Innostuin laittamaan TDI Passattiin tänään ahtopainemittarin, jonka ostin uutena kaupasta. Viritelmien jälkeen otin ahtopaineliitännän ulos noin metriä ennen intercooleria(tai mikä nyt hienolta nimeltä onkaan?) suoraan isoista putkista, käyttäen hyväksi 3,5€ polkupyörän sisuskummin venttiiliä sekä liimaa.
Ahtopaineet näyttävät nousevan jopa 1,9baariin! Onko tämä normaalia? Olen kuullut noin 05,-0,7 paineista, onko siis mittarissa kenties joku "BOOST"-näytö, vaiko turboa kenties isonnettu? Viisaammat informoikoon :). 81KW Passatti siis kyseessä, eikä tietoa aikasemmista viritelmistä turbolle, saatika muiden osien osalta.
TDI:n ahtopaineet olevinaan isot
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Ei häiriöitä, pakka toimii hienosti! Olen ajellut tässä SEATin TDI:llä taannoin, eikä mielestäni sieltä löytynyt kyllä likellekkää samoja vääntöjä.
Mittaria seuratessa alhailta kierroksilta, auto niinku nopiasti käyttää ahtot pääpiirtein tuolla 1,6barin tienoilla kiihdytyksen aloituksessa, josta se kyllä hyvin nopeaa rupeaa tippumaan 0,5-1,0baarin välimaastoon, kunnes asettuu tasasella kaasulla sinne liki 0 barin tietämiin, niinku varmaan pitääkin? Olen ihmetellyt auton vääntöä todella alhaisilta kierroksilta heti ostamisen jälkeen, jonka mittarikin nyt jo todistaa jollain lailla.
Itse ajattelin tota mittarin paikkansa pitävyyttä nyt sit kuitenkin, ja mahdollisesti tota ulosoton sijoituspaikkaa. Oisko tuossa vastapaine-ajatuksessa jotain perää?
MAHROTTOMAT PAINEET!! ,,,oispa itellä samanmoiset ku iltalypsyjä harrastaa :)
Mittaria seuratessa alhailta kierroksilta, auto niinku nopiasti käyttää ahtot pääpiirtein tuolla 1,6barin tienoilla kiihdytyksen aloituksessa, josta se kyllä hyvin nopeaa rupeaa tippumaan 0,5-1,0baarin välimaastoon, kunnes asettuu tasasella kaasulla sinne liki 0 barin tietämiin, niinku varmaan pitääkin? Olen ihmetellyt auton vääntöä todella alhaisilta kierroksilta heti ostamisen jälkeen, jonka mittarikin nyt jo todistaa jollain lailla.
Itse ajattelin tota mittarin paikkansa pitävyyttä nyt sit kuitenkin, ja mahdollisesti tota ulosoton sijoituspaikkaa. Oisko tuossa vastapaine-ajatuksessa jotain perää?
MAHROTTOMAT PAINEET!! ,,,oispa itellä samanmoiset ku iltalypsyjä harrastaa :)
Eiköhän siellä ole turbo puhdistamista vaille. Minulla ahtopainemittari on liitetty ahtoputkeen juuri ennen viimeistä mutkaa ennen imusarjaa, ja yhtä miehekkäät paineet oli minullakin. Kyllähän tuollaisilla paineilla on kiva huudella baaritiskillä, ja samalla voikin sitten kysellä turbohuollon puhelinnumeroa.
Minä ainakaan jaksa noihin mttareihin uskoa enää kuin mittarivalon osalta, mutta se onkin sit heleän sininen ja mieltä piristävä :O
Olkoot vaikka 5 baria tällä mittarilla, idea varmaan mittarin suunnitelijalla vain saada neula liikkumaan liki oikeaa arvoa. Ihmisiähän me kaikki. Pääasia minulle ku auto liikkuu, ja jos ei liiku, on aika tohtorin :)
Olkoot vaikka 5 baria tällä mittarilla, idea varmaan mittarin suunnitelijalla vain saada neula liikkumaan liki oikeaa arvoa. Ihmisiähän me kaikki. Pääasia minulle ku auto liikkuu, ja jos ei liiku, on aika tohtorin :)
Paljonko se sitten ahtaa kiihdytyksessä vetoalueella, ahdothan käy aluksi melko korkealla sitten asettuu siihen yhteen kohtaan kunnes taas leikkautuu kun tulee tarpeeksi kierroksia. Ahtoja voi myös testata ahdistamalla vaikka jarrulla/käsijarrulla pienemmällä vaihteella, kun kierroksia on jotain yli 2000. Jarruthan tästä ei toki tykkää, mutta noin voi testata, kovin pitkään ei ainakaan kannata kokeilla.
Vertailuksi omassa 90hp TDI:ssä kiihdytettäessä paineet hyppää hetkellisesti yli 1.2 baarin ja asettuu sitten 0.8-0.9 barin paikkeille.
E: Minulla siis Auto Gaugen halpa mittari. Uskon tuon näyttävän aika hyvin oikeita lukemia, ainakin saadut paineet on mitä olettaisi tältä moottorilta tulevan jos vain on kunnossa.
Vertailuksi omassa 90hp TDI:ssä kiihdytettäessä paineet hyppää hetkellisesti yli 1.2 baarin ja asettuu sitten 0.8-0.9 barin paikkeille.
E: Minulla siis Auto Gaugen halpa mittari. Uskon tuon näyttävän aika hyvin oikeita lukemia, ainakin saadut paineet on mitä olettaisi tältä moottorilta tulevan jos vain on kunnossa.
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 8.9.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”