T3 1.6TD e lähde käymään, ent. ilmaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

T3 1.6TD e lähde käymään, ent. ilmaus

ViestiKirjoittaja mkm » 30.8.2007 11:59

Noniin, eilen tuli tapeltua 2h tuon ilmauksen kanssa. Eka tiässeli, eka tölkki ja eihän tuo ota ilmaantuakseen, ei vaikka päällään tanssisi.

Ekalle lisälämmittimelle takaa päin tulee lämmintä, eteen ei, eikä etupenkkien alle olevalle vaan letkut pysyvät viileinä. ja luonnollisesti ei lämmintä puhalla siis.
Syyläristä löytyi ilmausruuvi ja sieltä sain käsittääkseni suurimman osan ilmasta pois.
Vaan millä ilveellä tuo ilmaus pitäisi loppuun saattaa?

Porukalla jotain hyviä niksejä millä operaation voisi toteuttaa?

Kun tässä nyt mietin sitä että onko herkkuostoksen kansipahvi sittenkin entinen tahi kannessa ongelmaa koska pulputtaa paisarissa, vaan kun ei tiedä että paljonko on ilmaa järjestelmässä koska sitä en saa ilmattua kunnolla :-)
Lämpöjä nostaa oikealle tasolle mittarin mukaan, pitäs ir-mittarilla mittailla vielä koneen lämpö. Ei seilaa mittari ees taas, kisselit ja puurot ei oo sekasin, eikä pulputus haise polttoaineelle. Laiska kun on niin ei jaksaisi tehdä kansiremppaa turhan takia vaikka osat ovat puoli-ilmaisia.

Joten, millä ilvellä tän saa ilmattua ;-) ? Kysyy tietämätön pohojanmaalta.
Viimeksi muokannut mkm, 2.9.2007 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

ilmaus

ViestiKirjoittaja uti » 30.8.2007 20:48

Eikö se ilma pyri aina korkeampaan kohtaan nesteessä. Saattais tulla ajamalla auton mahdollisimman jyrkkään alamäkeen, eli perä ylös. Voi koittaa myös toisinpäin. Ellei putkistossa ole isoja mutkia pystysuunnassa. Ylempi letku raolleen siitä lämmittimestä.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 30.8.2007 20:53

Saman tyylisiä vinkkejä sain toisaalta; keula n. 50cm ylös, syyläristä 13mm avaimella se ilmausruuvi auki. Kone käynnissä isoilla kierroksilla kaataa ainetta paisariin.

Tarvii koittaa vielä näillä eväillä. Ja kokeilla kaataa lämppärin putket täyteen ennen kun auton lyö käymään ja letkut kiinni.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 31.8.2007 10:12

Aikoinaan omassani jouduin useampaan kertaan tekemään saman operaation ja ei siinä mitää poppakonsteja tarvinnu. Lämppärien hanat auki, nestettä koneeseen, kierroksia peliin jne. En edes tiennyt että siellä olis ollu joku ilmausruuvi ;)
Olikos sulla siinä sähkönen apupumppu?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 31.8.2007 12:36

JariN, ei muita kuin se joka kierrätää siinä öljyfiltterin jalassa nestettä. Varmaan järkevää olis laittaa joku esim, webaston pumppu puskemaan nestettä tuonne lämmitysjärjestelmään.

Mutta ne on nyt toisarvoisia hommia, tarvii ruveta humppaa kantta irti ;-) Eli kupliminen johtuu joko rikkinäisestä kansipahvista tahi 99% todennäköisyydellä rikkinäisestä kannesta. Kannen osat tuli haettua 'varmuuden vuoksi' jos selviäisi pelkällä nahkan vaihdolla, mutta kun tuurinsa tietää niin ei tule onnistumaan.
Meinaan oli eilen kuplimisen lisäksi puskenyt hieman öljyä paisariin.
Nahan vaihto tulee dokumentoituna nettisivuille kunhan vain muistaa ottaa kameran mukaan.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 2.9.2007 12:39

Kone+laatikko paketti tuli käytettyä ulkona, vaihdettua kannennahka ja todettua että kannessa oli ne 'perinteiset' halkeamat imu ja pakoventtiilien välissä. Muuten näytti ehjältä samoten kuin lohko joten löin kasaan uudella tiivisteellä + pulteilla.

Nyt on paketti nipussa eikä pahemmin vastustanutkaan, mitä nyt kytkinalasylkyn letku meni poikki jonka joutu prässään uudelleen paikalleen sekä sen jälkeen huomasin ilmausruuvin olevan poikki :-) Saas nähä millanen savotta siitä vielä tulee.

Mutta ongelmana on nyt se että EI lähde käymään, startti naksuu vaan ei pyöritä?
Kaikki piuhat on paikallaan, koitettu akkubuusterilla vaan ei niin ei. Naksnaks ja siihen jää. Voiko kone olla jumissa ettei se pyöri? Ainakin kun alapyörästä pyöritteli niin kaikki oli ok ennen hihnan laittoa, sekin tuli laittettua ok tiukkuuteen.

Jos olisi ollut muita jelppaamassa niin olisi voinut kokeilla pyörittää konetta tömäämällä autoa vaihdepäällä. Joskus se on aiheuttanut tuota.

Mutta mikä muu tässä nyt voi olla pielessä? (sillä oletuksella että tuo yllä oleva kikka ei auta?)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.9.2007 19:30

Jos kone pyörii kampuran hihnapyörästä pyörittelemällä niin olisko sitten startin hiilet lopussa. Ja muistithan laittaa koneen maadoituksen?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 2.9.2007 23:19

JariN, tuli eilen askarreltua kahteen asti aamuyöllä. Rupes painaan 20h silmät auki ja pikku-ukot hyppi ympäriinsä joten oli hyvä vetäytyä areenalta -> tänään sitten kävin piuhat läpi, oli ok. Vasaraa startille ja rupesi kerran pyörittämään eikä kovia kolinoita kuulunut joten taisi mennä oikein läjään ;-). Lopetti startti sen ekan kerran jälkeen eikä sen koommin herännyt vaikka tuli käytettyä väkivaltaa.

Noh, huomenna startti irti kun on niin helpossa paikassa, näkee että onko hiilet finaalissa vai startti loppu, samalla reissulla vois käydä kyselemässä tuota kytkimensylinterin saatavuutta + hintaa (se prkl ilmausruuvi on ihan kannastaan mennyt poikki, jos on halpa ei jaksa nähdä vaivaa jos kallis niin voi vastakierresatsilla koittaa saada auki. Piru että oli kytkinnestesäiliö hukassa :_D vahingossa löyty kun nojasin mittarikehykseen ja se pomppas irti :-)
Väsyksissä tuli hukattua vielä öljykorkki ja tehostimensäiliön korkki :-D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa