Garret gt2359v
Valvoja: ffp jäsenet
Garret gt2359v
Kyseisessä ahtimessa on joku sähkö hässäkkä ohjaamassa ahtopaineitten säätelyä?? Onnistuuko kotikonstein vaihtaa tilalle alipainekello? Olisiko se toimiva viriahdin 1.9 tdi moottoriin?
Mulla on semmonen alunperin sähköohjattu muutettuna ylipainekellolle. VNT20:n kello kiinnikkeineen vähän muokattuna. Kompurakotelosta piti vissiin leikellä sähkövärkin kiinnikkeet pois että mahtu kello oleen.
Onhan se vähän iso, tai riippuu tietenkin tehotavotteesta :) Pienemmälläkin kyllä pärjää aika pitkälle. Mulla se on ollu ykskutosessa...
Onhan se vähän iso, tai riippuu tietenkin tehotavotteesta :) Pienemmälläkin kyllä pärjää aika pitkälle. Mulla se on ollu ykskutosessa...
.
Tuon, ihan "tavan" kakskolmosenkin pakopesä kyllä pikkumoottorissa riittää siihen, mitä imusiipi tuottaa.
Kun pienemmissä moottoreissa pitää sitä painettakin yrittää saada nousemaan, niin silloin tuotto vähän kärsii.
Isommissa moottoreissa sitten matalammalla paineella vosi päästä sellaisiin ilmamääriin, että suurempi pakopuoli olisi tarpeen.
Tuon, ihan "tavan" kakskolmosenkin pakopesä kyllä pikkumoottorissa riittää siihen, mitä imusiipi tuottaa.
Kun pienemmissä moottoreissa pitää sitä painettakin yrittää saada nousemaan, niin silloin tuotto vähän kärsii.
Isommissa moottoreissa sitten matalammalla paineella vosi päästä sellaisiin ilmamääriin, että suurempi pakopuoli olisi tarpeen.
.
Friikki se voisi laakereista tietää.
Parilla kilolla on puolisen vuotta/20 000 ajeltu nyt.
Pakosarjan vaihdon ja viimeisten säätelyiden jälkeen ollaan siinä tilanteessa, että parin kilon pakopaine tavoitetaan juuri ennen kuin ohjelma leikkaa syöttöjä, siinä 4500rpm jälkeen.
Pakosarja on vakion tyylinen, siis tavattoman alkeellinen, itsetehty.
Olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen.
Mesen ilmamassamittarin mukaan ilman tuotto on tuolloin ~2500mg/jotain max.
En tiedä, voiko suoraan volkkarin systeemiin verrata.
Mesen 2,14L moottorissa ilman tuotto riittää ainaskin 300 tehoon.
Painetta ei kannata tällä ahtimella tuosta enää juuri nostaa.
Ilman tuotto (MAF-arvo) ei lisäänny enää, pakopaine alkaa kiriä.
Nämä kokemukset on mesestä.
Neliventtiilikansi.
Friikki se voisi laakereista tietää.
Parilla kilolla on puolisen vuotta/20 000 ajeltu nyt.
Pakosarjan vaihdon ja viimeisten säätelyiden jälkeen ollaan siinä tilanteessa, että parin kilon pakopaine tavoitetaan juuri ennen kuin ohjelma leikkaa syöttöjä, siinä 4500rpm jälkeen.
Pakosarja on vakion tyylinen, siis tavattoman alkeellinen, itsetehty.
Olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen.
Mesen ilmamassamittarin mukaan ilman tuotto on tuolloin ~2500mg/jotain max.
En tiedä, voiko suoraan volkkarin systeemiin verrata.
Mesen 2,14L moottorissa ilman tuotto riittää ainaskin 300 tehoon.
Painetta ei kannata tällä ahtimella tuosta enää juuri nostaa.
Ilman tuotto (MAF-arvo) ei lisäänny enää, pakopaine alkaa kiriä.
Nämä kokemukset on mesestä.
Neliventtiilikansi.
.
Joo
Tuntuukin ihan luonnolliselta.
Sulla on parempi pakosarja ja pikkuisen pienempi moottori.
Silloinhan suurempaan paineeseen päästään vähän pienemmällä ilman määrällä.
Pakosarja, pienetkin "parannukset" siinä, tuntuu varsinkin siellä yläpäässä auttavan eniten.
Moottorin hengitys tuntuu olevan tosissaan hyvällä mallilla.
Parikin vuotta sitten ei varmaan kukaan olisi uskonut sellaisia vakuutteluita, että VNT- ahtimilla ahdot voisi olla pakopainetta suuremmat.
Tässä mesen ahtimessa on vakioahtimeksi kyllä sattunut mitoitukset hyvin "kohdilleen".
Hyviin tuloksiin pääseminenhän kuitenkin vaatii sen, että ilma kulkee hyvin moottorin läpi.
Kyllähän niille hyville tuloksille sitten aina tosiaan löytyy ihan "luonnolliset" selitykset.
Ainut lohtu on kohta se, ettei MJF pysty samalla ahtimella saamaan pienemmästä moottorista kuiteskaan enempää tehoa, jää vielä jotain enempää tännekkin. ;-)
Joo
Tuntuukin ihan luonnolliselta.
Sulla on parempi pakosarja ja pikkuisen pienempi moottori.
Silloinhan suurempaan paineeseen päästään vähän pienemmällä ilman määrällä.
Pakosarja, pienetkin "parannukset" siinä, tuntuu varsinkin siellä yläpäässä auttavan eniten.
Moottorin hengitys tuntuu olevan tosissaan hyvällä mallilla.
Parikin vuotta sitten ei varmaan kukaan olisi uskonut sellaisia vakuutteluita, että VNT- ahtimilla ahdot voisi olla pakopainetta suuremmat.
Tässä mesen ahtimessa on vakioahtimeksi kyllä sattunut mitoitukset hyvin "kohdilleen".
Hyviin tuloksiin pääseminenhän kuitenkin vaatii sen, että ilma kulkee hyvin moottorin läpi.
Kyllähän niille hyville tuloksille sitten aina tosiaan löytyy ihan "luonnolliset" selitykset.
Ainut lohtu on kohta se, ettei MJF pysty samalla ahtimella saamaan pienemmästä moottorista kuiteskaan enempää tehoa, jää vielä jotain enempää tännekkin. ;-)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa