golf iv tdi -02 ilmastointi alkoi taas temppuilemaan eli pari kuukautta sitten loppui kylmän tulo..verstaalla katsoivat että 100 gr uupuu ainetta järjestelmästä..lisää litkua koneeseen ja ei toimi vieläkään...
ajoin kotia irrotin akunkengän ja taas toimii..paitsi eilen teki taas tenän,ei lähde kompressori pyörimään..mistähän lähtis vikaa kaivelemaan?omistan vag-comin mutta en ole löytänyt osiota josta pystyy ilmastointia tarkastelemaan...autossa on manuaalinen ilmastointi
ilmastointi ei pelaa
Valvoja: ffp jäsenet
- lämpötila-anturi siellä lasinpyyhin kaukalossa
- paineanturi kylmäaineputkessa
- lämpöanturi koneen vesiletkussa
joku niistä ei sulje kontakteja. kytkiksen kanssa aika näppärä koittaa oikosulkea yx kerrallaan. veikkaan paineanturia...
Ensin tietty mittaamaan että tuleeko kompuran liittimeen +12v, jos tulee magneettikytkin reistaa.
100g nyt ei maata kaada vielä.
- paineanturi kylmäaineputkessa
- lämpöanturi koneen vesiletkussa
joku niistä ei sulje kontakteja. kytkiksen kanssa aika näppärä koittaa oikosulkea yx kerrallaan. veikkaan paineanturia...
Ensin tietty mittaamaan että tuleeko kompuran liittimeen +12v, jos tulee magneettikytkin reistaa.
100g nyt ei maata kaada vielä.
Tosiaan antamalla akulta virtaa kompuralle se lähtee pyörimään jos on kunnossa, sinne ei mene yleensä kuin se yksi johto. Tällä voi tehdä ilmastoinnin pakko-ohjauksen mallia juntti, elikkä voi särkyä kun ei ole aineita systeemissä kun ei ole antureita valvomassa. Muista että paine anturia vaihdettaessa aineet karkaa systeemistä jossei tyhjennä ensin!
Manuaali-ilmastoinnissa ei ole omaa ohjainlaitetta, eli vag-comilla et saa mitään siitä irti.
Ei karkaa aineet paineanturia vaihtaessa, ainakaan nelosgolffista. esim uudesta Crafterista kyllä karkaa.
Ja kompuralle menee kaks johtoo, toinen plussa ja toinen maa.
Itse vikaan: Voi olla se flektien ohjainlaitekin sökönä, vähän aikaa sitten sellasen vaihdoin. Nappi-ilmastointi ja toimi silloin tällöin, ei tullut siis aina kompuralle virtaa. Se flektien ohjainlaite sisältää releen, mikä antaa virtaa kompressorin magneettikytkimelle. Kikkare sijaitsee siinä akun alla, kahdella ruuvilla kiinni kuskin puolen runkoaisassa. Musta mötikkä, missä kaksi liitintä. Helppo irrottaa yläkautta.
Jos jollakin tutullasi on nelosgolffi tai bora, missä nappi-ilmastointi, niin lainaa siitä ja koita alkaako toimimaan. En tiedä onko climatronicissa erilainen se boksi, todennäköisesti.
Ei karkaa aineet paineanturia vaihtaessa, ainakaan nelosgolffista. esim uudesta Crafterista kyllä karkaa.
Ja kompuralle menee kaks johtoo, toinen plussa ja toinen maa.
Itse vikaan: Voi olla se flektien ohjainlaitekin sökönä, vähän aikaa sitten sellasen vaihdoin. Nappi-ilmastointi ja toimi silloin tällöin, ei tullut siis aina kompuralle virtaa. Se flektien ohjainlaite sisältää releen, mikä antaa virtaa kompressorin magneettikytkimelle. Kikkare sijaitsee siinä akun alla, kahdella ruuvilla kiinni kuskin puolen runkoaisassa. Musta mötikkä, missä kaksi liitintä. Helppo irrottaa yläkautta.
Jos jollakin tutullasi on nelosgolffi tai bora, missä nappi-ilmastointi, niin lainaa siitä ja koita alkaako toimimaan. En tiedä onko climatronicissa erilainen se boksi, todennäköisesti.
Onko kellään nyt tietoa montako anturia ohjaa 4 koppasessa golfissa manuaalista ilmastintia.
Ja mistä ne anturit löytää. Kaverilla sellainen ongelma ettei kompura sammuui kun auto on ollu jonkn aikaa käynnissä. taas hetken jäähdyttyään lähtee kyllä laakista käyntiin. On kyseisessä mallissa anturia jäähdytysvessä? JA jos on, niin miksi ihmeessä?
Ja mistä ne anturit löytää. Kaverilla sellainen ongelma ettei kompura sammuui kun auto on ollu jonkn aikaa käynnissä. taas hetken jäähdyttyään lähtee kyllä laakista käyntiin. On kyseisessä mallissa anturia jäähdytysvessä? JA jos on, niin miksi ihmeessä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa