Ok, eli kyseinen ongelma vm.97 passatissa.(eli se uudempi koppa) Eli raidetangosta/hammastanko tuuppaa ohjaustehostin öljyt mäelle. Tarkemmin en ole vielä tutkinut mutta muualla ei niin kosteaa ole.
Onko kukaan koittanut korjata tuota raidetankoa ite eli mikä siitä hajoaa ja onko ees mahdollista korjata? kukaan ees yrittänyt?
Toinen vaihtoehto tietty on alkaa mettästään käytettyä, sillä uus on noin 650e. Käytetytkin noin 300e tuppaavat olemaan, mitä nyt hiukan koitin mettästää..
Onkos havaintoa käykö jonkun muun mallin hammastanko tilalle? Audin puolelta esim. jossain vastaava hammastanko?
ohjaustehostin vuotaa->hammastanko. Passat vm.97
Valvoja: ffp jäsenet
Jopas sattu. Sama vika minun passatissani ja aloin etsiä täältä kokemuksia sen vaihdosta.
Käytin tänään auton tarkistuksella ja siellä todettiin, että hammastankohan se vuotaa. Monet on vahvasti meinannut (myös juuri huollon mies), että käytetyn laittaminen on hiukan "riskaapelia", koska se on jo hiukan tyyppivian oloinen. Korjaussarjoja ei ole, lukuunottamatta "patenttikorjuita"
Olen joutunu lisää ohj.tehostimen nestettä noin kerran viikossa muutaman desin.
Uusi maksaa paikallisessa varaosaliikkeessä ~490€. En tiiä sisältyykö raidetangon päät hintaan. Todennäköisesti ei.
Eräs "volkkarimies" meinas, että venton hammastanko vois sopia. Pitää vain laittaa passatin raidetangot.
Ajattelin alkaa vaihtamaan sen itse, joten olen kiinnostunut myös kuulemaan hiukan vinkkejä/kokemuksia vaihosta.
Käytin tänään auton tarkistuksella ja siellä todettiin, että hammastankohan se vuotaa. Monet on vahvasti meinannut (myös juuri huollon mies), että käytetyn laittaminen on hiukan "riskaapelia", koska se on jo hiukan tyyppivian oloinen. Korjaussarjoja ei ole, lukuunottamatta "patenttikorjuita"
Olen joutunu lisää ohj.tehostimen nestettä noin kerran viikossa muutaman desin.
Uusi maksaa paikallisessa varaosaliikkeessä ~490€. En tiiä sisältyykö raidetangon päät hintaan. Todennäköisesti ei.
Eräs "volkkarimies" meinas, että venton hammastanko vois sopia. Pitää vain laittaa passatin raidetangot.
Ajattelin alkaa vaihtamaan sen itse, joten olen kiinnostunut myös kuulemaan hiukan vinkkejä/kokemuksia vaihosta.
Periaatteessa se patenttikorjauskin voisi mennä ;) Täytyy koittaa tutustua sen sielun elämään hiukka tarkemmin kuhan pääsen tallille. Vie kahteen viikkoon tällä hetkellä hiukan reilut puol litraa ölppöö, ni ei tuokaan pitemmän päälle halpaa ole.
Vanhempaan hammastankoon muistaakseni on joku korjaussarjakin oli olemassa. Kuinkakohan paljon erilaisia ne uus ja vanha on? Kukaan verrannut?
Tuon vaihtohan ei varmaan ihan hirveä operaatio kuitenkaan ole. Tiedä sitten onko pultit kuinka pahoissa paikoissa.
Vanhempaan hammastankoon muistaakseni on joku korjaussarjakin oli olemassa. Kuinkakohan paljon erilaisia ne uus ja vanha on? Kukaan verrannut?
Tuon vaihtohan ei varmaan ihan hirveä operaatio kuitenkaan ole. Tiedä sitten onko pultit kuinka pahoissa paikoissa.
En tiiä niistä korjaussarjoista. Itse laitan uuden jollakin aikataululla.
Puheet tangon vaihtamisesta vaihtelee aika paljon. Jotkut meinaa sen olevan keskinkertainen ja toiset taas pitää sitä vaikeana. Jossakin viestiketjussa (kirjoita haku: hammastanko...) ilmeni asian olevan aika vaikea.
Parhaiten sen tietää, ku pääsee kokeilee.
Puheet tangon vaihtamisesta vaihtelee aika paljon. Jotkut meinaa sen olevan keskinkertainen ja toiset taas pitää sitä vaikeana. Jossakin viestiketjussa (kirjoita haku: hammastanko...) ilmeni asian olevan aika vaikea.
Parhaiten sen tietää, ku pääsee kokeilee.
Taitaa olla jo tyyppivikaa nämä hammastangon ongelmat.
Käytin omaa Passattia (3B 1.6 ADP -99 farkku) huollossa jo reilu kuukausi sitten kun
konepellin alta nousi sillon tällön ajon jälkeen savua ja lähempi tarkastelu osotti että jotakin vuotaa pakoputkelle ja kiehahtaa savuna pois. Noh, korjaamolla tuumasivat että kannentiiviste ja joku letku vuotaa öljyä ja korjasivat sen. Olin siinä uskossa että vika on nyt korjattu. Viikko sitten huomasin taas ajon jälkeen tuprutusta konepellin alta ja rupesin tutkimaan mitä sinne vuotaa.
Kirkasta nestettä tippui vänkärin puolelta pakoputken päälle, kohtaan jossa pakoputki taittuu ohjaamon alle. Nestettä tippui noin 15 sekunnin välein eli ei kauheen runsaasti. Tehostimen nestepinta oli hieman alle minimin ja piti pientä vinkunaa ajossa. Lisäsin säiliöön nestettä ja vein taas korjaamolle, josta sitten soiteltiin että hammastangon vänkärinpuolen pää vuotaa pakoputkelle.
Eli taitaa mennä sitten koko hammastanko vaihtoon.
Onko järkevää laittaa purkamolta käytettyä palikkaa vai suosiolla uusi?
Osaako joku sanoa mistä tietää onko autossa ZF vai Koyo hammastanko?
Onko tuo vaihtaminen kuinka helppo homma? Kysyin marmoritiskiltä niin uusi 701 € OVH.
Tuosta saanen reilut alet, mutta vähän hirvittää.
Käytin omaa Passattia (3B 1.6 ADP -99 farkku) huollossa jo reilu kuukausi sitten kun
konepellin alta nousi sillon tällön ajon jälkeen savua ja lähempi tarkastelu osotti että jotakin vuotaa pakoputkelle ja kiehahtaa savuna pois. Noh, korjaamolla tuumasivat että kannentiiviste ja joku letku vuotaa öljyä ja korjasivat sen. Olin siinä uskossa että vika on nyt korjattu. Viikko sitten huomasin taas ajon jälkeen tuprutusta konepellin alta ja rupesin tutkimaan mitä sinne vuotaa.
Kirkasta nestettä tippui vänkärin puolelta pakoputken päälle, kohtaan jossa pakoputki taittuu ohjaamon alle. Nestettä tippui noin 15 sekunnin välein eli ei kauheen runsaasti. Tehostimen nestepinta oli hieman alle minimin ja piti pientä vinkunaa ajossa. Lisäsin säiliöön nestettä ja vein taas korjaamolle, josta sitten soiteltiin että hammastangon vänkärinpuolen pää vuotaa pakoputkelle.
Eli taitaa mennä sitten koko hammastanko vaihtoon.
Onko järkevää laittaa purkamolta käytettyä palikkaa vai suosiolla uusi?
Osaako joku sanoa mistä tietää onko autossa ZF vai Koyo hammastanko?
Onko tuo vaihtaminen kuinka helppo homma? Kysyin marmoritiskiltä niin uusi 701 € OVH.
Tuosta saanen reilut alet, mutta vähän hirvittää.
Ei sen tunnu olevan väliä onko se Koyo vai ZF. Syksyllä vaihdoin omaan A4:een purkukeulasta Koyon tilalle ZF:n. Autoilla oli eroa iässä noin 2kk (valmistusaika), molemmat Avant quattroja, purkuosa 1.8T AJL-koneisesta, oma 1.9 PD ATJ-koneella. Vaihdoin vanhat raidetangot "uuteen" hammastankoon, ei tarvinnut pyöränsuuntauksessa koskea etupäähän lainkaan.
Vaihto ei ollut mikään mahdottoman mukava homma, ne banjoliittimet siellä hammastangon päässä on vähän hankala ottaa pois ja varsinkin saada takaisin. Kaksi pulttia akkukaukalosta irti (toinen muistaakseni akun alla), yksi pultti alhaalta päin. Rattiakseli irti (yksi pultti jolla lukittu paikalleen. Raidetangot olkavarsista irti, banjot auki ja koko paketti kuskin puolelta läpi raidetangon läpiviennistä. Kasaus päinvastoin... :)
Vaihto ei ollut mikään mahdottoman mukava homma, ne banjoliittimet siellä hammastangon päässä on vähän hankala ottaa pois ja varsinkin saada takaisin. Kaksi pulttia akkukaukalosta irti (toinen muistaakseni akun alla), yksi pultti alhaalta päin. Rattiakseli irti (yksi pultti jolla lukittu paikalleen. Raidetangot olkavarsista irti, banjot auki ja koko paketti kuskin puolelta läpi raidetangon läpiviennistä. Kasaus päinvastoin... :)
Hammastangossa on laatta/merkki, jossa lukee valmistaja. Eli riittää, kun ryömii auton alle ja kurkkaa ylös hammastankoon niin pitäisi nähdä valmistaja. Voi tietysti olla pientä paskia pinnassa, joten pyyhkäsee sormella kurat päältä ja kattoo löytyykö sieltä zf ta koyo.
Viimeksi muokannut aza, 15.4.2009 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Motonetistä löytyis tämmöstä
Onko tosiaan sama hammastanko 97-05 malleihin.
Mikä on tuo TRW-tehost.? Tuossa ei tuu päitä mukaan, mitähän ne on ja mistähän ne sitten sais. Onko kenelläkään kokemusta näistä motonetin ko. osista?
Pienikin apu olis tervetullutta.
Tuote
17-8908
Nimike
Hammastanko VAGiso 96- teh/TRW
Hinta
365.00 €
Passat 97->05 Hammastanko/TRW-tehost (ei päitä) PANTTI!
Onko tosiaan sama hammastanko 97-05 malleihin.
Mikä on tuo TRW-tehost.? Tuossa ei tuu päitä mukaan, mitähän ne on ja mistähän ne sitten sais. Onko kenelläkään kokemusta näistä motonetin ko. osista?
Pienikin apu olis tervetullutta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa