G60 ahtimen huolto ja ahtojen nosto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

G60 ahtimen huolto ja ahtojen nosto

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.8.2006 18:14

Mistä sais ostettua uudet tiivisteet yms. osat ko. ahtimeen? Olen kuullut , että ahtimessa olisi jotkin liuskat jotka kuluvat, jonka seurauksena ahdot laskee... Onko totta? Jos on niin saako mistään sellaisia liuskoja ostettua ?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 22.8.2006 18:41

www.mdcomprex.com

ps .com se oli sittenkin (Edit)
Viimeksi muokannut Antsa, 22.8.2006 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.8.2006 18:44

Tuo edellisessä viestissä oleva linkki ei toiminut...

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.8.2006 19:57

Joo nyt löyty! Kiitoksia!

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 5.8.2007 12:50

Pääseekö ahtimen pieneen hihnaan käsiksi ilman, että ahtimen joutuu irroittamaan?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.8.2007 13:35

Pääsee käsiksi kun ottaa sen muovisuoja irti, mutta vaihtamaan ei pysty ilman ahtimen irroittamista.

Tuolla kuvia...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.8.2007 10:07

Mimmoiset on nuo laakerit vaihtaa, eli onnistuuko ihan perus prässillä ja ulosvetäjin? Meinasin, että jos tässä joutessaan tekisi ahtimelle huollon keittiön pöydällä(kun jalka paketissa ja auto telakalla). Onko tuossa jotain extremeä tiedossa, eli voiko laakerin irrotuksessa rikkoa jotain, vai ovatko ihan samaa tasoa kun mitä vaikka etupyörän laakerin työt?

On vähän tuota "vikalistaa" ohjaustehostin, jarrusatulat, ahdin, takapönttö, ohjurinkumit jne. Jostain vois aloittaa...

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 6.9.2007 0:14

Ahdin on kevytmetallivalua ja sen saa hajalle helposti vähäiselläkin voimankäytöllä. Ilman sopivia laitteita, kuten kunnollista laakerin ulosvetolaitetta veikkaan, että ongelmia tulee. Ahtimen pääakselin päätylaakeria ei voi lyödä läpi, vaan se on vedettävä ulos ja koska laakerin kehä on pieni ja laakeri on syvällä, tarvitaan kunnollinen laakerinulosvedin tai joku patenttiratkaisu. Jos kiinnostaa voin laittaa kuvia avatusta laaderista tulemaan.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.9.2007 9:54

Ulkomaan, oliskohan ollut brittilän, löysin jonkun käyttäneen ihan Biltema ulosvedintä, sellaista missä oli jotain laippoja ja kierretanko. Hinta ei päätä huimannut. Lisäksi ohjeet kertoivat useassa paikassa, että EI painamalla vaan lämmöllä, kuumailmapuhallin pitäisi riittää, mutta jos joku olisi tehnyt ja uskaltaisi sanoa, että se onnistuu, niin voisin tehdäkin. Pari perus ulosvetäjää löytyy nurkista, mutta jos se Biltema olisi kätevä, niin voisin siihen sijoittaa.

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 6.9.2007 22:21

kalustossa on neljät ulosvetäjät, kahdet mallia biltema ja kahdet mallia motonet. Kahdet ostin kun laderia rappasin, mutta totesin, että viisain on mennä ottaan laakeri irti kunnollisella SKF:n kyseiseen tarkoitukseen tehdyllä laitteella, ettei hajota murikkaa. Viisaammat kertokoon uskaltaako tuota syvällä pesässään olevaa laakeria mennä lämmittelemään. Saattaa helposti hajottaa laderinlohkon, luulen mä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.9.2007 7:17

http://www.matey-matey.com/g60-rebuild-article.shtml

Tuossa vähän osviittaa, siitä miten voi tehdä.

g60syncro
-
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2012 20:04

ViestiKirjoittaja g60syncro » 27.12.2012 20:31

onko kenelläkään kokemuksia rapakon takaa tulleista tehdaskorjatuista g-ladereista?itsellö olis ahtimen huolto luultavasti edessä kun ahdot nousee hitaasti 3000rpm 0,2bar ja vasta 5500rpm 0,5bar?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.12.2012 15:47

Tutkikaa ihan ekana se kaasuläppäkotelon alapuolella oleva bypass-läppä, sen nivelissä ja/tai säädössä on monesti sanomista (muoviset pallonivelet ja autoilla ikää kuitenkin reilusti).
Mulla oli omassa G60:ssä ne nivelet niin väljät, että välillä irtosi koko bypassin tanko paikaltaan ja luonnollisesti hävisi vedot, kun bypass tohotti kaiken ahtopaineen pihamaalle.

Edit: Juolahtipa mieleen sellainenkin juttu, että kadonneiden ahtojen syynä on monesti ollut näissä hajonnut intelcoorelkin. Näissä kun on muovipäätyiset jäähdyttimet -> tarpeeksi vuosia -> kovaa ajoa -> alkaa vuotamaan kennon ja päädyn välistä tai pääty yksinkertaisesti alkaa murenemaan.

g60syncro
-
Viestit: 14
Liittynyt: 27.12.2012 20:04

ViestiKirjoittaja g60syncro » 4.1.2013 18:53

Sormituntumalla bybassin läppä menee kiinni miten säätö kautta bybassin toiminta tarkastetaan vinkkejä? Bybassilta lähtevä letku oli ainakin poikki joka lähti bensapaineen säätimelle


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa