Q: Mobil 1 5W-30 ESP Formula ja 96kw TDi Golf IV

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MakeTku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.1.2004 19:18

Q: Mobil 1 5W-30 ESP Formula ja 96kw TDi Golf IV

ViestiKirjoittaja MakeTku » 31.8.2007 14:15

Moi,

Sopiiko otsikon öljy 15tkm huoltovälille mitä pidän?? ( Ei siis Long Life )

Öljy on 507 luokituksella ( mutta täyttää vissiin 505.01 luokituksen myös? )

Tosin kannun kyljessä oli notuli mikä sai minut vähän epäröimään:

Recomennended for use in applications requiring VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 and 505.01* / 506.01*
(* Except unit injector R5/V10-TDi and 3/4-cylider diesel engines without Long Life service )

MItä tuo suluissa oleva käytännössä tarkoittaa koskien noita 3/4 pyttyisiä dieseleitä? Ymmärrän kyllä englantia, mutta tämä on nyt jotenkin epäselvästi ilmaistu tai sitten olen vain tyhmä...


**ttu kun näistä luokituksista ei ota nykyään selvää, edelliseen autoon tuli laitettua mitä täyssynteettistä nyt hyllystä sattui käteen osumaan..

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 31.8.2007 15:24

Mä oon käyttäny omassa 74kw PD Polossani juuri tuota öljyä ja vaikka se onkin Long Life ohjelmalla niin vaihdan ne silti 15tkm välein. Tuota ne huolloskin käski käyttämään pumppusuutin koneessa.

Tuo suluissa oleva tarkoittaa mun käsitykseni mukaan sitä että öljy ei täytä noita tähdellä merkittyjä luokituksia jos autossa ei ole long life ohjelmaa tai hiukkassuodatinta.

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 31.8.2007 15:59

Sanoisin että tuo lontoonlause tarkoittaa kahta täysin eri asiaa. Eli mikäli moottori on R5/V10-TDi ja siinä ei ole tälläistä tekniikkaa suuttimissa (mikä on sitten oikea suomenkielinen termi tuolle ) tai moottori on 3/4 sylinterinen diesel ilman longlife-ohjelmaa niin ko. öljy kelpaa noille luokituksille.

Eli 15tkm vaihdoilla tuon pitäisi kelvata, tuo lause kyllä vaikuttaa niin epäselvältä lontoolta kuin vain voi olla...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.9.2007 9:34

Olen käyttänyt jo parissa vaihdossa myös tuota.
Mutta rupesi arveluttamaan.

Mobilin suomen sivulla on myös:
paitsi "pumppusuutin/Pumpe-Düse" R5/V10-TDi (VW 506 01) ja 3/4-sylinteriset dieselmoottorit, joissa ei ole Longlife-huoltojärjestelmää tai dieselhiukkasuodatinta (VW 505 01)


Ja lähetin kysymyksen, että voiko autossani käyttää tuota huoletta.
Katotaan mitä vastaavat.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 4.9.2007 10:36

Kyllä se vaan niin on että tuo oili ei käy... yhdessä varaosaliikkeessä ihmeteltiin toista tuntia noita öljyjä ja siihen tulokseen tultiin että mobililla on tasan yksi öljy mikä käy ja sitä on todella harvassa paikassa... suosittelen siirtymistä teboilin diamond diesel oiliin :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.9.2007 13:41

Soittivat Mobililta ;)

Ainakin tuossa meikän AGR:ssä sitä voi käyttää.
Tuon ESP:n luokitus korvaa ton perus 505 luokituksen.

Edit: Muistan nähneeni jyväskylän vw huollon seinällä sellasen taulun tuosta samasta aiheesta.
Ja mitään teboilia en rupea käyttään; ettei imusarja ole taas tämännäköinen ;)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 4.9.2007 14:19

Veikkaisimpa että tuo imusarja johtuu egr venttiilistä eikä teboilin öljyistä ;)

MakeTku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.1.2004 19:18

ViestiKirjoittaja MakeTku » 4.9.2007 14:57

Itse sain alla olevan vastauksen Mobililta.

Tosin siellä ne öljyt pyörivät jo koneessa...



Hei,

Jos autossasi on tosiaan pumppusuutinyksikkö, ainoa vaihtoehto on käyttää
Mobil SYNT S SPECIAL V 5W-40. VW 507 00 spesifikaatio kattaa vanhan VW 505
01 spesifikaation, mutta ei silloin kun kyseessä on pumppusuutinmalli.

Regards / Terveisin,

*** *****
EAME Lubes Technical Help Desk
ExxonMobil BSC Prague
Czech Republic
Toll free from Finland: 0800 114 181
E-mail: [email protected]

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.9.2007 15:07

No omani ei ole pumppusuutin versio.

Juu EGR sen mähmän tekee.
Ja imusarja on pysynyt pari vuotta sitte tehdyn putsauksen jälkeen aikas puhtaana - ESP oljun ansiosta uskoisin.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 4.9.2007 15:09

jakajapumpulliseen agr:ään kyselin taannoin mobilista:

Hei,

Ensisijainen suositus on ESSO ULTRON 5W-40, mutta MOBIL 1 5W-50 RALLY
FORMULA täyttää myös vaatimuksena olevan VW 505 00 luokituksen.
Öljynvaihtoväliksi tiedostomme ilmoittavat enintään 8000 km.

Regards / Terveisin,

Tellervo Koivisto
EAME Lubes Technical Help Desk,
ExxonMobil BSC Prague
-------------------------------------------------------------------


miksihän ei voisi ajella 15tkm?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 4.9.2007 16:04

Öljynvaihtoväliksi tiedostomme ilmoittavat enintään 8000 km

Tellervo Koivisto ;)

No jopas!

edit: Mulle se (agr mottiin) mobilin aspa suositteli 0W-40 oilia... mutta tuo esp käy hyvin.
Viimeksi muokannut tos, 5.9.2007 8:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 4.9.2007 22:49

Hassuja tiedostoja :)

Puuhis
-
Viestit: 198
Liittynyt: 6.9.2003 21:08

ViestiKirjoittaja Puuhis » 5.9.2007 20:00

Vielä kun joku selittäisi miksi tuo öljy toimii longlife ohjelmalla pumpparissa, mutta kiinteällä välillä tuo ei kelpaakkaan? Onko kiinteällä huoltovälillä toimitetuissa kotteroissa muka erilainen rakenne tuolla pumppusuuttimien nokan tienoilla? Vai tarkoittaako tuo vain niitä ekoja (~2000 vuonna tulleita) 115hp pumppareita?

MakeTku
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.1.2004 19:18

ViestiKirjoittaja MakeTku » 6.9.2007 9:59

Onko kiinteällä huoltovälillä toimitetuissa kotteroissa muka erilainen rakenne tuolla pumppusuuttimien nokan tienoilla? Vai tarkoittaako tuo vain niitä ekoja (~2000 vuonna tulleita) 115hp pumppareita?


Ihan mutua, mutta en oikein jaksa uskoa että rakenteissa on eroa koska eikös tuon huolto-ohjelman pysty muuttamaan ihan ohjelmoinnilla LL -> 15tm ja päinvastoin.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 6.9.2007 13:30

Pystyy.. Autolle annetaan vain tieto öljynlaadusta ja sen perusteella se laskee huoltovälin.. Käytännössä joko 15000km, tai tuo LL arviointi laskenta

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 6.9.2007 18:49

Harmi kun eivät tiedä Mobililla itsekkään että käy vallan mainiosti ainakin noissa 2001 - ylöspäin pumppareissa mm Suomen Autohuolto käyttää tota oilia jopa Oulun VW huollossa ja Kokkolassa myös...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa