Passat Coupe -79 museorekisteröity

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

Passat Coupe -79 museorekisteröity

ViestiKirjoittaja necon » 21.8.2007 21:16

Moi!

Tuollaista peliä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1301814 tarjottu vaihdossa moottoripyörääni. Missä arvossa kys. kampe on arvon raadin mielestä tänä päivänä?

Minkälaisia temppuja museorekisteröidyn pirssin omistaminen aiheuttaa?

t.Matti

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 21.8.2007 21:18

eikös sillä saa ajaa 30 vuorokautta vuodesta... ainakin.

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 21.8.2007 21:33

Tuotakaan rajoitusta ei varsinaisesti valvota, ellei sitten kateellisten naapurien toimesta. Hävetköön se joka hankkii museoajoneuvon helpotuksineen pelkästään edulliseksi käyttöautoksi.

Pidän arvostettavana että näitä 70/80-luvun taitteen arkiautoja museorekisteröidään, mutta ei niillä välttämättä rahallista arvoa (Suomessa) ole. Oma mielipiteeni siis on, että ei kannata ottaa ainakaan ansaintamielessä, eikä oikeastaan muutenkaan, ellei nimenomaan kyseinen malli kiehdo harrastusmielessä.

Linkin Passat-yksilö näyttää hienolta!

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 21.8.2007 21:51

Minusta tuo auton hintapyynti on ihan linjassa auton yleisen ja varsin siistin kunnon kanssa. Näiden -70-80 luvun autojen harrastus on kasvamassa, eikä arvo tuosta ainakaan alaspäin mene. Tuo jos olisi vielä se ensimmäisen korimallin passatti niin jo olisi hieno laite! Korin muoto on kyllä aika pitkälti sama. Se vanhempi oli tyylikkäämpi. Mutta ei noitakaan enää joka päivä näe.

Jokainen tietysti hinnoittelee auton mielessään omien mieltymysten mukaan.
Jotkut maksaa ruosteisesta -50-luvun kuplasta tuhansia, jonkun muun mielestä kyseinen muinaisjäänne tulisi sotkea suohon.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2007 9:20

Passatin hinta voi olla hieman yläkanttiin -tuohan on yli puolet siitä, mitä vehje on maksanut uutena. Auto kuitenkin on vielä varsin nuori. Käyttöautoksi ei tuolla koneella ainakaan itselleni kelpaisi.

Jotkut maksaa ruosteisesta -50-luvun kuplasta tuhansia, jonkun muun mielestä kyseinen muinaisjäänne tulisi sotkea suohon.

Harvemmin niitä enää ladoista löytyy, mutta pelisilmäinen kaivaa paskan ylös suosta, fiksaa hieman ja myy eteenpäin muutamalla tuhannella.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 22.8.2007 13:04

Passatin hinta voi olla hieman yläkanttiin -tuohan on yli puolet siitä, mitä vehje on maksanut uutena.
Nojoo. Minusta tämä vertaus vähän tökkii, onhan tuo rahan arvokin ollut silloin hieman eri. Eikä harvinaiseen museorekisteröityyn autoon oikein voi soveltaa ns. normaalia auton arvonnalennusmatematiikkaa, vaikkakin auto on klonkswagen-merkkinen "youngtimer" eikä joku lokinsiipimersu. Halpaa käyttöautoa etsittäessä ostetaan kuitenkin 390€ '85 corolla, ei 3900€ '79 passattia. Se nyt tietysti on selvää, että käyttöautomielessä liki 30 vuotta vanha Volkswagen ei tarjoa katetta 3900€ edestä. Kyseinen auto on nykypäivänä aika harvinainen ja siten tuo hinta on osittain perusteltu, vaikkei kyseessä ole edes se vielä harvinaisempi TS, jollaisen hinta oli taannoin nettiautossa muistaakseni 4500€.

Toki siinä valossa tuon hinta on kova, että Kemissä on myynnissä '73 Passatti jolla on ajettu reilu 40tkm ja auto on pieniä pintakukkia ja bilteman pölykapseleita lukuunottamatta kilometrien mukaisessa kunnossa ja helposti muserekisteröitävissä - sen hinta alkoi ykkösellä.

Oma '74 on maksanut uutena 27000mk, itse maksoin 50€ mutta ompa kuntokin sitten semmoinen että saa muutaman tontun ja näin kädettömänä aika monta työtuntiakin siihen vielä laittaa...

edit: Poistettu väärää tietoa...
Viimeksi muokannut Petri R., 22.8.2007 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.8.2007 15:17

Jahas, hämmennetäämpä lisää :) Oliskohan kellään kiinnostusta lievästi rakennettuun (orkkishenkeen tosin) ´80 Passattiin. Keulilla GTI-Golffin 1,8 ruuta kone ja 5v laatikko. Vielä on päivittäisessä käytössä ja leimassa, mutta jäänee kohta tarpeettomaksi...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2007 16:29

Tarkoitatko, Petri tuolla 60 -heppaisella linkissä myynnissä olevan myllyä? Se voisi myös olla ZY/FY -koodilla varustettu 54 -heppainen. Eikös tuossa ole bensapumppu kannessa?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.8.2007 16:44

Pikkulohko tuossa on, 80-luvun vaihteen Passateissa on niitäkin...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.8.2007 16:52

ETKA on hieman epälooginen tuon mallin kohdalla, mutta moottorilistaus väittäisi 60 -heppaisen historian päättyvän -78 alkuun.
Ei vissiin vanhemmissa ollut kuin 1.5 -litraisia. Taisi olla joskus -85, kun olin ostattelemassa kymmenen vuotta vanhaa 1.5 -litraista, mutta oli jo silloin niin heikossa hapessa sekin yksilö, että ei tarvitse ihmetellä, jos ei tähän päivään saakka ole moni säästynyt.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 22.8.2007 17:45

Ah, näkeehän sen tuosta kuvastakin tosiaan että pikkulohko kyseessä :/ Siinä isolohkossa on mm. samanlainen venttiilikoppa kuin 1.6-2.0 on totuttu näkemään.

No siinä vanhemmassa (pre-facelift) typ32:ssa ei tuota pikkulohkoa kaiketi ole?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 22.8.2007 19:56

1/78-7/83 näytti etka vuosimalleiksi tuolle Passatin pikkulohkolle.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 24.8.2007 19:41

http://www.ostamyy.com/phpBB2/viewtopic.php?t=51317
Tuossa olisi komea TS, ja melkein puolet halvempi....
Voi kun olisi ylimääräistä rahaa ja tilaa pihassa vielä tuon verran...

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 24.8.2007 20:07

Ohhoh! Komea on kyllä, nuo 2-oviset on hyvännäkösiä. Eiköhän tuonkin voisi museorekisteriin saada helpolla jos vaihtokone on alkuperäistyyppinen ja penkinpäällisille(?) antais lähöt...

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 26.8.2007 15:05

busdriver kirjoitti:Jokainen tietysti hinnoittelee auton mielessään omien mieltymysten mukaan.
Jotkut maksaa ruosteisesta -50-luvun kuplasta tuhansia, jonkun muun mielestä kyseinen muinaisjäänne tulisi sotkea suohon.



http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=441221
Jep tunnetustihhan noiden 50-lukuisten hinnat ovat alkaneet karata käsistä.


Ja tosiaankin tuollaisen hinta vain nousee kokoajan mutta luulempa että joudut kymmenisen vuotta odottamaan että varsinaista rahallista hyötyä saat.

poloboy
-
Viestit: 192
Liittynyt: 7.8.2003 14:04

ViestiKirjoittaja poloboy » 31.8.2007 21:38

http://www.ostamyy.com/phpBB2/viewtopic.php?t=51317
Tuossa olisi komea TS, ja melkein puolet halvempi....
Voi kun olisi ylimääräistä rahaa ja tilaa pihassa vielä tuon verran...


Tuon perään olen monta kertaa Porvoossa kuolannut, voin vakuuttaa että on hieno! Jossain Keski-Suomessa(?) oli(on?) myös samanlainen, jopa samanvärinen TS myynnissä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa