Soneran laajakaistan hinta
Valvoja: ffp jäsenet
Soneran laajakaistan hinta
Alueellamme oli Sonera ADSL 8/1 liittymän hinta tippunut melkein 20%. 48e => 40e. Mukava juttu, mutta Sonerahan ei automaattisesti laske asiakkaidensa hintoja vaan on itse älyttävä ottaa yhteyttä. "Emme automaattisesti muuttaneet asiakkaiden hintoja, koska osalla asiakkaita hinta nousi ja osalla laski ja heille joilla hinta nousisi tulisi paha mieli." Käykääpä siis katsomassa alueenne hinta netistä ja yhteyttä TSF:ään jos on hinta laskenut. Onko kenelläkään tietoa kuinka kauan tuosta hinnoittelun muutoksesta on? Eli kuinka kauan olen maksanut ylihintaa?
Kävin itekkin kattomassa soneran nettisivuilla. Nykyisin 1/512 19,90/kk. No meidän taloon sais hnnaston mukaan 2/512 hintaan 20,95. Meinasin tilata samantien, mutta onneksi soitin kuitenkin ensin asiakaspalveluun. "ei kun tämä koskee vain uusia asiakkaita, Teille hinta olis 41€/kk" Tästä ei mainittu halaistua sanaa nettisivuilla. ..ttu mitä koijareita.
Itse olen Elisan laajakaista-asiakas ja kävin Soneran sivuilla vertailemassa 8/1 liittymän nopeutta. Hinnaksi kerrottiin 20,95 € (norm. 41,90 €)/kk. Piti minunkin tarttua puhelimeen ja tarkistin myyntipalvelusta tuon saatavuuden. Saman tiedon antoi ja kun kysyin, että onko tuo 20,95 normaalihinta, niin kaveri sanoi, että ensimmäiset kaksi kuukautta on tuo hinta ja sen jälkeen 41,90e. Melkoista vedätystä.
Vedätystä tai ei mutta lukutaito kuitenkin kunniaan. Laajakaista saatavuus/hinnasto sivulla on selvästi merkitty norm.hinta ja linkki sivulle "tarjousehdot" jossa selvä maininta -50% alennuksesta 2kk:n ajalle yli 2M yhteyksiin.
En silti puolustele Soneran tapaa markkinoida vaan päinvastoin olen kyllästynyt puljun asiakaspalveluun ja yleiseen tapaan toimia niin GSM kuin laajakaista-palveluiden parissa, pakon edestä vaan joutuu olemaan epäsuora asiakas työnantajan päätöksestä.
En silti puolustele Soneran tapaa markkinoida vaan päinvastoin olen kyllästynyt puljun asiakaspalveluun ja yleiseen tapaan toimia niin GSM kuin laajakaista-palveluiden parissa, pakon edestä vaan joutuu olemaan epäsuora asiakas työnantajan päätöksestä.
Mulla on kans huonoja kokemuksia soneran asiakkuudesta. Ensin avasin laajakaistaa, niin sitä ei oikeasti aukaistukaan, ja kokonaisuudessaan avaus kesti kymmenen viikkoa. Vajaa vuosi sen jälkeen muutin kyseisestä asunnosta pois, jolloin kävin sonerapisteellä henkilökohtaisesti irtisanomassa liittymäni. Uuteen asuntoon otin netin eri firmalta ja kaikki näytti hyvältä kunnes pari kuukautta myöhemmin tuli karhukirje, että en ole maksanut netin laskuja. Sitten jonoteltiin asikaspalveluun ja kirjoiteltiin kirjallinen reklamaatio, jolla sain laskut anteeksi. Pari viikkoa meni ja taas tuli karhukirje (päivätty useita päiviä reklamaation jälkeen), taas tunti jonotusta, ettei tavinnut maksaa. Lisäksi kännykkä kallistui aivan tolkuttoman hintaiseksi avausmaksujen myötä. En taatusti enää ota mitään kyseisen firman palvelua.
-
- -
- Viesti:
http://tilaa.laajakaistaextra.fi/PublishedService
google löysi tuollaisen, tiedä sitten minkälaista hait
google löysi tuollaisen, tiedä sitten minkälaista hait
-
- -
- Viesti:
Lehdessäkin kirjoitettiin, että Sonera muuttaa hinnoitteluaan -> reuna-alueilla kallistuu ja keskusta-alueilla halpenee. Tällä hetkellä Kuopion ydinkeskustassa Soneran meganen ADSL 28,90 €/kk. Muut sellaista 29,90-35 €/kk. Vähän liikaa mielestäni megasesta yhteydestä, mutta kai pitäisi olla tyytyväinen, etteivät nostaneet hintoja..
Lukutaitoa tai ei. Laajakaistasivustolla menin loogisesti kolmannella klikkauksella saatavuuskyselyyn, eikä missään vaiheessa mainittu mitään kahden kuukauden tarjousta:
Eikä myöskään tuossa ikkunassa klikattaessa "tilaa" selviä se, että 20,95 ei olekaan se hinta mitä tulet oikeasti laajakaistastasi maksamaan.

Eikä myöskään tuossa ikkunassa klikattaessa "tilaa" selviä se, että 20,95 ei olekaan se hinta mitä tulet oikeasti laajakaistastasi maksamaan.
jaa kyllä tossa mun mielestä ihan lukee että avaus 0egee & 2kk -50 http://www.sonera.fi/Laajakaista/ kohdassa "Tarjoukset"
Totta, mutta jos menee www.sonera.fi ja valitsee alasvetovalikosta "hanki sonera laajakaista" ei tuosta tarjouksesta tiedä mitään.
-
- -
- Viesti:
-JP- kirjoitti:
--------------------------------------------------------------------------------
Kävin itekkin kattomassa soneran nettisivuilla. Nykyisin 1/512 19,90/kk. No meidän taloon sais hnnaston mukaan 2/512 hintaan 20,95. Meinasin tilata samantien, mutta onneksi soitin kuitenkin ensin asiakaspalveluun. "ei kun tämä koskee vain uusia asiakkaita, Teille hinta olis 41€/kk" Tästä ei mainittu halaistua sanaa nettisivuilla. ..ttu mitä koijareita.
Kun saa tuollaisen vastauksen omalta operaattorilta, voisi sanoa samantien, että tulenkin olemaan entinen asiakas, jos ei samaan hintaan saa.
kyllä toi soneran sivu on hieman harhaanjohtavasti tehty. En minäkään mistään lue että se olisi parin kuukauden verran vain toi kuukausihinta. Kun arpoo sinne hötömölöä nimeksi niin yhteenvetosivullakin lukee se 25€ nopeimmasta.
http://aug31a.imghost.us/9RYA.jpg
noinkohan tuo on sitova tuo sopimus minkä tossa tekee :D näköjään 18kk määräaikanen joka tapauksessa.
http://aug31a.imghost.us/9RYA.jpg
noinkohan tuo on sitova tuo sopimus minkä tossa tekee :D näköjään 18kk määräaikanen joka tapauksessa.
Kannattaisi katsella joidenkin muidenkin firmojen laajakaistatarjouksia. Soneralla on ollut pieniä ongelmia toimitusten suhteen. Erehdyin tilaamaan tuolta laajakaistan mikä luvattiin toimittaa 4 viikossa mutta asennusta joutui odottamaan yli 3,5 kk. Soittelin välillä asiakaspalveluun jo kyseli mikä maksaa eli odotusmusiikkia kuuntelin 2-3 tuntia.
Laskutus oli niin nopea että laskuja tuli jo ennen liittymän kytkemistä. Asiakaspalvelu sanoi että ei tarvitse maksaa mutta postissa tuli myöhemmin karhukirje jossa uhattiin ulosottotoimilla vaikka ko. liittymää ei ollut vielä edes kytketty ja taas sai kuunnella odotusmusiikkia.
Koko soneran laajakaistasekoilusta jäi paha maku suuhun. Nyt on liittymä kytketty ja toimii ihan hyvin mutta taidan silti vaihtaa jonkun muun firman laajakaistaan.
Laskutus oli niin nopea että laskuja tuli jo ennen liittymän kytkemistä. Asiakaspalvelu sanoi että ei tarvitse maksaa mutta postissa tuli myöhemmin karhukirje jossa uhattiin ulosottotoimilla vaikka ko. liittymää ei ollut vielä edes kytketty ja taas sai kuunnella odotusmusiikkia.
Koko soneran laajakaistasekoilusta jäi paha maku suuhun. Nyt on liittymä kytketty ja toimii ihan hyvin mutta taidan silti vaihtaa jonkun muun firman laajakaistaan.
luvattiin toimittaa 4 viikossa mutta asennusta joutui odottamaan yli 3,5 kk.
Sovin Soneran kanssa toimitusajaksi ensin 6 viikkoa, joka muutettiin vielä myöhemmin 8 viikoksi. Toteutunut odotusaika: 26 viikkoa. Ja miksikö vielä otin koko liittymän tuollaisen odotusajan jälkeen? Ihan periaatteesta, että voin sen myöhemmin irtisanoa..
jokaisella on huonoja kokemuksia jostain palveluntarjoajasta. Harvoin nuo pääsevät itse myöskään niitä liittymiä asentamaan ja paikallisen puhelinlaitoksen äijät niin hanakasti asentavat vieraan firman liittymiä.
Saunalahti on muuten hyvä mutta asiakaspalvelu on joskus ihan uskomatonta ongelmatilanteissa. Lähinnä vedättävät firmaan päin ilmaan minkäännäköstä asiakaspalveluhenkeä, esim. "no voithan sä aina vaihtaa liittymää jossei kelpaa".
Mulla oli soneran laskutus poikki 6kk. Ei tullut laskua eikä tarttenut netistä maksaa mitään puoleen vuoteen. Oli jollain tätillä tullut kirjotusvirhe kun vaadin alennusta vuosia sitten huonosti toimineesta sähköpostista.
Saunalahti on muuten hyvä mutta asiakaspalvelu on joskus ihan uskomatonta ongelmatilanteissa. Lähinnä vedättävät firmaan päin ilmaan minkäännäköstä asiakaspalveluhenkeä, esim. "no voithan sä aina vaihtaa liittymää jossei kelpaa".
Mulla oli soneran laskutus poikki 6kk. Ei tullut laskua eikä tarttenut netistä maksaa mitään puoleen vuoteen. Oli jollain tätillä tullut kirjotusvirhe kun vaadin alennusta vuosia sitten huonosti toimineesta sähköpostista.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”