TDI:n ahtopaineet olevinaan isot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

TDI:n ahtopaineet olevinaan isot

ViestiKirjoittaja Bob » 31.8.2007 0:02

Innostuin laittamaan TDI Passattiin tänään ahtopainemittarin, jonka ostin uutena kaupasta. Viritelmien jälkeen otin ahtopaineliitännän ulos noin metriä ennen intercooleria(tai mikä nyt hienolta nimeltä onkaan?) suoraan isoista putkista, käyttäen hyväksi 3,5€ polkupyörän sisuskummin venttiiliä sekä liimaa.

Ahtopaineet näyttävät nousevan jopa 1,9baariin! Onko tämä normaalia? Olen kuullut noin 05,-0,7 paineista, onko siis mittarissa kenties joku "BOOST"-näytö, vaiko turboa kenties isonnettu? Viisaammat informoikoon :). 81KW Passatti siis kyseessä, eikä tietoa aikasemmista viritelmistä turbolle, saatika muiden osien osalta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2007 0:13

intercooleria(tai mikä nyt hienolta nimeltä onkaan?)
Ahtoilmanjäähdytin. Chage air cooler toisella kotimaisella.

Voisko tossa sitten olla väärä paikka mitata ahtopainetta? Itse mittaisin mahdollisimman läheltä imuventtiiliä... Toki ahtoilmanjäähdyttimen kenno tekee jotain vastapainetta, eikö?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 31.8.2007 8:33

taitaa vnt jumia, eikö mene vikatilaan?

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 31.8.2007 10:43

Ei häiriöitä, pakka toimii hienosti! Olen ajellut tässä SEATin TDI:llä taannoin, eikä mielestäni sieltä löytynyt kyllä likellekkää samoja vääntöjä.

Mittaria seuratessa alhailta kierroksilta, auto niinku nopiasti käyttää ahtot pääpiirtein tuolla 1,6barin tienoilla kiihdytyksen aloituksessa, josta se kyllä hyvin nopeaa rupeaa tippumaan 0,5-1,0baarin välimaastoon, kunnes asettuu tasasella kaasulla sinne liki 0 barin tietämiin, niinku varmaan pitääkin? Olen ihmetellyt auton vääntöä todella alhaisilta kierroksilta heti ostamisen jälkeen, jonka mittarikin nyt jo todistaa jollain lailla.

Itse ajattelin tota mittarin paikkansa pitävyyttä nyt sit kuitenkin, ja mahdollisesti tota ulosoton sijoituspaikkaa. Oisko tuossa vastapaine-ajatuksessa jotain perää?

MAHROTTOMAT PAINEET!! ,,,oispa itellä samanmoiset ku iltalypsyjä harrastaa :)

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 1.9.2007 0:11

Eiköhän siellä ole turbo puhdistamista vaille. Minulla ahtopainemittari on liitetty ahtoputkeen juuri ennen viimeistä mutkaa ennen imusarjaa, ja yhtä miehekkäät paineet oli minullakin. Kyllähän tuollaisilla paineilla on kiva huudella baaritiskillä, ja samalla voikin sitten kysellä turbohuollon puhelinnumeroa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 2.9.2007 18:45

Hieman rajumpi viriohjelma napsauttaa helposti tuon 1.9bar VNT TDi:llä.
Esim. 2.5TDi (kaikki mitä ohjelmalla irti saa) normaali täyskaasu kiihdytyksessä 1.8-1.9bar. Mittari ylettää kahteen ja muutaman kerran käynyt yli tuon kahden.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.9.2007 23:21

entä Ne mittarit? Mitä ne tietää..
Joku vtun Equus ja muut hyvät näyttää aivan pisin fifiä varmasti..

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bob » 7.9.2007 12:11

Minä ainakaan jaksa noihin mttareihin uskoa enää kuin mittarivalon osalta, mutta se onkin sit heleän sininen ja mieltä piristävä :O

Olkoot vaikka 5 baria tällä mittarilla, idea varmaan mittarin suunnitelijalla vain saada neula liikkumaan liki oikeaa arvoa. Ihmisiähän me kaikki. Pääasia minulle ku auto liikkuu, ja jos ei liiku, on aika tohtorin :)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 8.9.2007 12:22

entä Ne mittarit? Mitä ne tietää..

Apexi pitää aika hyvin paikkansa kun vertaa VAG-COM:n arvoihin.

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 8.9.2007 15:20

Paljonko se sitten ahtaa kiihdytyksessä vetoalueella, ahdothan käy aluksi melko korkealla sitten asettuu siihen yhteen kohtaan kunnes taas leikkautuu kun tulee tarpeeksi kierroksia. Ahtoja voi myös testata ahdistamalla vaikka jarrulla/käsijarrulla pienemmällä vaihteella, kun kierroksia on jotain yli 2000. Jarruthan tästä ei toki tykkää, mutta noin voi testata, kovin pitkään ei ainakaan kannata kokeilla.

Vertailuksi omassa 90hp TDI:ssä kiihdytettäessä paineet hyppää hetkellisesti yli 1.2 baarin ja asettuu sitten 0.8-0.9 barin paikkeille.

E: Minulla siis Auto Gaugen halpa mittari. Uskon tuon näyttävän aika hyvin oikeita lukemia, ainakin saadut paineet on mitä olettaisi tältä moottorilta tulevan jos vain on kunnossa.
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 8.9.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 8.9.2007 15:24

Itse luulin, että nuorisomallinen BSR:n mittari näyttää liian suuria lukemia, mutta Fimetin nestevaimennettu mittari näyttää samanlaisia lukemia. Olettaen, että teollisuusmittari pitää paikkansa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa