AGR:n piristys (octavia)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Lasukka
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 24.8.2007 11:10

AGR:n piristys (octavia)

ViestiKirjoittaja Lasukka » 24.8.2007 12:05

Tuli ostettua elämäni ensimmäinen dieselauto, Tdi Octavia AGR-koneella.

Mukavan oloinen kulkine, mutta johan sitä kaipaa pikku piristystä.

ELI:
Nyt vasta dieseleihin tutustuessani olisinkin kiinnostunut mikä olisi näppärä ja edullinen keino irrottaa koneesta muutama lisäkaakki?

Vag Comin kautta vai kuin?
Missäs muuten ko. liitin sijaitsee -99 Ocussa?

Kiitos kaikista tiedoista.

-L

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 24.8.2007 12:26

laita hakusanaksi evry-mod

siinä sulle halvalla muutama lisäkaakki

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.8.2007 16:31

Viikon tai pari tuntuu mukavalta peliltä, mutta tosiasiahan on se että mikään ei koskaan riitä, mutta sitähän voi yrittää ainakin lieventää pistämällä kerralla tehoa sitten kunnolla sinne konepellin alle.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.8.2007 17:45

Mikään ei riitä. Minä tiedän.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.8.2007 20:51

Minulla on octaviassa pistoke siinä ratin alla olevassa kotelossa. Alunperin siinä on sellainen peitelevy päällä.

Edullinen vaihtoehto on varmaan laittaa VNT20 ahdin, race520 suuttimet, 12mm nestepää, lastu, pakoputkisto uusiksi, imuputkisto uusiksi.. lienee aika tapauskohtaista mikä on riittävän edullista?

Jo pienelläkin piristömisellä saa kytkimen luistamaan. Siihen kun varaa tonnin niin varmasti saa jo hyvän.

Lähes ilmainen keino on säätää vag comilla IQ arvoa niin alas kuin mahdollista, mutta sillä ei hirveitä voimia tule, se vastaa käytännössä evryä. Evryllä tai IQlla saat vääntöä muttet juurikaan tehoa.

Ehkä "edullinen" ja "muutama lisäkaakki" pitäisi rajata johonkin euro määrään / tehomäärään, niin varmasti löytyy vinkkejä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.8.2007 21:00

Millaista osaa sinne kytkimeen oikein laitetaan kun saa tonnilla tehdä?

Ps. Tai no oikeastaan jos aletaan laskea : Vauhtipyörä noin 150€ (yksimassa), asetelma 350€ ja itse kytkinlevystä en tiedä mitä porukat laittaa, tai onko noi vr6 mallin levyt miten kestäviä?.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.8.2007 15:21

ainakaan ahussa ei oo saatu vielä luistamaan vr6:sen levyä

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 26.8.2007 23:54

ainakaan ahussa ei oo saatu vielä luistamaan vr6:sen levyä


Onko tietto onko se veeran levy vahvempi kuin GTI:in,, jouset eivät tahdo noissa levyisssä kestää...

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 27.8.2007 0:57

En tiedä tuosta levyn vahvuudesta... Muutes milläs tavalla siis meinasit Miksu. verrata tuota kestävyyttää vr:n ja gti:n levyn välillä, siis pitokykyä vai fyysistä kestoa?

Ja ainiin, kyllä tuon vr:n levyn saa luistamaan. Siitä on kokemusta etenkin yhdellä golfi kuskilla... (tais mennä varttimaili reilusti alta 15s tänä kesänä)
Ittellä on sinteri levy vakio asetelman kera ja hyvin toimii, painelaakeri vaan pitäisi vaihtaa kun kahisee tyhjäkäynnillä. Vois samalla katsoa onko ne jouset ottaneet itseensä...

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 27.8.2007 12:23

^ Taitaa kahista kaikilla joilla on sinterilevy autossaan :) minulla ainakin...

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 27.8.2007 14:49

Eli jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo sinteri "syö" noita painelaakereita kuin raavas mies ruisleipää?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.8.2007 18:15

Itse en ainakaan ymmärrä minkä ihmeen takia sintterilevy tuhoaisi yhtään sen tehokkaammin painelaakereita kuin normaalilevykään.
Varsinkin jos sintterilevy on myös jousitettu, vaikken nyt täysin suoranaisesti väitäkkään että se vaikuttaisi tuohon kovin paljoa.

Tosin varmahan ei kannata olla yhtään mistään jos joku muu on muuta mieltä.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 27.8.2007 19:10

Multa löytyisi tuohon sopiva Karalan lastu ylimääräisenä, dynottu 119hp/297Nm.
Soittele/txt jos kiinnostaa.
050-3475626

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 27.8.2007 20:50

Tokkopa se sintteri syö niitä laakereita yhtään enempää kuin massalevykään. Sintteri vaan välittää laatikon rohinat ja kahinat miljoona kertaa paremmin kuuluviin kuin massalevy joka toimii tavallaan äänenvaimentimena tuossa välissä. Itsellänikin se laatikko pitää kamalaa ääntä jos on vapaalla, mutta puolet äänistä katoaa kun painaa kytkimen pohjaan.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.8.2007 21:10

Mullakin kuuluu kovaääninen "kahina" laatikosta kun se on vapaalla ja kytkin ylhäällä. Ei ees oo sintteriä vaan ihan massalevy. Tietääkö kukaan onko tuo laatikon meluaminen millään tavalla normaalia?

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 27.8.2007 21:42

SRE:n asetelmaan tuollainen "kahina ja rohina" kuuluu myös osana pakettia;) Siis ihan normaalilla massalevyllä, kytkin ylhäällä. Minusta muilla oli myös samanlaisia kokemuksia ainakin SRE:n osalta...

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 27.8.2007 22:13

Harmi kun joutuu irrottamaan tuon lootan että saa tarkistettua tuon painelaakerin. Saattaa olla että tuo "kahina" on myös ominausuun tuolla vakioasetelmalla käyetttäessä sinteri levyä.

Paljonko muuten tuo sre:n aselma tavan massalevyn kanssa siettää esim. vääntöä?
Itseä voisi kiinnostaa tuon sinterin vaihto sellaiseen(kun muijakin ajaa tuolla kulkineella)
Viimeksi muokannut malandio, 27.8.2007 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.8.2007 22:13

Hyvä tietää. Se ääni tuossa mun SRE:ssä ei nimittäin oo ihan niitä hiljaisimpia...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.8.2007 0:13

Jaa olen ymmärtänyt että ääni tulee vaihdelaatikosta ja se johtuu kytkinlevyn jousten jäykkyydestä -> laatikon rattaat rallattaa. Mutta voin olla väärässäkin.
Kukaan ei ole tainnut kokeilla SRE asetelmaa ihan vakiolla TDI:n kytkinlevyllä, että rallattaako silloin. Kaikilla on joko sintteri, jossa varmaankin on aika jäykät jouset tai sitten VR6:n levy, jossa todella on jäykemmät jouset kuin tdi:n vakiolevyssä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 28.8.2007 5:59

Muuta minäkään en tiedä, muutakun että itsellä pitää ihan kamalaa meteliä, ja Putkolla alkoi pitämään meteliä kun vakiolevy vaihtui sintteriin :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.8.2007 7:46

228mm sre + massalevy kestää pitemällä aikavälillä ainakin sen 400Nm. Toki riippuu hiukka massalevystä, saatavilla on ainakin sre:n omaa, vr6:sta ja tdi:n alkuperäistä. Onhan noista vääntöjen kestosta ihan Sachsin oma pdf dokumenttikin jossain netin syövereissä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.8.2007 8:32

Painelaakeri pitää silloin meteliä kun kytkin on painettuna pohjaan ja loota rallattaa kun kytkin on ylhäällä.. siis jos on niin tehdäkseen.

Jäykempi asetelma vaikuttaa painelaakerin kestoon, mutta ei tolla sintterilevyllä ole kyllä sen kanssa mitään tekemistä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 29.8.2007 7:32

Millaisella kytkinkokoonpanolla sitten saisi kohtuulliset käyttöominaisuudet ja noin 450nm väännönkeston, jos kytkimen koko on 228mm, kuten aika monessa VAG diisselissä taitaa olla.

Meneekö jotenkin tyyliin:
SRE- paineasetelma
SRE- massalevy / Sintteri moposportista?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.8.2007 20:56

SRE asetelma ja ihan mikä vaan VR6 tarvike levy. Pitäis kestää ja olla vielä käyttömukava. Jäykkä ehkä muttei nyi niinkuin sintteri tekee.

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 29.8.2007 22:38

Jäykkyys kyllä tasaantuu käytön myötä tuosta SRE:n asetelmasta. Uutena on pikkusen jäykähkö, mutta siitä tulee sopiva sitten käytössä;)

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 29.8.2007 23:18

Samainen ääni kuuluu mullakin cordobassa, sachsin race-asetelma ja vr6:n levy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 35 vierailijaa