1Z puutunut

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golopallo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 9.5.2004 18:31

1Z puutunut

ViestiKirjoittaja golopallo » 25.8.2007 16:48

Ohitus kiihtyvyys on selkeästi huonontunut. Käytin ahtopaine mittaria paikoillaan ja paine käväisi ajossa maksimissaan 0,8 bar:ssa onko normaali lukema? Egr on poistettu käytöstä joten ei pitäisi imusarjankaan olla tukossa. Pystyykö tuon läppämallisen ilmamäärä mittarin tarkastamaan yleismittarilla?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.8.2007 11:43

Ei 1Z:ssa pitäis olla mitään läppämallista ilmamäärämittaria, vaan kuumalankamittari.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 26.8.2007 12:01

turbo loppu luultavammin....kokeile ottaa ilmamäärä mittarin piuha irti et meneekö samallailla...jos meno ei muutu ni sit niksi pirkka nro:1 käyttöön ja poraat siihen määrämittarin kylkeen noin 10mm reijän....sit jos meno tuntuu parantuneen ni ostamaan uutta määrämittaria...voitha koittaa esim brakecleanerillä putsaa sitä lankaa sieltä mittarista.mun veikkaus....oli itellä samanlainen vika.ps:tarkista kaikki letkut jne...voi olla halki meinaan joku letkukin.

epepee
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2006 16:06

ViestiKirjoittaja epepee » 26.8.2007 12:04

noh, kyllä niissä alkupään 1z:oissa taitaapi olla läppämallin maf..

paineet on kyllä ihan normaalit, tuota luokkaa niiden pitää vakiona ollakki.

pysyykö ne paineet siinä kun vedättää vai käykö ne vaan piikkinä siellä 0.8:ssa??

ahtojen seilaaminen johtuu usein takkuilevasta n75-solenoidista..

vag-com ois varmaan paras mahollinen työkalu tuon ilmamassamittarin kunnon toteamiseen??

golopallo
-
Viestit: 169
Liittynyt: 9.5.2004 18:31

ViestiKirjoittaja golopallo » 28.8.2007 20:22

Kyllä tässä se läppä malli on...ahto tosiaan vaan käväsee hätäsesti siellä 0,8 ja pysyy siinä 0,6 tienoilla. Saako tästä wanhasta tdi:stä vag-com:lla mitään irti?

Tarex
-
Viestit: 23
Liittynyt: 5.4.2005 15:13

Ilmamäärä mittari

ViestiKirjoittaja Tarex » 29.8.2007 18:55

Minulla VAF:fin "potentiometrin" puhdistus tuntui alentavan kuormituksen aikaista ahtopaine pyyntöä,
kulku sitävastoin parani jonkin verran.
Resistanssit pieneni puhdistuksen jälkeen vähäsen koko alueella.
nyt paineet on normaalissa ajossa noin 0.4.. kiihdyttäessä 0.6-0.8bar.

tehokkaanpi saisi silti olla.. minuakin kiinostaa vag-com:in
toiminta näin vanhassa vehkeessä.. tietoa?

Eikös myös vika yhdessä lämpötila-anturissa rajoita tehoa...sellaisen muistan jostain.

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 7.12.2007 18:56

Itsellä paineet vakiona käy 1.2bar ja tippuu siitä sitten 0.8:aan jossa pysyy kiihdytyksessä. Mutta evry päällä paineet käy 1.6-1.7 ja tippuu siitä kilon tietämiin aika äkkiä...normaalia vai jossakin vikaa? Egr vielä käytössä, mut todennäkösesti huomenna sekin kikotin eliminoidaan pois käytöstä. Koneena siis 1z.

EDIT: Ja toi vag comin toiminta tuossa vanhemmassa koneessa kiinnostaa myös.

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 8.12.2007 21:31

Eipä enää pysy ahdotkaan kurissa. eli ahdot käy jossai 1.2 bar ja sen jälkeen heiluu jossain 0.5-0.8 välillä. Ei asetu yhteen paikkaan missään vaiheessa vaikka kaasu pohjassa kiihdyttää. Evry päällä käy nyt jossain 1.5 ja sen jälkeen huojuu niin kuin vakionakin. Eli N75 venttiiliäökös pitäisi epäillä syylliseksi ahtojen "huojumiseen"?

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 10.12.2007 10:29

Kyllä tosta 1Z saa vag-comilla aika paljon tietoa irti... ei aivan niin laajasti kun uudemmista mutta kaikki oleellinen kyllä selviää... Ja noista ahtojen seilaamisesta sen verran että kannattaa käydä ne kaikki N75 tulevat letkut läpi ja mahdollisesti vaihtaa, tuon ikäisissä letkut rupeaa olemaan jo hauraita ja niissä ainakin itsellä oli kaikenlaista moskaa haittaamassa ilman kulkua... Jos letkut ei auta niin N75 vaihtoon. Itselläni muistaakseni vakiona kävi paineet siinä kilon tuntumassa ja tasoittui sen jälkeen 0.8bar.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa