Eli kävin katsastuksessa viikolla ja hylky tuli jarruvalojen viiveestä. Eli ongelma on se että etupäässä on jarrutusteho noin puolet täydestä ennen kuin jarruvalo syttyy.
Inssin tietoon vika oli tullut asiakkaalta, joka oli ajanut kyseisen ongelman takia erään fabian perään.
Eli tarkastakaa kuinka paljon poljin painuu ennenkuin valo syttyy. Kyse kuitenkin on omasta turvallisuudesta.
Itse viilasin jarruvalokytkimen tapista n. 1,5-2mm pois, että valot syttyy ennemmin. poljin painuu jotain 1,5cm kun valo syttyy. Jos rupeatte tekemään samaa niin maltilla sitten ettei tule viilattua liikaa-> valo palaa koko ajan.
HUOM Fabia omistajat (jarruvalo vikaa)
Valvoja: ffp jäsenet
taitaa leonistakin löytyä jarrupolkimen yläpäästä, yläpuolelta telineestänsä. irtoaa kun pyöräyttää jotain puoli tai neljänneskierroksen. yleensä noissa taitaa olla vikana vaan että se joko toimii tai ei toimi, mutta ei siinä mitään menetä että tarkistaa. leonissa on sitten tod näk säädettävä katkaisija. eli ei tartte viilata.
painat jarrua ja pyöräytät sen katkaisijan irti. vedät sitten ronskisti sitä tappia ulos, vähän rutisee mutta kuuluu asiaan. sitten painat poljinta syvälle ja pyöräytät samalla katkaisijan paikoilleen. kun polkimen päästää ylös, tappi säätyy oikeaan syvyyteen.
painat jarrua ja pyöräytät sen katkaisijan irti. vedät sitten ronskisti sitä tappia ulos, vähän rutisee mutta kuuluu asiaan. sitten painat poljinta syvälle ja pyöräytät samalla katkaisijan paikoilleen. kun polkimen päästää ylös, tappi säätyy oikeaan syvyyteen.
Juu en siis säätämistä varten purkanut sitä. Koska siitä oli jo kuori rikki niin katsoin mitä se on syönyt, silloin vaan en huomannut mitään siihen säätöön viittaavaa. Tais olla vaan neloskoppa alkuinen varaosanumero siinä kytkimes niin ajattelin että olisko siinä kuitenkin ollut se säätö. Nooh mutta eiköhän tämä asia ole käsitelty tältä osin.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa