Kysymyksiä Vento Ekodieselistä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TES
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2007 12:23

Kysymyksiä Vento Ekodieselistä

ViestiKirjoittaja TES » 3.9.2007 13:05

Hankin käyttöautoksi ko. auton vuosimallia -96. Ruuvasin hieman perussyöttöä lisää ja meinasin nostaa hieman ahtoja sinne 1 bar tienoille. Kysymykseni liittyy turbon takana olevaan kierretankoon, jossa on kahden mutterin välissä jonkinlainen vipu. Mikä on tämän osan tarkoitus? Toinen kysymys olisi että mistä kierroslukumittari mittaa kierrosluvun?

En ole autojen kanssa paljon touhunnut, joten kysymykset saattaa olla hieman tyhmiä...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.9.2007 15:50

se on just se tanko mistä säädät ahdot ;) juttua löytyy searchilla paljonkin.
kiekat vehje ottaa laturilta, älä vaan ilman kuuleria ahtoja baariin nosta

TES
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2007 12:23

ViestiKirjoittaja TES » 4.9.2007 7:20

Jep, kiitos vinkeistä! Täytyy varmaan säätä tuota tankoa hieman takaisinpäin kun kerkesin sitä hieman säätelemään...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2007 9:03

Itselläni ei tangossa pituus riittänyt baariin saakka, mutta 0.7 ja jäähdytin riittivät minulle.
Itselläni on ollut aikojen saatossa puolenkymmentä golffin dieseliä (ykköstä, kakkosta, kolmosta) -yhdenkään syöttöä en ole pysyvästi ruuvannut. Vapaasti hengittävissä savutus on lisääntynyt enemmän kuin suorituskyky ja ahdetuissa riittää ahtokaran viilaus vakioturbon kanssa hyvin pitkälle. Syötön ruuvaus lisää tuossakin savutusta.

TES
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.9.2007 12:23

ViestiKirjoittaja TES » 4.9.2007 11:13

Tuon karan viilauksen meinasin tehdä, mutta en kyllä kotikonstein saanut syöttöpumpun päällä olevia ruuveja aukii. Ei auttanut CrC:et eikä muutkaan litkut. Onko vinkkejä miten nuo ruuvit sais ehjänä auki?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.9.2007 12:59

vaikka taltalla hakkaamalla ;) laita uudet pultit niin ei tarvi vanhoja varoa, olisko ollu 5x10 pultti

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.9.2007 13:01

Ei ne jumissa ole, vaan tiukassa 8)
Itselläni oli ruuvari, jonka varresta pääsi avittamaan jakoavaimella. Varo luiskahtamista. Jostakin taisin avata siirtoleukapihdeillä kannasta vääntämällä.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 14.9.2007 12:16

kuuluuko tuon tangon mistä ahdot säädetään niin liikkua "laiskasti"? tuli sitä tuossa vähän ruuvattua ja kun koneelle kierroksia anto niin menee hetken aikaa ennen kuin palaa taas normiasentoon tyhjäkäynnillä ollessa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa