Passat 1.9 TDi (AHU) ei lämpene normaalisti?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9 TDi (AHU) ei lämpene normaalisti?
Eli tollanen 66kw masiina kyseessä. Pihalla asteita noin 5 astetta ja kun lähtee ajamaan että laittaa lämmöt täysille ei meinaa moottorinlämmöt nousta. Ajoin 10km ja vieläkin lämpömittari niillä alaviivoilla mitkä on vähän tiheempänä. Laitoin lämppärin puhaltamaan kylmää ja noin 1km matkalla nousi lämmöt sitten 90 asteeseen. Kokeilin laittaa taas lämmöt täysille ja lämmöt pysyi kumminkin sielä 90 asteessa. Onko tossa nyt termostaatti menossa? Jos on niin onko helppo itse vaihtaa ja mistä se löytyy?
Kyllä noiden AHUjen pitäisi lämmetä.
Kaksi niitä ollu ja molemmat oli termarin vaihdon jälkeen 90asteessa jo puolivälissä 13km:n työmatkaa.
Työmatka on tosin maantietä, kaupunkipäristelyssä lämpiäminen voikin olla hitaampaa.
Termari on helppo vaihtaa, se löytyy koneen etuosasta. Samalla puolella konetta kun paisari ja löpösuodatin.
Koneen pohjamuovi pois ja kuusiokoloavaimella putkihässäkkä alakautta irti jonka alla termari on koneen kyljessä kiinni.
Eli periaatteessa työkaluina ei tartte kun ruuvarin ja kuusiokoloavaimen.
Kaksi niitä ollu ja molemmat oli termarin vaihdon jälkeen 90asteessa jo puolivälissä 13km:n työmatkaa.
Työmatka on tosin maantietä, kaupunkipäristelyssä lämpiäminen voikin olla hitaampaa.
Termari on helppo vaihtaa, se löytyy koneen etuosasta. Samalla puolella konetta kun paisari ja löpösuodatin.
Koneen pohjamuovi pois ja kuusiokoloavaimella putkihässäkkä alakautta irti jonka alla termari on koneen kyljessä kiinni.
Eli periaatteessa työkaluina ei tartte kun ruuvarin ja kuusiokoloavaimen.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
heh.. odotas vaan kun tulee pakkasta se liki -30 celsiusta =)
Mulla kyllä näillä keleillä lämpenee ihan hyvin ~10astetta per kilometri johonkin 70 asteen tietämille ja sitten hieman hidastuu kun ptc vastukset tippuvat pois pelistä.
AHUssa ei taida vastuksia olla ollenkaan?
EGR auttaa aika paljon sitten sysi talvella saamaan moottorin lämmöt ylös ja matka-ajossa voi pitää jopa kakkosella jos ei omista sitten webastoa.
Mulla kyllä näillä keleillä lämpenee ihan hyvin ~10astetta per kilometri johonkin 70 asteen tietämille ja sitten hieman hidastuu kun ptc vastukset tippuvat pois pelistä.
AHUssa ei taida vastuksia olla ollenkaan?
EGR auttaa aika paljon sitten sysi talvella saamaan moottorin lämmöt ylös ja matka-ajossa voi pitää jopa kakkosella jos ei omista sitten webastoa.
Jep,eipä toi itseä haittaa,mutta on vanhempien auto:) Sitä tuossa eilen mietinkin että täytyy olla jotain pielessä kun kaverin isällä on täysin samanlainen auto ja se lämpenee tosi nopeesti. Mites sitten kun nesteitä tulee pihalle kun sen termarin vaihtaa,ilmaako tuo itse itsensä ja käykö sinne mikä vaan punainen neste?
Termari on helppo vaihtaa, se löytyy koneen etuosasta. Samalla puolella konetta kun paisari ja löpösuodatin.
Koneen pohjamuovi pois ja kuusiokoloavaimella putkihässäkkä alakautta irti jonka alla termari on koneen kyljessä kiinni.
Eli periaatteessa työkaluina ei tartte kun ruuvarin ja kuusiokoloavaimen.
Eli onnistuuko tuo vaihto ollenkaan ilman monttua/nosturia? Itsellä ei ole mahdollisuutta mennä auton alle...
Kuva tietysti kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa mutta koita seurailla alavesiletkua lohkon kylkeen.
Siinä lohkon kyljessä on muovinen termarikotelo kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni.
Helposti se löytyy.
Jep,hyvin löytyi ja sain sen maasta vaihdettua kun ajoin auton "notkon" reunalle:)
pitää tuossa illalla kokeilla kuinka nopeesti se lämpenee.. Ei kyllä vanha ollu jumittunu auki..
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa