Uusi RS6

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

Uusi RS6

ViestiKirjoittaja Ipe » 6.9.2007 7:41

http://www.motivemag.com/pub/news/First ... aked.shtml

Melkosen hieno peli, odotin jotain hieman laimeampaa mutta Audi on ainakin saanut kylkiin sellaiset muodot että erottuu perusmalleista.

miisalo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 23.7.2003 22:50
Viesti:

ViestiKirjoittaja miisalo » 6.9.2007 8:26

Tuo nollasta sataan arvo kyllä on suorastaan huono noihin teho ja vääntöalueisiin nähden. 100-200 arvo sen sijaan alkaa olemaan jo vähän tontilla. Komee auto kuitenkin, kai tuo sitten pitää käydä koeajamassa.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 6.9.2007 8:49

On vaan upea laite kuvissa, hyvä ettei ne tee noista rs-malleista liian pliisun näköisiä. Kuka ehtii laittaa ekana tilaukseen ;)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 6.9.2007 9:03

Omia ajatuksia: jos ostaa uuden RS6:sen, ei varmaan tee mieli heti ruveta virittämään sitä. Mitään muuta syytä en taas pysty keksimään miksi pellin alle on laitettu kaks ahdinta, jos teholukemat on noin "pienet" ja kilpailijat ottaa vastaavat tehot vaparina.

Sata hevosvoimaa lisää tai vapari kone.

Ulkonäkö on kyllä kohdallaan!

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 6.9.2007 9:06

Niin tuo 580hv ei missään tapauksessa riitä. Aika maito peli. En ottais..

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 6.9.2007 9:24

Kyllä varmaan löytyy ihmisiä jotka virittää heti tuollaista.

Sitäpaitsi pitäähän sitä virivaraa olla RS6+ mallia varten, huhujen mukaan tulisi 620hv pellin alle.

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 6.9.2007 9:30

eipä tuonne konehuoneeseen varmaan kauheesti mahdu mitään virittelemäänkään, isompia ahtimia etc... toisaalta, kyllä tuo 580hv riittäis ehkä puolen kesää, sit alkais nälkä kasvamaan syödessä

ABE
-
Viestit: 135
Liittynyt: 20.1.2005 22:20

ViestiKirjoittaja ABE » 6.9.2007 10:18

Mun mielestä noi levitykset näyttää ihan liikaa itse tehdyiltä. Ei hyvä.

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 6.9.2007 10:50

Autoa ei ole virallisesti vielä esitelty ja 0-100km/h kiihtyvyyslukema jota ennakkoon on arvailtu arvoon 4,6s arvioidaan täällä huonoksi. Viralliset arvothan voi olla suuntaan tai toiseen, tästä riittäisi esimerkkejä automallien historiasta...
5.2-liter Biturbo V10 with 580 hp, 650 Nm maximum torque and go from 0-62 mph in 4.6 seconds. What we've heard directly from Audi reps confirms these numbers.



Se miten tuollainen räsä liikahtaa, jää nähtäväksi kun auto saadaan eri lehtien koeajoon. Absoluuttinen kiihtyvyys on tommoselle malmikasalle ja nelivedolle aika arvoitus, koneen vääntö taitaa kuitenkin kiskoa pulkkaa kaikilla neljällä tassulla ihan riittävästi alustasta riippumatta.

the mighty peak torque of 650 Nm is available across the entire range from 1,500 to 6,250 rpm; maximum output is available between 6,250 and 6,700 rpm



Tyylikäs kokonaisuus, auto omasta mielestäni enemmän luxusta kuin racea.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 6.9.2007 10:59

daivari: Mihin kilpailijaan viittaat, kun sanot että ottavat vaparista samat tehot?

Audi RS6
teho 580hv
0-100km/h 4,6s
0-200km/h 14.9
kulutus 13,9l/100km
omamassa 2025kg

BMW M5
teho 507hv
0-100km/h 4,7s
0-200km/h 14.7
kulutus 14,8l/100km
omamassa 1830kg

MB E63 AMG
teho 514hv
0-100km/h 4,6s
kulutus 14,3l/100km
omamassa 1840kg
Viimeksi muokannut Markus_K (make80), 6.9.2007 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tape
-
Viestit: 61
Liittynyt: 21.1.2004 18:03

ViestiKirjoittaja Tape » 6.9.2007 11:04

Oijoi... tätä on venattu.

Positiivinen (?) yllätys oli, että onkin ahdettu moottori. Oletin automaattisesti Gallardon tehoista vaparia. No, kivempi noin!

Enemmän kiinnostaa ns. ohituskiihtyvyysarvot. Ainakin vanhan RS6:n 60-120 arvo 3.3s muistaakseni, on aika vakuuttava.

MiiSalo, rimpautappa kun meet koeajamaan moisen :) Me tullaan rouvan kanssa takapenkille!

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 6.9.2007 13:11

Markus_K: Lähinnä juurikin tohon Bemariin viittasin. Bemarin vaparikoneitten huoltovapautta ja kestävyyttä, kun ei oikeen voi ees verrata Audin tuplaturbojen onglemiin. Itse ainakin ottasin näiden ennakkoluulojen valossa mielummin M5:sen, kuin tuon RS6:sen, vaikka siinä 72 hevosta onkin enemmän.

Ei sillä, kyllä Audi on onnistunu hyvin ton RS6:sen kohdalla, vaikka ei tossa mitään yllättävää olekkaan.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 6.9.2007 13:42

Lähinnä juurikin tohon Bemariin viittasin. Bemarin vaparikoneitten huoltovapautta ja kestävyyttä, kun ei oikeen voi ees verrata Audin tuplaturbojen onglemiin.


Mihinköhän tuplaturboon tätä V10TFSI:tä tässä verrattaan? Ei kai tuollaisen uuden konstruktion luotettavuutta voi spekuloida perustuen vanhoihin koneisiin?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 6.9.2007 13:48

Eipä sitä paljon pääse spekuloimaan muutenkaan, kun tosta tuskin tulee 100 000km testiä TM:ään. Puhuinkin ennakkoluuloista.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 6.9.2007 14:33

Audi RS6
teho 580hv

vastaavat tehot vaparina

BMW M5
teho 507hv

?

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 6.9.2007 14:48

M5:ssä on perusasetuksilla 400hv, ja napin takaa saa sitten 107hv lisää. Vastaavaa ois kun RS6:een laittais overboost-toiminnon joka nostaisi tehoa vaikka 120hv, tulis mukavan pyöreät 700hv käyttöön :)

Henca
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2003 21:15

ViestiKirjoittaja Henca » 6.9.2007 15:02

Ei ole sama kuin overboost, 400hv on koska siten autosta on saatu arkiajoon parempi (kaasun reagointi yms talviajo) näissä Bmwn V10 koneissa on lähes kaikissa 530hv, joten ero audin 580hv on lopulta vähän, totuus on että odotin audilta kevyempää autoa, näillä tiedoilla ainakin M5 hakkaa audin kevyesti 0-200km/h vedoissa, joissa bemarilla pääsee 13s pintaan, audi näyttää oikein hyvältä mutta taitaa silti mieli pysyä bmw lerissä toistaiseksi, olenkin odottanut tuosta autosta tietoa aika kauan, 3kpl E60 M5:ttä omistaneena olisi tuo hyvinkin voinut olla tulevaisuutta joskus mut saas nähdä kunhan pääsee ajamaan Ko.autoa :)

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 6.9.2007 15:39

Eipäs unohdeta vetotapojen eroa. Talviajelu tuon tehoisella takavedolla on mahd. ... mielenkiintoista. Nelivedolla ei niinkään vaikeaa. Ei BMW kovin paljon hakkaa tuossa 0-200km/h vedossa. Märällä, talvella tai muuten heikommalla kitkapinnalla RS6 menee menojaan.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 6.9.2007 16:18

3kpl E60 M5:ttä omistaneena


Eikös tää E60 ole juurikin tuo uusin?Aika hätänen olet ollut :D

M5 hakkaa audin kevyesti 0-200km/h vedoissa


Kevyesti?En tiedä mistä Markus_K on nuo arvot katsonut mutta 0.2 sekunnin eroa ei voi kyllä sanoa että "kevyesti". Taitaa olla jo enemmän kuskista kiinni tossa vaiheessa että kumpi on nopeampi.

Itse ei tarvis kyllä noista kahdesta autosta kauaa miettiä,audi ehdottomasti mutta taitaa jäädä sekin kosteisiin päiväuniin :D

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 6.9.2007 16:27

Ensimmäisennä pistää silmään lähinnä Subarulta "kopioidut" pullistukset. En siis osta vaikka muuten näyttikin ihan ok:lta :)

Tanttu:
Kyllä henkalla on ihan oikeasti ollu niitä uusia muutama :)
Viimeksi muokannut j4k3, 6.9.2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 6.9.2007 16:27

3kpl E60 M5:ttä omistaneena


Eikös tää E60 ole juurikin tuo uusin?Aika hätänen olet ollut :D


Onhan sitäkin jo feisliftattu

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 6.9.2007 16:34

En mä sitä epäillytkään,mutta ei ole kyllä kauaa vanhentuneet :)

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 6.9.2007 16:37

Eikös se auto ole vaihon rajalla ku tuhkakuppi täyttyy :D
sori offtopic

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 6.9.2007 17:58

Ensimmäisennä pistää silmään lähinnä Subarulta "kopioidut" pullistukset.


Taitaa olla kopioidut 80-luvun ralliteiden legendasta.
Ja ei ollut subaru..

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 6.9.2007 18:32

^ ja luulenpa että on subaruun kopioitu juuri tuosta kyseisestä legendasta.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.9.2007 18:39

Juu Lanciahan tuo ;) Köyhää tietysti kiinnostaa, että millä numerolla tuommoisen pirssin hinta alkaa, riittääkö enää 1:n vai mennäänkö jo 2:n puolelle?

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 6.9.2007 20:29

Parin vuoden päästä noita kumminkin kaupataan jo 2/3 hinnalla ja 3 vuoden puolella, niin köyhätkin pääsee autokaupoille :-P. Noi pullistukset on vähän jostakin revästyn näköiset. No, odotellaan sitä virallista julkistusta, niin nähdään totuus.

Euso
-
Viestit: 192
Liittynyt: 24.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Euso » 6.9.2007 23:59

On tosiaan vähän photoshopatun näköiset nuo pullistukset :o Tai jotenkin oudot.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 7.9.2007 6:53

kieltämättä pyöreisiin muotoihin nuo kulmikkaat pullistelut käy aika huonosti. toisaalta noin ne taas näkyy selvemmin ja ovat huomattavasti röyhkeämmät ja näin sopivat auton imagoon paremmin kuin "piilotetut" levitykset.

näin siis omasta mielestäni.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 7.9.2007 10:03

tanttu: lähteenä on www.bmw.fi mutta nuo arvot on sedan mallista. Miten lie sitten touring mallissa menee arvot. Tuskin ainakaan nopeempi.

Levitykset on kyllä suoraan urQ:sta ja se on mainittu tuossa jutun loppupuolella
Striking design derived from the “Ur-quattro”
The rear of the Audi RS 6 is characterised by the oval exhaust tailpipes and the diffuser-look apron. A roof spoiler completes the aerodynamic fine-tuning of this high-performance vehicle. The side outline is distinguished by wide, flared wheel arches. Like the engine compartment lid, the front wings are made of aluminium in order to reduce weight. They accommodate the mighty wheels of the new Audi RS 6, yet are also reminiscent of a milestone in automotive history: the flat tops of the wheel arches with their clear edges were counted among the design elements of the Audi quattro – the pioneer of permanent four-wheel drive from the year 1980. A metallic/pearl effect paint finish is standard; new colours Sepang Blue, Monza Silver and Monterrey Green are exclusively reserved for the RS 6.


Noi pullistukset mahdollistaa leveämmät vanteet, jos 275/35 R 20 alkaa tuntua kapealta... :)

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 7.9.2007 11:16

^ Ne 20" on optiona, vakiokoko on 19" hieman kapeammalla renkaalla.

Markus_K (make80)
-
Viestit: 640
Liittynyt: 10.3.2004 8:25

ViestiKirjoittaja Markus_K (make80) » 7.9.2007 11:31

^Tiedetään, mutta eikös se pidä kuitenkin laittaa isompaa kuin mitä optionakaan on ollu. :)

aaronp
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.1.2007 19:51

ViestiKirjoittaja aaronp » 7.9.2007 13:30

Tommosena nelikkona toi olis kyllä ihan kelpo talviauto, kesäksi silti ottaisin sen E60 M5:sen, 0-200kmh on mennyt jonkun autolehden mittauksen mukaan reilusti sinne 13sek puolelle. Täytyy kaivaa esiin se juttu jostain...
Sitä että onko niillä 0-200kmh arvoilla mitään merkitystä en tiedä, nättihän toi on, ei siitä pääse yli tai ympäri.

EDIT 1. Tutkailin kuvia tarkemmin ja on se kyllä itseasiassa ihan sa*tanan nätti, sisältäkin hieno ja ainakin minä tykkään tosta väristä perkeleesti tossa vaikka ehkä nää kaikki vähänkin "sähkönsiniseltä" näyttävät on jo melkosia teinivärejä...

EDIT 2. Tossahan noita ämmäläisen arvoja:

M5 E60

auto zeitung 26/2004
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 13,9 s

sport auto 12/2004
0 - 100 km/h 4,5 s
0 - 200 km/h 13,8 s

sport auto 11/2005
0 - 100 km/h 4,4 s
0 - 200 km/h 14,1 s

Autobild 2005
0 - 100 km/h 4,7 s
0 - 200 km/h 13,5 s

Car&Driver 2005
0-60 mph 4.2
0-100 mph 9.4
0-150 mph 20.7

Road&Track 2005
0-60 mph 4.1
0-120 mph 13.3

Mutta odotellaan nyt kuinka se RS6 sitten tosielämässä liikkuu, kaippa taas jotkut liian rikkaat ruotsalaiset ne rinnakkain stripille järjestää...

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 7.9.2007 14:29

Ei se niinkään siitä rikkaudesta ole, vaan siitä autoverottomuudesta.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 7.9.2007 18:15

Tuo väri on melko täsmälleen samansävyinen kuin skodan race blue. Vanhemmissa RS audeissa oli vaaleampi sininen joka oli hienompi.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 7.9.2007 20:59


Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 7.9.2007 23:01

No on se pertskleen hieno peli,mitä sitä enää sen enempi selittämään,stana.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa