Q: Mobil 1 5W-30 ESP Formula ja 96kw TDi Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Q: Mobil 1 5W-30 ESP Formula ja 96kw TDi Golf IV
Moi,
Sopiiko otsikon öljy 15tkm huoltovälille mitä pidän?? ( Ei siis Long Life )
Öljy on 507 luokituksella ( mutta täyttää vissiin 505.01 luokituksen myös? )
Tosin kannun kyljessä oli notuli mikä sai minut vähän epäröimään:
Recomennended for use in applications requiring VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 and 505.01* / 506.01*
(* Except unit injector R5/V10-TDi and 3/4-cylider diesel engines without Long Life service )
MItä tuo suluissa oleva käytännössä tarkoittaa koskien noita 3/4 pyttyisiä dieseleitä? Ymmärrän kyllä englantia, mutta tämä on nyt jotenkin epäselvästi ilmaistu tai sitten olen vain tyhmä...
**ttu kun näistä luokituksista ei ota nykyään selvää, edelliseen autoon tuli laitettua mitä täyssynteettistä nyt hyllystä sattui käteen osumaan..
Sopiiko otsikon öljy 15tkm huoltovälille mitä pidän?? ( Ei siis Long Life )
Öljy on 507 luokituksella ( mutta täyttää vissiin 505.01 luokituksen myös? )
Tosin kannun kyljessä oli notuli mikä sai minut vähän epäröimään:
Recomennended for use in applications requiring VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 and 505.01* / 506.01*
(* Except unit injector R5/V10-TDi and 3/4-cylider diesel engines without Long Life service )
MItä tuo suluissa oleva käytännössä tarkoittaa koskien noita 3/4 pyttyisiä dieseleitä? Ymmärrän kyllä englantia, mutta tämä on nyt jotenkin epäselvästi ilmaistu tai sitten olen vain tyhmä...
**ttu kun näistä luokituksista ei ota nykyään selvää, edelliseen autoon tuli laitettua mitä täyssynteettistä nyt hyllystä sattui käteen osumaan..
Mä oon käyttäny omassa 74kw PD Polossani juuri tuota öljyä ja vaikka se onkin Long Life ohjelmalla niin vaihdan ne silti 15tkm välein. Tuota ne huolloskin käski käyttämään pumppusuutin koneessa.
Tuo suluissa oleva tarkoittaa mun käsitykseni mukaan sitä että öljy ei täytä noita tähdellä merkittyjä luokituksia jos autossa ei ole long life ohjelmaa tai hiukkassuodatinta.
Tuo suluissa oleva tarkoittaa mun käsitykseni mukaan sitä että öljy ei täytä noita tähdellä merkittyjä luokituksia jos autossa ei ole long life ohjelmaa tai hiukkassuodatinta.
Sanoisin että tuo lontoonlause tarkoittaa kahta täysin eri asiaa. Eli mikäli moottori on R5/V10-TDi ja siinä ei ole tälläistä tekniikkaa suuttimissa (mikä on sitten oikea suomenkielinen termi tuolle ) tai moottori on 3/4 sylinterinen diesel ilman longlife-ohjelmaa niin ko. öljy kelpaa noille luokituksille.
Eli 15tkm vaihdoilla tuon pitäisi kelvata, tuo lause kyllä vaikuttaa niin epäselvältä lontoolta kuin vain voi olla...
Eli 15tkm vaihdoilla tuon pitäisi kelvata, tuo lause kyllä vaikuttaa niin epäselvältä lontoolta kuin vain voi olla...
Olen käyttänyt jo parissa vaihdossa myös tuota.
Mutta rupesi arveluttamaan.
Mobilin suomen sivulla on myös:
Ja lähetin kysymyksen, että voiko autossani käyttää tuota huoletta.
Katotaan mitä vastaavat.
Mutta rupesi arveluttamaan.
Mobilin suomen sivulla on myös:
paitsi "pumppusuutin/Pumpe-Düse" R5/V10-TDi (VW 506 01) ja 3/4-sylinteriset dieselmoottorit, joissa ei ole Longlife-huoltojärjestelmää tai dieselhiukkasuodatinta (VW 505 01)
Ja lähetin kysymyksen, että voiko autossani käyttää tuota huoletta.
Katotaan mitä vastaavat.
-
- -
xXx
Kyllä se vaan niin on että tuo oili ei käy... yhdessä varaosaliikkeessä ihmeteltiin toista tuntia noita öljyjä ja siihen tulokseen tultiin että mobililla on tasan yksi öljy mikä käy ja sitä on todella harvassa paikassa... suosittelen siirtymistä teboilin diamond diesel oiliin :)
Soittivat Mobililta ;)
Ainakin tuossa meikän AGR:ssä sitä voi käyttää.
Tuon ESP:n luokitus korvaa ton perus 505 luokituksen.
Edit: Muistan nähneeni jyväskylän vw huollon seinällä sellasen taulun tuosta samasta aiheesta.
Ja mitään teboilia en rupea käyttään; ettei imusarja ole taas tämännäköinen ;)
Ainakin tuossa meikän AGR:ssä sitä voi käyttää.
Tuon ESP:n luokitus korvaa ton perus 505 luokituksen.
Edit: Muistan nähneeni jyväskylän vw huollon seinällä sellasen taulun tuosta samasta aiheesta.
Ja mitään teboilia en rupea käyttään; ettei imusarja ole taas tämännäköinen ;)
-
- -
xXx
Veikkaisimpa että tuo imusarja johtuu egr venttiilistä eikä teboilin öljyistä ;)
Itse sain alla olevan vastauksen Mobililta.
Tosin siellä ne öljyt pyörivät jo koneessa...
Hei,
Jos autossasi on tosiaan pumppusuutinyksikkö, ainoa vaihtoehto on käyttää
Mobil SYNT S SPECIAL V 5W-40. VW 507 00 spesifikaatio kattaa vanhan VW 505
01 spesifikaation, mutta ei silloin kun kyseessä on pumppusuutinmalli.
Regards / Terveisin,
EAME Lubes Technical Help Desk
ExxonMobil BSC Prague
Czech Republic
Toll free from Finland: 0800 114 181
E-mail: [email protected]
Tosin siellä ne öljyt pyörivät jo koneessa...
Hei,
Jos autossasi on tosiaan pumppusuutinyksikkö, ainoa vaihtoehto on käyttää
Mobil SYNT S SPECIAL V 5W-40. VW 507 00 spesifikaatio kattaa vanhan VW 505
01 spesifikaation, mutta ei silloin kun kyseessä on pumppusuutinmalli.
Regards / Terveisin,
EAME Lubes Technical Help Desk
ExxonMobil BSC Prague
Czech Republic
Toll free from Finland: 0800 114 181
E-mail: [email protected]
-
- -
jakajapumpulliseen agr:ään kyselin taannoin mobilista:
Hei,
Ensisijainen suositus on ESSO ULTRON 5W-40, mutta MOBIL 1 5W-50 RALLY
FORMULA täyttää myös vaatimuksena olevan VW 505 00 luokituksen.
Öljynvaihtoväliksi tiedostomme ilmoittavat enintään 8000 km.
Regards / Terveisin,
Tellervo Koivisto
EAME Lubes Technical Help Desk,
ExxonMobil BSC Prague
-------------------------------------------------------------------
miksihän ei voisi ajella 15tkm?
Hei,
Ensisijainen suositus on ESSO ULTRON 5W-40, mutta MOBIL 1 5W-50 RALLY
FORMULA täyttää myös vaatimuksena olevan VW 505 00 luokituksen.
Öljynvaihtoväliksi tiedostomme ilmoittavat enintään 8000 km.
Regards / Terveisin,
Tellervo Koivisto
EAME Lubes Technical Help Desk,
ExxonMobil BSC Prague
-------------------------------------------------------------------
miksihän ei voisi ajella 15tkm?
Öljynvaihtoväliksi tiedostomme ilmoittavat enintään 8000 km
Tellervo Koivisto ;)
No jopas!
edit: Mulle se (agr mottiin) mobilin aspa suositteli 0W-40 oilia... mutta tuo esp käy hyvin.
Viimeksi muokannut tos, 5.9.2007 8:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vielä kun joku selittäisi miksi tuo öljy toimii longlife ohjelmalla pumpparissa, mutta kiinteällä välillä tuo ei kelpaakkaan? Onko kiinteällä huoltovälillä toimitetuissa kotteroissa muka erilainen rakenne tuolla pumppusuuttimien nokan tienoilla? Vai tarkoittaako tuo vain niitä ekoja (~2000 vuonna tulleita) 115hp pumppareita?
Onko kiinteällä huoltovälillä toimitetuissa kotteroissa muka erilainen rakenne tuolla pumppusuuttimien nokan tienoilla? Vai tarkoittaako tuo vain niitä ekoja (~2000 vuonna tulleita) 115hp pumppareita?
Ihan mutua, mutta en oikein jaksa uskoa että rakenteissa on eroa koska eikös tuon huolto-ohjelman pysty muuttamaan ihan ohjelmoinnilla LL -> 15tm ja päinvastoin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”