Dieselin vauhtipyörän paino?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arpati
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.11.2005 11:40

Dieselin vauhtipyörän paino?

ViestiKirjoittaja arpati » 14.4.2006 18:09

Ampukaa vaan mutta ongelmana on tuo paino tai siis mitä ongelmia mahtaisi tulla 4.9 kg vauhtipyörän kanssa... Jyrinöitä? Pystyykö ajamaan normiajoa ja millä kierroksilla?

Kone on 1714 cc FIAT diesel jonka vauhtipyörä painaa henkilövaa'alla mitattuna 15 kg . Tätä vauhtipyörää en voi käyttää koska kone on peräisin etuvetoisesta ja tulee kiinni takavetoisen vaihteistoon (tarvitsee isomman hammaskehän) ja tarkoituksena olisi laittaa 228 mm turbo Croman kytkinpakettikin alkuperäisen 200 mm tilalle. Koneeseen tulee toki myös ahdin joten vakiokytkin voipi jäädä pieneksi senkin takia...

Vaihtoehtoina siis on tuo jo bensakoneeseen teettämäni 4.9 kg teräspyörä 228 mm kytkimellä tai sitten tbo Croman 228 mm vakio vauhtis joka painaa erään tiedon mukaan 8.42 kg (mutta taitaa olla hankala löytää), kolmas vaihtoehto on teettää vielä yksi teräspyörä mutta mille painolle sen sitten tilaa?

Eli jos jollakulla on kokemusta asiasta tai edes jonkinlainen arvaus voiko tuolla 4.9 kg pyörällä tulla toimeen niin olisin äärettömän kiitollinen...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.4.2006 21:50

Ovat tdiclubilla laittaneet keveitä pyöriä tdi-koneen perään ja toimii ne kait ihan hyvin. Laatikko kyllä rallattaa tyhjäkäynnillä enemmän kuin raskaammalla pyörällä.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 15.4.2006 14:08

Tossa on kaverin transportterissa 2,9kg vauhtis, ei ongelmia. Vauhtis on muuten kuplasta ja loota myös kuplan. Tarkoitus sovittaa porchen loota seuraavaksi.

arpati
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 3.11.2005 11:40

ViestiKirjoittaja arpati » 15.4.2006 20:12

Jaa no tuohan kuullostaa rohkaisevalta... Siis 2.9 kg vauhtipyörä dieselissä porterin takaloorassa? Taitaa vinkasta vähän eri tahtiin kuin vakio...

No laitanpa sitten tuon 4.9 kg pyörylän koneeseen kine, KIITOS!

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 16.4.2006 11:21

Tuo vehje vinkaisee aivan käsittämättömästi tiisseliksi. Kaverilla on koneistusfirma, ja se tekee mielenkiintoisia laitteita työkseen. Omien sanojensa mukaan tuosta portterin koneesta on poistettu turhaa pyörivää painoa 38kg. Todella harva pentsiini kiertää yhtä herkästi.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 6.9.2007 15:38

Lainataas vanhaa topiccia. Paljonko 1.9 TDI:n kaksoismassa vauhtis painaa? Kyseessä AVF moottori.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.9.2007 15:44

^^Niin mikä kone oli kyseessä?? :O

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 9.9.2007 21:22

Vastataan tänne nyt itse, että AVF:n kaksoismassa painaa kuulemma noin 12.2kg. Ihan vaan siltä varalta, että joku muukin moista tietoa joskus etsii...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa