Ahtimen tiivistys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

Ahtimen tiivistys

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 4.9.2007 13:09

Tänne kaikki aiheesta.

Ensimmäinen kysymys kuuluu:
Millä olette tiivistäneet turbon pakopuolen ja daunpaipin laippaliitoksen?



Pro-Turbossa sanoivat etteivät ikinä käytä
kuparitiivistettä siinä, vaan AINA kuparitahnaa..

Oon nyt laittanut tahnan kahteen otteeseen ja aina vaan vuotaa.
Taidanpa hakea kuparilevyä kaupasta ja veistellä siitä uuden tiivisteen..

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 4.9.2007 17:02

sit sen "kuparitiivisteen" jos teet paksusta jotain 0.5mm> voi löijätä,hehkuttaa tai millai kukin kansankielessä nimittää... eli toisinsanoen pehmentää =)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.9.2007 17:06

Ei tarvii tiivistettä ollenkaan, jos vaan laipat on suorat ja pultit kunnolla kiinni +lukkorikat.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.9.2007 18:31

juu harvemmin noissa mitään tiivisteitä on näkynyt

Tapsa Tre
-
Viestit: 122
Liittynyt: 8.7.2004 19:20

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 5.9.2007 7:54

Ennen huoltoa tuossa välissä oli kuparitiiviste ja se piti aivan hyvin.
Turbon tultua huollosta hioin pinnat hienolla hiomakivellä
ja laitoin kuparitahnaa väliin.
Pultit on kiristetty tasaisesti, joten luultavasti pinnat ovat sitten epätasaiset..

Saisko tarkennusta tuohon kuparitiivisteen 'löijäämiseen'?

Kiitos :)

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 5.9.2007 14:11

Kun oot leikannu sen tiivarin niin kuumennat sen jollain toholla kuumaks ja heität veteen. Tulee pehmee kaveri. Mulla kestänyt noin tehtynä kohta 50tkm...

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 5.9.2007 21:15

juu punahehkuiseksi lämmität sen. varo sit sulattamasta=)
"eli luteen punaiseksi" jonkun tason päällä
en oo törmännyt ainakaan valmiiksi hehkutettuun kupariin muutakuin kieppi putkena tuskimpa levynä on missään-


ei sitä tartte veteen heittää muutakun jäähdytyksen takia kastaa =)


jos teet sen alumiinistä sen saa myös pehmennettyä mutta ei samanlailla.... koska siinä omat niksinsä=) siihen annetaan kaasulla merkkiväri joka poltetaan pois...

ja sitten molemmat matskut kovenee kun taivuttelee puristelee naputtelee materiaalia....

molemmat konstit onnistuu jos tarve on.

teemu

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

Hehkutus!

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 5.9.2007 22:52

Lämmitetään punahehkuiseksi ja odotetaan että punaisuus häviää ja sitten veteen... kupari karkenee (vähän/jonkun verran) jos ei kasta veteen.

Tein juuri itelle 0,8mm levystä ja hyvin pitää...

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 10.9.2007 21:14

Mulla pelkkä tahna ja toi mun laippa on garrettin t-25 laippa, semmonen sykermä, kun parisataa kilsaa ajaa niin näkyy tummaa saumoissa parissa kohtaa=vuotaa hiukan. Huonosti oikaistu.. Pitää talvella jyrsiä laippa suoraksi. Kun teet kuparista laipan niin ulkomitoiltaan kannattaa vähän pienempi tehdä niin puristuu paremmin muotoonsa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa