Gof V:n hifit
Valvoja: ffp jäsenet
Gof V:n hifit
Tämä aihe on varmast käsitelty aiemmin mut en yrityksestä huolimatta vastausta löytäny. Elikkä ootteko laitellu minkälaisia kajareita orkkisten tilalle V koriseen golfiin? Tarkotus olis päivittää vähän paremmat tilalle koska autoa ei oo mielestäni siunattu hirveän hyvällä äänentoistolla. Tarkotus olis vaan vaihtaa paremmat kaiuttimet eli ei oo tässä vaiheessa tarkotusta laittaa uutta vahvistinta jne..
jos nyt en ihan väärin muista niin ne kajarit on kiinni siinä oven sisemmässä pellissä poppareilla takaapäin kiinni. eli oven pintapelti ruuveilla irti. sisäpeltiä ei voi irroittaa vitosessa. eli ovipahviin ei tarvitse välttämättä koskea.
tärkeää kun otat sen pellin irti !
piirrä ensin pahviin oven siluetti ja paina pahviin jokainen irrottamasi pintapellin ruuvi juuri siihen kohti mistä sen ovesta otat. ruuvit ovat eripituisia, joten eivät saa sekoittua. pahin mitä voi tapahtua on että ruuvat liian pitkän pultin liian syvälle ja teet pintapeltiin "nännin".
tärkeää kun otat sen pellin irti !
piirrä ensin pahviin oven siluetti ja paina pahviin jokainen irrottamasi pintapellin ruuvi juuri siihen kohti mistä sen ovesta otat. ruuvit ovat eripituisia, joten eivät saa sekoittua. pahin mitä voi tapahtua on että ruuvat liian pitkän pultin liian syvälle ja teet pintapeltiin "nännin".
Soitin/ämyrit
Luulisin että nykyisin vakio-ämyrit ovat aika laadukkaita, n. keskitasoa. Omassa -02 Passatissa vakio-ämyrit soivat mielestäni todella hyvin ja puhtaasti kun vaihdoin vakio soittimen tilalle pioneerin soittimen. Kaikki äänialueet soi ja kuuluu hyvin ja selvästi. Mutta tiedän kyllä että V-Golffissa ei taida helposti saada vaihdettua soitinta kun taitaa olla integroitu soitin. Aattelin vaan että ei ehkä kaiuttimien vaihdolla paljon muutu, mutta eipä sitä tiedä...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
joo muuten ja semmonen juttu vielä niistä vitosen ovista, että siellä on varmaan reikiä jotka on tulpattu jollain tarralla. peittäkää ne sitten uudelleen. vitosessa on semmonen kummallinen sivutörmäyssuoja rakennelma joka jotenkin tunnistaa paineen nopean kasvun oven sisällä, lähettää siitä signaalin ties minne ja tekee mitä lienee tekeekään. ne tarratulpat estää sen paineen karkaamisen. joku viisaampi varmaan osaa kertoa tuosta enemmän.
ja kassit löytyy sitten penkistä. ovipahvin voit huoletta avata, koska se ei vaikuta päkkiin millään lailla. mutta se oven rakenne on sitten ihan erilainen kun nelosessa. vitosen kaikkiin oven komponentteihin pääsee helpoiten käsiksi irrottamalla eka kahvan, sitten kahvan taustarungon pintapellistä ja sitten sen pintapellin.
ja kassit löytyy sitten penkistä. ovipahvin voit huoletta avata, koska se ei vaikuta päkkiin millään lailla. mutta se oven rakenne on sitten ihan erilainen kun nelosessa. vitosen kaikkiin oven komponentteihin pääsee helpoiten käsiksi irrottamalla eka kahvan, sitten kahvan taustarungon pintapellistä ja sitten sen pintapellin.
joo eli siellä on kajarin vieressä paineanturi oven sisällä. sen toiminnan kannalta on tärkeää muistaa tulpata kaikki reiät mitkä itse menee avaamaan. Kajari taas on kiinni poppareilla ja elementti vaihdetaan auton sisäpuolelta käsin irrottamalle ensin ovipahvi jne.
jotakuta kuitenkin kiinnostaa sen oven sisuskalut niin laitan kuvat tässä samointein. Kuvissa on Jetta mutta väliäkö hällä kun suunnilleen samat ovet kyseessä:
Ovipeltiä irrotettaessa kannattaa ruuvit asettaa pahviseen oven siluettiin niin jokainen löytää paikkansa eikä satu vahinkoa.
KUVA
Ovipelti irrotettuna näkyy pääsee käsiksi lukkoihin, lasinnostimiin jne. todella kätevästi. muista irrottaa kahva ensin (samalla tavalla kun 4-golfissa) ja ruuvi irti siitä kahvan alta. Ovipellin takalaidan ruuvit löytyvät suojamuovin alta joka irtoaa helposti kun lähtee alareunasta vaan nyhtämään.
KUVA
Kajari
Anturi oven sisällä
jotakuta kuitenkin kiinnostaa sen oven sisuskalut niin laitan kuvat tässä samointein. Kuvissa on Jetta mutta väliäkö hällä kun suunnilleen samat ovet kyseessä:
Ovipeltiä irrotettaessa kannattaa ruuvit asettaa pahviseen oven siluettiin niin jokainen löytää paikkansa eikä satu vahinkoa.
KUVA
Ovipelti irrotettuna näkyy pääsee käsiksi lukkoihin, lasinnostimiin jne. todella kätevästi. muista irrottaa kahva ensin (samalla tavalla kun 4-golfissa) ja ruuvi irti siitä kahvan alta. Ovipellin takalaidan ruuvit löytyvät suojamuovin alta joka irtoaa helposti kun lähtee alareunasta vaan nyhtämään.
KUVA
Kajari
Anturi oven sisällä
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mun mielipide on ettei noita viitosen ovikaiuttimia ihan turhan takia kannata lähtee vaihteleen. Noissa kuitenkin on yleensä 3 kaiutinta etuovissa ja kaksi takana. Ja kun ne vielä ovat niin hyvin koteloitu, niin tuskin se äänenlaatu hirveesti paranee vaikka tekis mitä. Ja se paineanturi yksistään ei riitä sivupommeja räjäyttämään vaan vaan vaatii kiihtyvyystiedon myös eli sen puolesta voi basson kyllä vaihtaakin. Tosin saattaahan se vikamuistiin vian jättää ja valon sytyttää.
Näissä uusimmissa Golffeissa on edessä ainoastaan 2-tie sarja, eli keskiäänen tila on tyhjä. Accessorina myydään 3-tie sarjaa. Ääni on välillä ihan hanurista kun edessä istuu 2 henkeä ja kumpikin peittää sitten reidellään sen oven takareunassa olevan midbasso/keskiäänen. Tuohon jos virittelee paremman 3-tie sarjan millä midbasson jaon saa riittävän alas, niin tilanne paranee alkuperäisestä huomattavasti.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
kyl sä ovipahvit joudut irrottaa jos meinaat kajarit vaihtaa, ulkopeltiä taas on aikas turhaa repiä irti...
mitä keskiääniin tulee niin sinne sopii hertzin ultra flat jotain keskiäänet (ei muista tyyppiä), tai sit rainbowlta on suht hyvä "valmis" sarja V golffiin, 2 ja 3-tienä, joka on itsellä tällähetkellä kiinni...
mitä keskiääniin tulee niin sinne sopii hertzin ultra flat jotain keskiäänet (ei muista tyyppiä), tai sit rainbowlta on suht hyvä "valmis" sarja V golffiin, 2 ja 3-tienä, joka on itsellä tällähetkellä kiinni...
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa