Tänne kaikki aiheesta.
Ensimmäinen kysymys kuuluu:
Millä olette tiivistäneet turbon pakopuolen ja daunpaipin laippaliitoksen?
Pro-Turbossa sanoivat etteivät ikinä käytä
kuparitiivistettä siinä, vaan AINA kuparitahnaa..
Oon nyt laittanut tahnan kahteen otteeseen ja aina vaan vuotaa.
Taidanpa hakea kuparilevyä kaupasta ja veistellä siitä uuden tiivisteen..
Ahtimen tiivistys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 15.6.2007 23:00
Ennen huoltoa tuossa välissä oli kuparitiiviste ja se piti aivan hyvin.
Turbon tultua huollosta hioin pinnat hienolla hiomakivellä
ja laitoin kuparitahnaa väliin.
Pultit on kiristetty tasaisesti, joten luultavasti pinnat ovat sitten epätasaiset..
Saisko tarkennusta tuohon kuparitiivisteen 'löijäämiseen'?
Kiitos :)
Turbon tultua huollosta hioin pinnat hienolla hiomakivellä
ja laitoin kuparitahnaa väliin.
Pultit on kiristetty tasaisesti, joten luultavasti pinnat ovat sitten epätasaiset..
Saisko tarkennusta tuohon kuparitiivisteen 'löijäämiseen'?
Kiitos :)
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 15.6.2007 23:00
juu punahehkuiseksi lämmität sen. varo sit sulattamasta=)
"eli luteen punaiseksi" jonkun tason päällä
en oo törmännyt ainakaan valmiiksi hehkutettuun kupariin muutakuin kieppi putkena tuskimpa levynä on missään-
ei sitä tartte veteen heittää muutakun jäähdytyksen takia kastaa =)
jos teet sen alumiinistä sen saa myös pehmennettyä mutta ei samanlailla.... koska siinä omat niksinsä=) siihen annetaan kaasulla merkkiväri joka poltetaan pois...
ja sitten molemmat matskut kovenee kun taivuttelee puristelee naputtelee materiaalia....
molemmat konstit onnistuu jos tarve on.
teemu
"eli luteen punaiseksi" jonkun tason päällä
en oo törmännyt ainakaan valmiiksi hehkutettuun kupariin muutakuin kieppi putkena tuskimpa levynä on missään-
ei sitä tartte veteen heittää muutakun jäähdytyksen takia kastaa =)
jos teet sen alumiinistä sen saa myös pehmennettyä mutta ei samanlailla.... koska siinä omat niksinsä=) siihen annetaan kaasulla merkkiväri joka poltetaan pois...
ja sitten molemmat matskut kovenee kun taivuttelee puristelee naputtelee materiaalia....
molemmat konstit onnistuu jos tarve on.
teemu
Mulla pelkkä tahna ja toi mun laippa on garrettin t-25 laippa, semmonen sykermä, kun parisataa kilsaa ajaa niin näkyy tummaa saumoissa parissa kohtaa=vuotaa hiukan. Huonosti oikaistu.. Pitää talvella jyrsiä laippa suoraksi. Kun teet kuparista laipan niin ulkomitoiltaan kannattaa vähän pienempi tehdä niin puristuu paremmin muotoonsa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa