Neuvoja kakkiksen ostoon
Valvoja: ffp jäsenet
Neuvoja kakkiksen ostoon
Olen ajatellut ostaa jo legendaksi muodostuneen kakkiksen kakkos autoksi ja kaipaisin jotain vinkkejä mitä kannattaa katsoa autosta. Itse en ole erikoisen pätevä autojen kanssa enkä välttämättä saa kaveria mukaan katsomaan. Olen katsellut pääasiassa 1.8 koneella olevia alle 1,5-2k maksavia. Olisi yksi vm.85, 1.8 8v gti jota voisi mennä katsomaan ja jos jotain kannustavaa tulee mieleen niin olisi kiva kuulla.
Ikäähän noilla on sen verran, että tarkimmin kannattaa keskittyä korin kuntoon. Helmat, pyöränkotelot, iskaritolpat, jne...
Varaosia saa halvalla ja tekniikka on yksinkertaista. Tekniikkapuolella ainakin vaihdelaatikon ja moottorin öljyvuodot kannattaa vilkaista. Koeajolla kylmäkäynnistys ja kaikenlaista ajoa, niin selviää jotain kaasarin toimivuudesta (tai ruiskun).
Ainahan noissa jotain pikkuvikaa on, mutta se on vain hyväksyttävä tuon hinta- ja ikäluokan vehkeissä.
Varaosia saa halvalla ja tekniikka on yksinkertaista. Tekniikkapuolella ainakin vaihdelaatikon ja moottorin öljyvuodot kannattaa vilkaista. Koeajolla kylmäkäynnistys ja kaikenlaista ajoa, niin selviää jotain kaasarin toimivuudesta (tai ruiskun).
Ainahan noissa jotain pikkuvikaa on, mutta se on vain hyväksyttävä tuon hinta- ja ikäluokan vehkeissä.
Tuosta Astraalin linkistä löytyi aika hyvä paketti kakkiksista. Ja sehän on tosiasia ettei tossa hinta/ikäluokassa ei uutta autoa etsitä.
Kun noita on tullu katteltua niin ei nuo Flair Jetatkaan välttämättä huonoja olisi.. saas nähdä kuinka tässä oikeen käy:)
Ja kun väännöstä on kyse niin olisi sitä mukava olla alakierroksilla niin tuo kaupungissa ajaminen olisi paljon kivempaa. Vähän sitä alavääntöä tohon profiilin g3:seen kaipais kans mutta se on taas asia erikseen..
Kun noita on tullu katteltua niin ei nuo Flair Jetatkaan välttämättä huonoja olisi.. saas nähdä kuinka tässä oikeen käy:)
Ja kun väännöstä on kyse niin olisi sitä mukava olla alakierroksilla niin tuo kaupungissa ajaminen olisi paljon kivempaa. Vähän sitä alavääntöä tohon profiilin g3:seen kaipais kans mutta se on taas asia erikseen..
Joo ja se 1.0 afrikan vientimalli ois varmaan kans hyvä kaupungissa! ;D
Tuommonen 90hv versio löytyy pihasta ja se on ihan semmonen peruspirtsakka. Itellä oli aikoinaan 1.6 75hv ja se oli hieman tuhnumpi mutta enemmän harmitti 4-vaihteinen laatikko. GTI:t toki paremmin varusteltuja ja parempia kulkemaan mutta jos on 16V malli niin liikkuvia osia on taas paljon enemmän kuin näissä perusvarmoissa 8V-versioissa.
Tuommonen 90hv versio löytyy pihasta ja se on ihan semmonen peruspirtsakka. Itellä oli aikoinaan 1.6 75hv ja se oli hieman tuhnumpi mutta enemmän harmitti 4-vaihteinen laatikko. GTI:t toki paremmin varusteltuja ja parempia kulkemaan mutta jos on 16V malli niin liikkuvia osia on taas paljon enemmän kuin näissä perusvarmoissa 8V-versioissa.
Nuo kakkoskoriset flair Jetat muuten paljon halvempia mitä vastaavilla varusteilla olevat golffit, oikeestaan jetat muutenkin reilusti halvempia mitä golffit ja niissä yleensä moottori on isompi kuin tavan golffien 1.3. Lienee siitä syystä että Jetta on muka enemmän pappamallia..
Itellä oli tuommonen 280tkm ajettu 1.8i -91 flair niin hyvässä kunnossa kun noilla kilsoilla voi olla, oli tosi urakka päästä eroon vaikkei ollu mikään kova hintapyyntikään.
Eli jos haluaa rahalle vastinetta kakkiksen ostossa, niin kannattanee kallistua Jettaan.
Itellä oli tuommonen 280tkm ajettu 1.8i -91 flair niin hyvässä kunnossa kun noilla kilsoilla voi olla, oli tosi urakka päästä eroon vaikkei ollu mikään kova hintapyyntikään.
Eli jos haluaa rahalle vastinetta kakkiksen ostossa, niin kannattanee kallistua Jettaan.
Jos pitäs valita jetan ja golffin välillä, niin ottasin kyllä jetan. Tykkäsin tavaratilan koosta, ja oli tuntumakin vakaampi, ku mitä golffeissa (voi olla toki alustankin ansiota). 1.8 on varmaan jo tarpeeksi vääntäväkin siihen kärryyn, kun ainakin mun 1.6 gti:tä joutu jonkin verran kierrättään.
Huomasin kans, et myyminen ei ollu kauheen helppoa, mutta jos ostaa pitempi aikaiseksi autoksi, niin suosittelen.
Huomasin kans, et myyminen ei ollu kauheen helppoa, mutta jos ostaa pitempi aikaiseksi autoksi, niin suosittelen.
Jos suht toimivan auton vaan löytäis niin kyllä sillä olis tarkotus pidempään ajella.
Sitä vaan mietin että kun noita autoja on paljon missä on mittarissa reilummin kilometrejä niin onko tuommonen 280tkm paljon vai sopivasti? Se tietystikin nyt riippuu kuinka on huollettu mutta jos nyt kuvitellaan että olisi suurinpiirtein huollot hoidettu järkevästi.
Sitä vaan mietin että kun noita autoja on paljon missä on mittarissa reilummin kilometrejä niin onko tuommonen 280tkm paljon vai sopivasti? Se tietystikin nyt riippuu kuinka on huollettu mutta jos nyt kuvitellaan että olisi suurinpiirtein huollot hoidettu järkevästi.
Ei tuo 280tkm mitenkään liikaa ole. Kaikki omat vaggineet ovat olleet enemmän ajettuja, eikä tekniikan kanssa ole ollut mitään murheita, jotka liittyisivät ajomäärään. Itse en tuon ikäisen ja hintaisen auton ostossa kiinnitä juuri mitään huomiota mittarilukemaan. Se kun ei yleensä kerro auton kunnosta juuri mitään. Ehkä poislukien jotkut alle satatuhatta ajetut yksilöt, jotka ovat uudenveroisessa kunnossa. Taitavat vaan olla aika harvassa.
Kannattaa kakkista hankkiessa kiinnittää huomiota korin kunnon ohella myös apurunkoon. Alkaa olla monissa aika pehmää tavaraa. On kohtuullisen suuritöinen vaihtaa, jos on niin mädäntynyt ettei hitsaamalla enää hyvää saa.
Kannattaa kakkista hankkiessa kiinnittää huomiota korin kunnon ohella myös apurunkoon. Alkaa olla monissa aika pehmää tavaraa. On kohtuullisen suuritöinen vaihtaa, jos on niin mädäntynyt ettei hitsaamalla enää hyvää saa.
Ainakin itellä oli tuossa Jetassa 240tkm-280tkm välillä tehty pirusti remonttia (kytkin, pakoputki, katti, kaikki jarrut, alustan puslat, vetonivelet, suojakumeja jne.). Ja noiden nykyisten huoltokirjoja kattellessa niihin on isoimmat remontit tehty ennen 300tkm.
Muutenki vaikuttaa olevan nuo keskimääräistä enemmän ajetut parempikuntosia tekniikaltaan, kun on rempat tehtynä. Eli tuommosta enempiajettua katsellessa kannattaaki keskittyä enemmän korin kunnon tarkasteluun. Mutta yksilöitä nää on kaikki, niin ei kuitenkaan kannata sulkea noita <-250tkm ajettuja pois.
Muutenki vaikuttaa olevan nuo keskimääräistä enemmän ajetut parempikuntosia tekniikaltaan, kun on rempat tehtynä. Eli tuommosta enempiajettua katsellessa kannattaaki keskittyä enemmän korin kunnon tarkasteluun. Mutta yksilöitä nää on kaikki, niin ei kuitenkaan kannata sulkea noita <-250tkm ajettuja pois.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa