ventoa ostamassa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ventoa ostamassa

ViestiKirjoittaja caddy mään » 29.8.2007 20:42

eli olen ostamassa bensa ventoa ja tarvisin tietoa perus tyyppivioista ja onko jotain tyyppi ruostekohtia ? eli semmoisia asioita joita kannattaa ostotilanteessa kysellä tai katsoa!ja minkälaisia eroja on 1.8 ja 2.0? esim tehot ja kulutus? kiitos kaikille jo etukäteen!

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 29.8.2007 21:23

2.0:ssa tehoa on se 115 hevosta ja 1.8:ssa 90 hevosta. Luukku ruostuu yleensä helposti rekisterikilvenvalojen alta, yms. muut perusvolkkarin paikat :D

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 29.8.2007 21:28

yhestä rappasin pientä ruostetta tänään roiskeläpien alta. ovien nurkkiin näyttää kanssa joskus iskevän. todennäköisesti ne mitä oon nähny ovissa on kiveniskemistä lähtenyttä ruostetta mitä ei oo viititty korjata.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 29.8.2007 21:30

Volkswagen Golf III/Vento 1992-98

* ajonestolaitteen vikoja
* virtalukkovikoja
* happianturivikoja
* kannentiivisteen palamisia (tiivistettä parannettu -93)
* kytkinvikoja (kitkapintoja parannettu -93)
* laturivikoja
* starttimoottorivikoja
* takavalovikoja
* kierroslukumittari rikki
* ovien lukot reistailevat
* jarruletkuvikoja
* jarrupaineen säätöventtiilin vikoja
* vetonivelien suojakumivikoja ja vetonivelvikoja
* ohjaustehostimen pumppu vuotaa
* vesipumppuvuotoja

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 29.8.2007 21:32

Itse ainakin pidin aikanani omistamastani 2.0 koneisesta. 1.8 tuntuu pontevalta, mutta kaasua reilummin painettaessa tehoa ei löydy. Kulutuksessakaan ei ole suurta eroa. Kaskilitraisessa on kallistuksenvakain taka-akselissa ja levyt takana sekä pidemmät välitykset. Takasatulat jumittaa ja levyt ovat usein ruosteessa. Talvella lukkomekanismi jäätyy varsinkin ulkona säilytettäessä. Vanhojen kuivuneiden rasvojen pesu ja lisäjousi korjaa senkin vian. On vaan kallista jos ei tee itse. Varaosat ovat jo nykyisin aika edullisia.

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 29.8.2007 22:25

älä ikinä sekaannu 55kw versioon ventosta.. niin laiska kuin voi auto vaan olla.. nykyinen fiestakin on sportti siihen verrattuna :D suosiolla vaan tuo 2.0, itse päätyisin ehkä td-koneiseen jos sattuu löytymään hyväkuntoinen.. viininpunaista väriä kannattaa välttää, ovat jostain syystä kovia ruostumaan, kaikki ruosteisimmat noita viininpunaisia, olen nähnyt hyvin ja huonosti pidettyjä.. esim. oma tornado red ei ollut juurikaan ruosteessa vaikka oli muuten kyllä todella paskana :D

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 29.8.2007 22:39

tahtoo nuo dieselit olla vaan niin pirusti ajettuja että mitenkähän niissä riittää niitä ajokilometrejä ? kyllähän tuommosen turbo d:n vois ottaa eli onko kellään tietoa paljonko niissä on verot vuodessa ja paljonko niissä on kulutus?

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 29.8.2007 22:42

Yleisin ruostepaikka taitaa löytyä sieltä kynnyskoteloista. Eli kurkkaus auton alle ja kopistelua niiden pyöreiden kumi/muovitulppien ympäristöön.
Ja onhan tätä saanut myös 2.8 koneella 174 heppasena...
Itelläkin ois tollanen 55kw AAM moottori ylimääräisenä -en voi suositella ;)

Arzi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.11.2006 10:50

ViestiKirjoittaja Arzi » 29.8.2007 23:15

tahtoo nuo dieselit olla vaan niin pirusti ajettuja että mitenkähän niissä riittää niitä ajokilometrejä ? kyllähän tuommosen turbo d:n vois ottaa eli onko kellään tietoa paljonko niissä on verot vuodessa ja paljonko niissä on kulutus?

Aivan tarkkaa summaa en muista, mutta käyttövoimaveron osuus taisi olla noin 400 euroa. Itselläni on kulutus pyörinyt 5,2-5,7 l/100km välillä. Joskus on päässyt jopa tasan vitoseen.

viljanen
-
Viestit: 108
Liittynyt: 4.5.2007 21:25

ViestiKirjoittaja viljanen » 30.8.2007 8:06

nykyään noita ventojakin on kiva lähtee ostamaan ku kattoo myynnissä olevat ni jokaisella on ajettu vähintään 250 000,mut onneks volkkarit on luottopelejä:)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 30.8.2007 10:47

Jos ne kilsat pelottaa niin kaupasta saa uusiakin autoja..

Ventonkin osat on aika edullisia, mä itse laittaisin samantien puslat ja nivelet vaihtoon, samalla sitten alusta.. niin muuttuu tasan kerralla auton ajettavuus parempaan suuntaan. - Eikä tartte jättää ostamatta esim. muuten hyvää yksilöä, jonka alusta on vain nähnyt ajan hammasta.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 30.8.2007 11:03

Totta, uusi ja ajamatonhan se pitäs olla muttei sais maksa mitään ;)

Kyllähän sellanen parilitranen parisatkua ajettu vento ihan asiallinen pirssi on, etenkin kun on sitä uutta osaa alustassa. Liikkuu ihan kivasti ja taloudellisesti, tosin välitykset on vähän turhan tiuhat matka-ajoon...
Yks sellanen on tarpeettomana lojunu jo jonnii aikaa tuos pihalla eikä noille näköjään ostajaa löydy vaikka halvalla luopuiskin. Vissiin sellanen tsiljoona ajettu karvalakki-55kW on enempi perisuomalaisten mieleen. Noo, voihan tuon tuhota vaikka enstalvena jäällä tai keksiä jotain muuta hyötykäyttöä ;)

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 30.8.2007 11:50

Mikäs kone tuo 55kw on? Onko 1.8 litrasta 55- ja 66kw versioina? Eikös tuo TD:kin ole vakiona melko laiska, ainakin huomattavasti laiskempi kuin 90hp 1.9tdi joka ei tykki sekään?

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 30.8.2007 12:50

juu. Eli ventoa on valmistettu 1.8l 55 ja 66kW.
Ittellä oli toi 55kW "tehopeli" josta varmaankin löytyi hevosia 50 luokkaa ja muutama poni päälle, loput olivat jo menneet toisille laitumille :)

Elikkä tuo meinaa sitä että olihan se kiva auto mutta kun pääsisikin jonnekkin.
Ohittelut kannatti unohtaa, paitsi kuhan sattuu 2 kaistaa samaansuuntaan.

Mun ventossa oli tosihyväntuntunen alusta vaikka olikin vakio. Ei paljon kolissu mukulakivillä/hiekkateillä ja mutenkin mukava ajella.

+ käyttökustnnukset ja helpot huollot, ajomukavuus yms.
+/- kulutus noin 7 rauhallisessa ajossa ja 7.5-8 hieman hurjemmassa (noilla tehoilla ei kauhean hurjaa menoa ollutkaan) suht kova kulutus noille tehoille, mutta onhan tuossa aika iso kori vaikkei paina kuin 1150 muistaakseni
- koneen tehot, ja jos päästetty huonoon kuntoon niin ois paljon uusittavaa peltiä --> tykkää kukkasista

Loppujen lopuksi olin ihan tyytyväinen autooni
Sillä ostohinnalla sain loistavan menopelin todella luotettavalla tekniikalla (noin 2500€/alle 200tkm -94)
nyt syksy, talvi tai kevät ois tullu eteen peltien vaihtoa ja kokonaan maalaus, mutta tuliki pikainen auton vaihto hieman ripeämpään.

Saa nähä jos auto joutuiskin mulle vielä laittoon ;)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.8.2007 13:03

Todellinen kulutus maantie 7-8L seka-ajossa 8-10L, ainakin meidän volsuilla jotka kummatkin 55kw tykkejä ja saman kuluttaa tuo muijan velipojan 1.8 66kw:kin. Volsut tykkää katoksesta, talvella on hieman hankaluuksia jäätyvien lukkojen/ovien kanssa.
Peruskoppeja, halvat varaosat ja ajomäärällä ei väliä, riippuu kuinka on pidetty.
Rengasmeteli melkoinen kummassakin vento/golf.
Tyyppivikoja löytyy haulla paljon.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 7.9.2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 31.8.2007 13:10

Itse omistan ton 55kw /75hp. Eihän sitä voi "tykiksi" sanoa, mutta luottettavaksi kylläkin. Käytettyä Ventoa ostaessa on hyvä tarkistaa onko puslat vaihdettu ja muutoinkin tsekata alustan kunto. Jos pensapelin ostat niin 2.0 olisi hyvä vaihtoehto. Myös TDI:tä kannattaa harkita.
Viimeksi muokannut VariantR, 7.9.2007 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 31.8.2007 13:52

tuossa käytiin kahtomassa 94 vuotista ventoa. 1.8 bensa ja se oli se 66 kw:nen. 260 tuhatta ajettu ja väri oli luumu! pientä pinta ruostetta oli mutta ei mitään älyttömän pahoja! ensi viikolla käyn hakemassa kun vaan rahat tulee. kiitos kaikille kommenteista ja sellaista vielä kysyisin että onko nuissa ventoissa kaikissa keskuslukko vai onko se lisävaruste? koska tuossa kyseisessä ei ollut. ajattelin että onkohan se rikki vai eikö siinä sitä vaan ole!

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 31.8.2007 14:34

kyllä se kaikissa pitäs olla, eli remontin korjuuta tiedossa. Niinku tietysti aina noissa tonnin autoissa....

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 31.8.2007 17:05

itellä on 93 66kw vento, ajettu 205tkm. korin ulkopinnoista ruostetta ei löydy mistään, mutta vänkärin puolen takaoven tiivisteen alta kynnyskotelon päältä löytyi kukintaa. takavalojen taakse kertyy hemmetisti kaikenlaista sontaa, kannattaa vilkaista jos innostusta riittää =)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 31.8.2007 21:30

Porukoilla on ollu '97 1.8 55kW Vento vuodesta 1999, toimii nykyään perheen kakkosautona. Sillä oli ajettu ostettaessa 30tkm ja tällä hetkellä kilometrejä on mittarissa n. 270 tuhatta. 250tkm mennessä autossa oli oikeastaan vain kaks vikaa, eli ajovalokytkin hajosi (ajovaloja ei ole releytetty tehtaalla) ja penkinlämmitin heitti toimimasta. 250tkm kohdalla kannentiiviste alko vuotamaan nestettä ulospäin pikkuhiljaa ja nyt 270tkm kohdalla alkaa kytkin ottaa jo sen verran ylhäältä että kohta tulee kytkinremontti eteen. Ruostetta muutama pikkukukka, auto tosin ollut aina napapiirin pohjoispuolella.

Kone on kyllä melko laiska, oudon "kuristetun" oloinen, siinä on kyllä alakierroksilla ihan hyvin vääntöä mutta 3-4k jälkeen puutuu kyllä melkoisesti. Olen ajanut myös 90hv-versiolla ja se oli selvästi pirteämpi. 75hv-koneinen lienee myös hankalampi myydä. Ostaisin 2.0-version jos mahdollista, koska sekin on samaa iänikuista ja varmaan volkkarin 8v-tekniikkaa ja hevosia kuitenkin jo 115. Caddy mään taisi jo valintansa tehdä, mutta tätä topikkia lukee varmaan muutkin venton ostajat. Mutta kyllä 66kW:lläkin ajelee aivan hyvin.

Vento itsessään on varsin tyypillinen tuon ajan volkkari; varustelu on askeettinen ja koneet matalaviritteisiä mutta perusvarmoja, ei pahoja ruostumaan, yleisolemus melko jämäkkä esim. japseihin verrattuna. Perusauto, ei ärsytä ketään. Valikoimaa on niin että saa melkein valita värin kun menee ostamaan.

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 5.9.2007 12:16

VentoRS: ei pahalla, mutta kannattaisko harkita äidinkielen opintojen uusimista, aloitat vaikka ala-asteen kursseilla.. alkaa silmissä vilkkua kun lukee noita sun postauksia.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 6.9.2007 11:09

Olen pahoillani jos se nyt sattuu ärsyttämään.
Viimeksi muokannut VariantR, 7.9.2007 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 6.9.2007 12:42

"Erilaisuus kunniaan"...no joo. Taitaa tuo erilaisuus tässä kirjoitustyylissä vaan olla vähän kuin teinituning, eli muutetaan jotain yleistä toimivaa juttua johonkin suuntaan, eikä haittaa vaikka se huononisi alkuperäisestä kuinka paljon tahansa - kunhan se on erilainen. Hyvä auto siis pilataan pelkän erilaisuuden nimissä.

Ei kielioppia tarvi raiskata kirjoittaakseen persoonallisesti. Se nyt vaan on rasittavaa lukea tekstiä jossa ei ole isoja alkukirjaimia, ei välimerkkejä (korkeintaan kolme pistettä siellä täällä) eikä tolkkua juuri muutenkaan. Lisäksi foorumin hakutoiminto kärsii jos ns. asiasanat kirjoitetaan päin helvettiä. Tämä näin yleisenä kielipoliisihuomautuksena.

t: pelkkä cum laude syksyltä 1999.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 6.9.2007 13:04

Näin yleisenä huomiona:
Välillä tuntuu, että nykyajan nuoriso kirjoittaa joka paikassa samaan tyyliin kuin tekstiviestillä; saadaan mahdollisimman paljon asiaa 160 merkkiin. Sillä ei tunnu olevan merkitystä ymmärtääkö vastaanottaja tekstin sisällön.

Toinen tapa onkin sitte käyttää noita isoja kirjaimia, eli jokainen sana alkaa isolla, mutta välilyönnit puuttuu.

Tässä lainattuna eräältä toiselta foorumilta pykälä säännöistä

Kirjoita selkeästi ja ymmärrettävästi. Ennenkaikkea otsikoi kirjoituksesi selkeästi. Korjaa mahdolliset kirjoitusvirheesi, jotta teksti olisi helpompi ymmärtää. Tarkista tekstisi vielä kertaalleen ennen lähettämistä. Äläkä myöskään viljele hymiöitä liikaa sillä teksti muuttuu ikäväksi lukea ja hymiöt menettävät merkityksensä.


T: alimman pistemäärän approbatur vuodelta 1998

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 6.9.2007 15:55

ite c:n kirjoitin vuonna 2003. vaikka paskasti menikin, niin silti mulla on varaa sanoa ettei erilaisuus kunniaan toimi tässä äidinkielen ilmaisussa :D jos et itse tajua miten kirjoitat, niin käske vaikka äitis oikolukea sun postaukset ennen kuin noin sekavana lähetät ne. kiitos!

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 6.9.2007 19:34

Juu kait se on asiaa sekin, mutta katselin tuota topiccia ja kait pitäisi jotenkin liittyä autoihin ja lähinnä ventoihin.
En mää tiiä mut vois kuvitella näin.
Vähän on vaan ajautunu asiasta astiakaappiin...
Eikä millään pahalla

Werder
-
Viestit: 104
Liittynyt: 13.2.2005 22:56

ViestiKirjoittaja Werder » 7.9.2007 10:33

Yhdyn Gorron kommenttiin. Eiköhän keskitytä oleelliseen ja eikä takerruta lillukan varsiin. Ketään sen kummemmin osoittelematta.

caddy mään
-
Viestit: 76
Liittynyt: 1.9.2006 18:13

ViestiKirjoittaja caddy mään » 8.9.2007 15:54

antaa nyt lukion käyneiden kilpailla että kellä on paras todistus! he he
(itse amiksen käynyt)

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 8.9.2007 21:53

oikein !!!
Ammatti on aina ammatti
Lukiossa saa miettiä että mitäs tekis joskus isompana....

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 8.9.2007 22:03

Ok.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa