Golf III ja uusi tekniikka
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III ja uusi tekniikka
Eli mikä olisi hyvä vaihtoehto tuon alkuperäisen 1.8 bensakoneen tilalle ja auto on siis vuosimallia 92. Autoon halutaan hieman lisää suorituskykyä. Ainakin vaihtoehtoja on 1.8 20vT , 1,9dti , mutta onko vielä muitakin hyviä vaihtoehtoja? Sitten vielä voisi kertoa mitä muutoksia pitää tehdä jarruille/alustaan missäkin tekniikanvaihdossa.
Sitten vielä, tekniikoiden hintatasosta...
Sitten vielä, tekniikoiden hintatasosta...
VR6/GTi 16v jarruillahan menee jo pitkälle. Jos nelipulttisena haluaa pitää niin mites on kakkiksesta G60-jarrut?
Paljon ajat niin laittaisin ton 1,9tdi ja jos kruisailu/harrastepeli/"normi"käyttö niin 20vT. Itse laittaisin jokatapauksessa 20vT. =D VR6 tietenki yks vaihtoehto mutta niitä kannata alkaa tekniikanvaihtona tekee kun saa edullisesti valmiinakin.
Tai voihan sinne uudemmankin vagineen konetta puskea jos budjettia "hieman venyttää"... =)
Paljon ajat niin laittaisin ton 1,9tdi ja jos kruisailu/harrastepeli/"normi"käyttö niin 20vT. Itse laittaisin jokatapauksessa 20vT. =D VR6 tietenki yks vaihtoehto mutta niitä kannata alkaa tekniikanvaihtona tekee kun saa edullisesti valmiinakin.
Tai voihan sinne uudemmankin vagineen konetta puskea jos budjettia "hieman venyttää"... =)
TDI tekniikan sai ainakin näppärästi kun itse vaihdoin Varianttiin 1.8->TDI kun osti kolaroidun luovuttajan kokonaisena.. Sai purkaa osaa sitämukaan kun tarve tuli..
Itsellä oli luovuttajana Seat Cordoba 1.9TDI -99
Kone ja sähköt kävi melko heittämällä mutta autojen erojen vuoksi osa osista piti haalia purkaamoilta yms..
Itsellä oli luovuttajana Seat Cordoba 1.9TDI -99
Kone ja sähköt kävi melko heittämällä mutta autojen erojen vuoksi osa osista piti haalia purkaamoilta yms..
Lisätään tähän vielä se yksi näkökulma:
Ennen swappia harkitse tarkkaan onko auto sinulle tulevaisuudessa harrasteajoneuvo vai käyttöauto.
Jos harrasteajoneuvo, ts. parantelet tekniikan lisäksi ulkonäköä, alustaa jne. silloin tekniikanvaihdon voi käsitellä "järkevänä" eikä projektiin kulunutta rahamäärää tarvitse kiroilla.
Jos käyttöauto, kannattaa myydä nykyinen pois ja hankkia suoraan se tehokkaampi malli. Tekniikan vaihtoon kuluvalla rahamäärällä saat varmasti omaksesi sen ripeämmän yksilön.
Ennen swappia harkitse tarkkaan onko auto sinulle tulevaisuudessa harrasteajoneuvo vai käyttöauto.
Jos harrasteajoneuvo, ts. parantelet tekniikan lisäksi ulkonäköä, alustaa jne. silloin tekniikanvaihdon voi käsitellä "järkevänä" eikä projektiin kulunutta rahamäärää tarvitse kiroilla.
Jos käyttöauto, kannattaa myydä nykyinen pois ja hankkia suoraan se tehokkaampi malli. Tekniikan vaihtoon kuluvalla rahamäärällä saat varmasti omaksesi sen ripeämmän yksilön.
Jos vaihtaa diesel tekniikan 1.9 tdi koloskoppasen oman tai vastaavan , tarvitseeko jarruja päivittää?
Riippuu pitkälti siitä mitkä jarrut siitä rakennettavasta autosta löytyy vakiona.
Itsellä oli 1.8 90hp bensa (ADZ) -> 90hp TDI (AHU) muutos ja autossa oli ABS&256x20 jäähdytetyt jarrut tehtaan jäljiltä jotka riitti vallan mainiosti.
http://ffp-motorsport.com/tuning/jarrut.php#10
mk3 Golfit:
239mm x 12mm (9,4") Golf 1.4, 1.8 Diesel Turbodiesel
256mm x 13mm (10,1") Golf 66kW turbodieseli
256mm x 20mm (10,1") Golf 1.8 ja 2.0 litraisissa (tähän päivitys/Löytyy myös TDI-malleissa)
280mm x 22mm (11,0") Golf GTI 16V ja VR6
288mm x 25mm (11,3") Golf VR6 1996-97
Ja sitten on vielä takajarrut yms....
Kysytäänpä täällä samalla että onkos kukaan täällä tehnyt tota swappia että pistänyt 20vt tekniikkaa kolmoskoriseen? Itellä olis kans 2.0 GTI 8v jossa olis jarrut jo valmiina sopivat. Miten mittavan sähkötyön tossa joutuu tekemään ja kannattako ottaa kaikki sähköt tekniikan luovuttaja-autosta vai yhdistellä kolmos kopan sähköihin? Mittariston ja virtalukon joutuu vissiin ainakin ottaan kun eikös noissa oo se ajonesto siellä?
Jos saa vaan selviimään kytkennän sen ajoneston kohdalla niin saattaisi vag-Com:lla saada opetettua MK3:n ajonesto toimimaan tuon 20vt koneen kanssa?
Itsellä kun pistin Cordoban TDI koneen MK3 variatti golffiin 1.8 8v koneen tilalle Cordoban koneen johtosarjalla. Jätin alkup. ajoneston ja ainoastaan piti se diagnostiikka johto koneen johtosarjasta vetää vanhalle ajonestolle ja sopeuttaa vag-com:lla pelaamaan. Alkup. ajonesto saa nykyäänkin sähköt yms sieltä mistä ennenkin.
Itsellä kun pistin Cordoban TDI koneen MK3 variatti golffiin 1.8 8v koneen tilalle Cordoban koneen johtosarjalla. Jätin alkup. ajoneston ja ainoastaan piti se diagnostiikka johto koneen johtosarjasta vetää vanhalle ajonestolle ja sopeuttaa vag-com:lla pelaamaan. Alkup. ajonesto saa nykyäänkin sähköt yms sieltä mistä ennenkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa