Corradon puhaltimen esivastus?

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

Corradon puhaltimen esivastus?

ViestiKirjoittaja Juissi » 17.8.2007 14:25

Eli soitin volkkarille kun tuo etuvastus pimeni ja hinta oli rapean suolainen, ongelma tuli siinä että kun annoin ton osan koodin niin sanoivat että ainostaan corradoon tarkoitettu, kattelin tossa motonetistä vastaavaa osaa joka on puolet halvempi (vähintään) mutta siellä ei corradoon ole vastaavaa..

ELi käykö kakkos tai kolmos golffin esivastus raatoon vai onko niissä jotain eroa?

Katsoin että kyseisen osan voi myös korjata, mutta oli sen verran homeisen näköinen että päätin että en lähde yrittämään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.8.2007 14:56

Huomattavasti on erinäköinen osa ja eri osanumerolla, tietty. Toki, jos siitä kolme nopeutta löytyy voihan tuohon viritellä jonkun muunkin vehkeen esivastuksen, kunhan huolehtii vastuksen jäähdytyksestä.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 17.8.2007 15:07

No voihan rähmä... ajattelin että kun melkein kaikki muukin osuu kohikkain vastaavan ikäisten volkkareiden kanssa niin myös toikin osa kävis päittäin..

no ei voi mitään. pitää kai sitten ostaan tuo halpa osa volkkarilta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.8.2007 15:35

Jos se on vaikka Boschin tekele ni kysy autosähköliikkeistä. Aikanaan emon Golfiin haettiin puoleen hintaan...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 18.8.2007 13:23

Jos 1-3 ei toimi ja 4 toimii niin siitä on vaa se diodi palanut.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 18.8.2007 14:11

Diodi=lämpösulake?

Jos tarkoitat tuota niin kävin lukasemassa noi ohjeet ja eihän se vaihto olis paha homma mutta koko osa on niin karseessa kunnossa että kelasin et vaihdan kokonaan (yleensä kun paikkaa fillarin renkaan niin se puhkee seuraavaks paikan vierestä)

Mut onko tossa esivastuksessa muuta mikä "käytännössä" voi hajota? kun turhaan alan askartelee jos se kohta hajoo jostain muualta..

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.8.2007 15:42

Vaikee sanoo, yleensä siitä palaa vaa se lämpösulake (eli tässä tapauksessa diodi). Kannattaa tarkistaa, että se ite puhallinmoottori toimii, ettei polta uudelleen sitä sulaketta. Oma oli kans vähä törkysessä kunnossa mutta puhdistin vähä puhaltelemalla ja vaihdoin sen diodin: http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/uusi_lampovastus.jpg

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 20.8.2007 10:37

Oliko toi vaikee kolvata? kun katsoin tuolta tota vaihto-ohjetta niin siinä uhkailtiin että ei oli mikään yksinkertainen kolvata mm. tinan sulamislämmöstä johtuen.

No noin päättelin että tuo esivastus ois kärvähtänyt, koska puhallin toimii kovimmalla nopeudella mutta pienimmillä nopeuksilla virta ei kulje tuosta vastuksesta eteenpäin.

Voisin toisaalta testaa vaan vaihtaa diodin ja kattoo jos se kestäis sillä.
Puhallin on alkanut vähän uikuttaa mutta ajattelin jos puhdistan myös sen ja rasvaan jos se vielä vähän aikaa kestäis.

Onko oikea diodi tuolla ohjeissa esiintynyt 184 asteinen sulake?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.8.2007 16:04

Se ei siis ole diodi ja sen voi kokeilumielessä ohittaa niin selviää oliko siinä vika.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 12.10.2007 14:15

Nyt, kun itsellänikin tuli puhaltimen lämpövastuksen vaihto eteen, niin otetaanpa juttu taas esille. Sähköliikkeen myyjä toitotti minulle, että vastusta ei saa missään nimessä mennä kolvaamaan, vaikka kuinka kaukaa itse vastuksesta sen kolvaisi. Sanoi sen menevän pilalle saman tien. Ainut oikea tapa on kuulemma kiinnittää se puristusliitoksella, mikä onnistuu helposti ainakin g2:ssa, jossa on valmiit hakaset, jotka voi käyttää auki. Itelläni puhaltimen akselin laakeri oli huonossa rasvassa, johtuen alkusyksyn vesivuodosta, joka etsi tiensä puhaltimen läpi. Laakeri kannattaa ensin rasvata, jollain ohuemmalla litkulla, jotta joka paikka tulee voideltua ja sitten tuupata laakerin ympärille paksumpaa rasvaa, niin puhallinta ei tarvitse aukoa/vastusta vaihdella kuukauden välein. Oulun Hammarin Sähkössä 184- asteen vastus maksoi huikeat 3€. Vaihtoehtoisesti koko tarvikepaketti varaosaliikkeessä 18€.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.1.2008 11:59

Passaako ilmastoituun III Golfiin tuo sama 184 -asteen vastus?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 2.1.2008 13:49

Ideana oli hiukan katsoa mitä tuo puhallin on syönyt. No, autosta se lähti heittämällä irti, mutta millä tuon siivet+moottori -paketin saa vielä pienittyä. Käsittääkseni se lämpövastus/vastuspaketti on tuolla moottorin sisällä, eikö?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 8.1.2008 16:40

No veikkaan että on erillainen kun itsellä tuo vastus löyty suoran puhaltimen kyljestä.

Itse kolvasin sen sulakkeen tuohon ja alko sen jälkeen toimimaan, auto jäi samalla reissulla seisomaan, että siitä en tiedä kuinka pitkä aikainen korjaus tuo oli mutta sen aikaa ainakin toimi. itse taisin maksaa tuosta sulakkeesta peräti 1.50€

taggis: jos ei ole selvinnyt niin ja ei ole jo entuudestaan tuttu paikka kun ww.vagcat.com itse löysin ihan kiitettävän hyvin nuo räjäystyskuvat omaan autoon. (vaatii vaan että rekisteröidyt)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 9.1.2008 10:56

En ole vieläkään tuota saattanut päätökseen, alahylly matkustaa takalootassa :D

Nyt kun tuli ne pakkasetkin sitten niin saapi nähdä koska pääsee jonnekin sisälle tutkimaan asiaa paremmin. Mutta tosiaan, autosta löytyy matkustajan airbäg ja lisäksi on vielä ilmastointi. Se vastuspaketti ei nyt varmasti tuossa moottorissa ole, se nyt ainakin tuli selväksi moottoria paloittelemattakin. Puhaltimelle tulevasta johdosta punainen katoaa lähes välittömästi ilmastoinnin kennon taakse ja ruskea menee oven viereen maadoituspisteeseen. Eli ilmeisesti se vastus löytyy jostain kohtaa tuon punaisen johdon varrelta, ellei jopa lämmityslaitteen paneelin takaa? Jos joku varmistaa tämän, niin ei tarvi turhaan lähteä purkamaan koko autoa :D

Niin joo, ne räjäytyskuvat auttaisi toki asiaa niin saisi sen selvitettyä itsekin. Koneella on kyllä ETKAkin, mutta kun on vaihdettu laajakuvamonitoriin niin se ei suostu käynnistymään, vaan herjaa väärää resoluutiota.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.1.2008 14:44

Tuo puhaltimen 1 ja 3 nopeuden toimimattomuus johtuu ilmeisesti puhaltimen nopeussäätimen kärähtämisestä. Ne metalliliuskat oli sieltä namiskan alta osittain sulaneet/katkenneet, eikä niitä saanut hyppylangallakaan toimimaan.

Onko noissa paneeleissa eroja esim. ilmastoitujen ja ilmastoimattomien välillä (muutakin kuin Air Condition -teksti, siinä päälimmäisessä muovissa)?

Eli voinko heittää ilmastoituun autoon minkä tahansa kolmosgolfin lämppärin säätöpaneelin?

Tietysti kun heitän uudet namiskat paikalleen niin vika ei korjaannu mihinkään.

Se säätövastus on muuten mukavasti matkustajan airbagin takana piilossa. Onko tuossa bägon irroituksessa muita jippoja kuin akun miinuksen irroitus ennen hommaan ryhtymistä. Mitään ei ilmeisesti tarvitse uusia purkamisen yhteydessä?


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa