Etupään kolahtelu Golf 3
Valvoja: ffp jäsenet
Etupään kolahtelu Golf 3
Eli etupäästä kuuluu sellainen "terävä" kolahdus pienimmässäkin tien epätasaisuudessa. Eli missä vika? ja kuuluuko konehuoneessa iskarin yläpään olla irti rungosta auton seisoessa?
corrado vasen etukulma kolisee
Sori kun lainaan mutta minullakin kuuluu corradossa vasemmalta edestä kolahdus aina silloin kun liikesuunta muuttuu tai vapauttaa uuden vaihteen (kone ottaa löysät pois jostain välistä) väljää ilmeisesti koneen ja renkaan välillä.
Tuntuu kuin olisi joku nivel väljä.
Vasemmalta edestä kuuluu myös kitinää mikä on verrannainen nopeuteen (kuuluu 30-60km/h) olettaisin että samasta paikasta kuin kolina mutta voi olla myös pyörän laakeri???
Jos joku osaa ehdottaa noihin tarkastuspisteitä ja tarkastustoiminpiteitä niin olen enemmän kuin tyytyväinen
Tuntuu kuin olisi joku nivel väljä.
Vasemmalta edestä kuuluu myös kitinää mikä on verrannainen nopeuteen (kuuluu 30-60km/h) olettaisin että samasta paikasta kuin kolina mutta voi olla myös pyörän laakeri???
Jos joku osaa ehdottaa noihin tarkastuspisteitä ja tarkastustoiminpiteitä niin olen enemmän kuin tyytyväinen
mulla oli tuota kolahtelua kanssa tuossa corrossa..
ilmeni siis siten kun laskin moottorijarrulle ja kaasua painaessa äkkinäisesti tyhjäkäynniltä vaihteen ollessa päällä..
vika paikallistui eilen kun matkanteko loppui.
vika oli minun tapauksessa vasemmanpuoleisessa sisemmässä vetonivelessä.
tuota kitinää tai kahinaa oli kanssa havaittavissa mulla, ja kun nivel särkyi ei ääntä hinatessa enään kuulunut.. tiedä sitten onko tuolla mitään yhteyttä toisiinsa mutta näin havaitsin.
ilmeni siis siten kun laskin moottorijarrulle ja kaasua painaessa äkkinäisesti tyhjäkäynniltä vaihteen ollessa päällä..
vika paikallistui eilen kun matkanteko loppui.
vika oli minun tapauksessa vasemmanpuoleisessa sisemmässä vetonivelessä.
tuota kitinää tai kahinaa oli kanssa havaittavissa mulla, ja kun nivel särkyi ei ääntä hinatessa enään kuulunut.. tiedä sitten onko tuolla mitään yhteyttä toisiinsa mutta näin havaitsin.
Noita kolinan aiheuttajia voi olla myös tukivarsien puslat, koiranluiden aka. vakaajan välitangon puslat, kallistuksenvakaajan ja korin väliset puslat, iskarin yläpään laakerit/kumit ja rikkinäiset/väärin asennetut iskarit...
Itsellä ainakin kolahdellut nuo kaikki. Corradossa kolisi etutukivarsien hajonneet puslat, vakaajan välitangon puslat, iskarin yläpään laakerit/kumit, sekä väärin asennettu etuiskari. Golfissa kolisi taka-akselin puslat ja hajonneet takaiskarit.
Itsellä ainakin kolahdellut nuo kaikki. Corradossa kolisi etutukivarsien hajonneet puslat, vakaajan välitangon puslat, iskarin yläpään laakerit/kumit, sekä väärin asennettu etuiskari. Golfissa kolisi taka-akselin puslat ja hajonneet takaiskarit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”