pitäisi olla valmis tulpattu lähtö 5mm letkulle.
n75:ssa on 3 letkulähtöä joista yksi on tulo, toinen on lähtö ohajttavalle kellolle(ahdin) ja kolmas on huohotus. En muista nyt missä järjestyksessä ne on.
ecuuu
ecua en oo avannut eli meneekö kolvaushommaksi?ja tää tärkein että mikä on hyöty afn ecussa verrattuna omaan 1z ecuun???kumminkaan en meinaa mitään 4532heppasta tehdä vaan semmonen 170hp ois ihan tarpeeksi mulle...suuttimet kun saan niin ollaan jo vissiinkin 150hepassa...korjatkaa jos oon väärässä ni en pety pahasti.....=)
Viimeksi muokannut Nall3, 4.7.2007 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mene kolvaus hommiksi. Kummassakin ecussa on saman lainen liitin ja kummankin mapp-anturi on ecun sisällä.
Suurin ja tärkein ero on ahtimen ohjauksessa. 1Z:n ecu on suunniteltu ja tehty hukkaportilliselle ahtimelle, kun taas afn:n vnt-ahtimelle.
Ja loogisesti muut ecujen erot on lähinnä ohjelmassa sitten, kuten ahtojen pyynnit yms.
Nuo ei osaa oikein ohjata ristiin, kokeiltu on ;)
Suurin ja tärkein ero on ahtimen ohjauksessa. 1Z:n ecu on suunniteltu ja tehty hukkaportilliselle ahtimelle, kun taas afn:n vnt-ahtimelle.
Ja loogisesti muut ecujen erot on lähinnä ohjelmassa sitten, kuten ahtojen pyynnit yms.
Nuo ei osaa oikein ohjata ristiin, kokeiltu on ;)
Mulla on vaihdettu 88 vuosimallin passattiin 1z kone, jossa afn ecu.
Itse kone pelaa mainiosti, mutta hehkuvalo alkaa vilkkumaan parin minuutin välein. Hehkun vilkkumisen saa lopetettua vain jarrua painamalla.
Ilmesesti tuo vilkkuminen johtuu ABS:sien puuttumisesta(?), kun tuossa 88 passatissa ei vielä sellaisia hienouksia ole.
Kysymys kuuluukin: miten tuon hehkuvalon vilkuttelun saisi lopetettua?
Itse kone pelaa mainiosti, mutta hehkuvalo alkaa vilkkumaan parin minuutin välein. Hehkun vilkkumisen saa lopetettua vain jarrua painamalla.
Ilmesesti tuo vilkkuminen johtuu ABS:sien puuttumisesta(?), kun tuossa 88 passatissa ei vielä sellaisia hienouksia ole.
Kysymys kuuluukin: miten tuon hehkuvalon vilkuttelun saisi lopetettua?
Mistä autosta nuo hehkuvaloa vilkuttavat ecut ovat?
Mulla oli samanlainen ongelma, kun laiton ventoon, seat toledon AHU ecun tilalle audi a4 AFN ecun.
Ongelma ratkesi kytkentä kaaviosta. Audissa on erilainen kytkentä jarru ja kytkinpolkimien johdoissa, kun seatissa ja volkkarissa.
Koskee 68 pinnisiä, 028 906 021 numeroisia ecuja.
Mulla oli samanlainen ongelma, kun laiton ventoon, seat toledon AHU ecun tilalle audi a4 AFN ecun.
Ongelma ratkesi kytkentä kaaviosta. Audissa on erilainen kytkentä jarru ja kytkinpolkimien johdoissa, kun seatissa ja volkkarissa.
Koskee 68 pinnisiä, 028 906 021 numeroisia ecuja.
Eli kaikki ecut, jotka sopivat liittimeen ovat 028 906 021 numeroisia, mutta perässä olevat kirjaimet vaihtelee. Tarvii kirjaimet numeron perästä, jonka jälkeen mahdollisesti selviää mistä se ecu on.
Kytkennässä ei ole muuta eroa, kun volkkarissa maadoitetaan poljinkytkimien kautta ecun pinnejä ja audissa päästetään +12V kytkimien kautta ecun pinneille.
Kaaviosta selviää tarkemmin.
Jos sinun boksi on volkkarista tai seatista, niin silloin vika ei ole kytkennässä.
vag-comilla näkee milloin toimii oikein.
Kytkennässä ei ole muuta eroa, kun volkkarissa maadoitetaan poljinkytkimien kautta ecun pinnejä ja audissa päästetään +12V kytkimien kautta ecun pinneille.
Kaaviosta selviää tarkemmin.
Jos sinun boksi on volkkarista tai seatista, niin silloin vika ei ole kytkennässä.
vag-comilla näkee milloin toimii oikein.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa