T4 portteri, 91-mallinen. Kun lämpenee alkaa vilkuttaa mittaristossa jäähdytysnesteen merkkivaloa. Jäähdytysnesteet itse on maksimissa ja pysyvät siellä, ei ole tarvinnut lisätä ainakaan viimeiseen 15tkm. Lämpömittari seilaa ajo-olosuhteista riippuen normaaliin tapaan 75-85 asteen välillä. Molemmat syylärin puhaltimet pelaa ok.
Sitä nyt on muutama mekaanikko "korvakuulolla" katsonut, kun tien päällä tapahtui, että uskaltaako jatkaa matkaa, kone itse on saanut tältä osin terveen paperit. Ei kerää painetta paisuntasäiliöön, syylärin puhaltimet menee päälle ja pois tyhjäkäynnillä normaalisti, eikä muitakaan ylikuumenemisen merkkejä esiinny.
Tänään siihen vaihdettiin anturi, käsittääkseni toinen niistä jotka on lohkon kyljessä etupuolella, mutta merkittävää parannusta ei tullut. Sitä toista kalliimpaa, joka siellä kuulema on ei löytynyt tähän hätään. Kaikki anturien liitokset tarkistettu ja näyttävät olevan ok.
Mikähän sitä lamppua sitten riepoo, pitääkö repiä mittaristo irti ja tarkistaa juotokset ja liitokset? Vai missä tuon systeemin aivot on?
Mitkä anturit tuohon valoon vaikuttaa oikeastaan? Ainakin sen paisuntasäiliön kyljessä oleva, mutta entä mistä tulee lämpötilatieto? Lohkon kyljessä on kaksi anturia, ylävesiletkun laipassa yksi kaksinapainen ja syylärin kyljessä myös useampinapainen, mutta tämä taitaa olla vain puhaltimille. Muita?
Jäähdytysnesteen merkkivalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa