diiseli kakkos golffi pakuksi?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

diiseli kakkos golffi pakuksi?

ViestiKirjoittaja nani » 16.8.2007 18:38

no niin kakkosgolffi taas haussa..:D ( taitaa olla sairautta jo!)
tällä kertaa diisseli

elikkäs nähny noita kakkakoppa diiseli pakuja muutaman ja oon kuullu että enää ei voi muuttaa pakettiautoksi pikku verolla?pitääkö paikkansa?jos niin, miksi ei?

valmiit pakut pirun kalliita ja aikas kuppasia jos sattuu joskus vahingossa oleen myytävänä..

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 16.8.2007 18:58

Auton sarjanumerosta täytyy käydä ilmi että kyseessä on monikäyttö korimalli, sitä ei taida löytyä Golf II:sta. Ainakin katsastusmiehen mukaan, tai jos löytyy on aika harvinaista. Peugeot 205 diesel on malli minkä voit vielä tänäkin päivänä rekisteröidä pakuksi. Ostat sellasen joka on jo rekisteröity pakuks, taitaa olla ainoa vaihtoehto. Ne on rekisteröity silloin hyvinä aikoina.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.8.2007 23:42

elikkäs nähny noita kakkakoppa diiseli pakuja muutaman ja oon kuullu että enää ei voi muuttaa pakettiautoksi pikku verolla?pitääkö paikkansa?jos niin, miksi ei?

Pitää paikkansa, "vanhoina hyvinä aikoina" pykälät oli erilaiset ja nykyään vaaditaan sellaista kuutiotilavuutta, mikä ei II koppaisessa täyty ilman jotain todella eksoottista muutosta koriin. (ja se onkin tarina erikseen) Ne mitä aikoinaan on leimattu on ja pysyy pakuina; uusia pakuja ei II-koppaista enää tule ja tämä tosiasia pitää II-koppaisten pakuiksi rekisteröityjen hinnat suht.korkealla vaikka mittarin mukaan Zombie km-luvuissa mennään jo pitkälti....

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 17.8.2007 0:09

Auton sarjanumerosta täytyy käydä ilmi että kyseessä on monikäyttö korimalli

Mites tuon sieltä näkee ja onko ykkösillä sama kohtalo kuin kakkosilla?

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 17.8.2007 9:58

En ole varma ykkösistä miten niissä menee. Mutta jos haluat tietää autostasi että voiko sitä rekisteröidä pakuksi niin soitto konttorille ja kattoovat rekkarinumeron perusteella autosta tiedot. Jos sieltä löytyy tuo erikoismerkintä niin ei muuta kuin muutosta tekemään..

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 17.8.2007 11:13

Anteeksi, että tässä kyselen, mutta saman tyylisestä asiasta kyse. Mitenhän tuommosen vanhemman mallin Toledon kanssa, onkohan minkäänlaista mahdollisuutta pakuksi rekisteröintiin? Monikäyttökori lukee muistaakseni otteessa.Pakuna tuota ei ilmeisesti ole koskaan missäänpäin maailmaa tehty.

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 17.8.2007 11:50

äkkiseltään vois kuvitella että onnistus..ei muuta ku soitto konttorille ja varmaan selviää asia..

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 17.8.2007 13:47

Ykkösiä on myös rekisteröity pakuiksi, olisin yhen ostanu, mut vietiin nenän edestä :(
Kai niissäkin on sama homma, kuin kakkoskoppasissakin, eli tuskin saa enää pakuks. Voi olla myös melko hankala löytää diisseli ykköstä (veikkaus). En tiä miten on tarjolla nykypäivänä.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 17.8.2007 14:03

Mikä noissa uusissa autoissa esim. ford fiesta joita myös pakuksi tehtynä saa on että saavat tehdä niistä pakettiversioita? Tietääkseni sen erottaa normista vaan et ei oo takapenkkejä ja takasivulasit on peltiä. Tuskin niissäkään täyttyy mitkään kuutiotilavuus vaatimukset.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.8.2007 14:04

Eihän tässä pitkä aika kun oli tälläki foorumilla kaupan ykköskoppi 5-hengen paku. Kyllähän noita vielä liikkuu, sekä tienpäällä että myynnissä :) Itelläkin jo toinen menossa, kakkis tosin. Kyllähän siinä vähän tuo ikä jo painaa ja kilsatkin, mutta ainakin toistaseksi peltiä on suurinosa korista eikä aivan kukkamultaa.

Hyvissä hinnoissahan nuo on kuntoonsa nähden, samaten kuin Caddytkin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.8.2007 14:31

EU:ssa jos on tyyppihyväksyntä jossakin maassa pakuksi mahdollistaa myös kyseisen kamppeen myymisen suomessa pakuna. Semmoisia noi uudet pikkupakut on. Fiestaankin saa halutessaan lasit takaosaan, jolloin sitä ei helpolla erota pakuksi. Myös konsernin tuotteista seat ibizan saa rekisteröityä pakuksi, siis tämän viimeisimmän mallin.

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 17.8.2007 15:48

jos jollaki ois tiedossa pakuksi rekisteröity kakkis tai caddy nin kannattaa tarjota..=)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.8.2007 15:59

Tommoinen ehta pakettikakkis olis kyllä ihku!
Kuva

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 17.8.2007 18:14

joo kyllä tommosella kakkosella jo kehtais ajella...

kiitoksia vaan tiedoista..taitaa jäädä kakkonen laittamatta ja alkaa ehtiä farkku kolmosta tai jotain passattia..

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 18.8.2007 16:24

Ajan kanssa kun etsiskelet niin löytyy niitä kolmosiakin 2+3 pakuna.

Itse aloin etsimään alkukesästä ja pari viikkoa sitten ostin -96 variant golfin 2+3 pakuna. Nyt vain odotellaan sitä verolappua et näkee paljon tossa on verot loppupeleissä...

Saman konsernin vehkeistä noita skoda felicia farkkuja on paljon myynnissä 2+3 pakuna, mutta ovat niin äärettömän rumia kulkineita että ainakaan meikäläinen ei helpolla moiseen sorru.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.8.2007 17:35

ei tääkään kyllä oikeen feliciaan lämpiä...xD

caddyhän olis kans vaihtoehto..mutta halpa ja hyvä ei mahdu samaan autoon..

ja sit tiiä viihtiikö hyvästä caddystä maksaa 1500-2000€

Saijeri
-
Viestit: 84
Liittynyt: 28.7.2003 17:40

ViestiKirjoittaja Saijeri » 21.8.2007 9:33

Mitenkäs konttorilla menettelevät kun mulla 1 golffi joka on aikoinaan katsastettu pakuksi ja on sitte jossain vaiheessa poistettu kilvistä, ja nyt olis tarkoitus hommata siihen laatat. Eli laittaako ne suoraan sen pakuksi vai tuleeko normi henkilövaunu?

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 21.8.2007 10:17

Eiköhän sen pakuksi saa kuten on ollutkin, siinähän lienee 'kovat' penkit takana?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.8.2007 13:15

Jos rekisteristä poistettaessa on ollut pakuna, saa takaisin liikenteeseenkin pakettiautona. Vanhat tiedot ajoneuvosta säilyy tietokannassa. Rekisterikilvetkin on pyydettäessä saatavissa vanhalla tunnuksella, sikäli-mikäli ne on vielä vapaana.

Saijeri
-
Viestit: 84
Liittynyt: 28.7.2003 17:40

ViestiKirjoittaja Saijeri » 28.8.2007 16:33

Millä opilla on saanu katsastaa noita 1&2 koppasia 2+3 pakuiksi? Sain just laatat tohon omaan 1seen ja kysyin katsarilta et onnistuukos laittaa kovat takajakkarat, niin se totes vaan kylmän haaleasti että ei millään? se on muutoskatsastettu jo 1996 et eikös sillon saanu olla vielä kovat penkit takana?

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 30.8.2007 15:11

ja sit tiiä viihtiikö hyvästä caddystä maksaa 1500-2000€


Jos tuohon hintaan hyvän saat niin osta ihmeessä!
Omani orgis on hyvä ja tuohon hintaan en myisi, omistaja vaihtuu jos joku lyö 4500€ käteen.

eeki
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.6.2007 23:16

ViestiKirjoittaja eeki » 30.8.2007 16:31

Edellytys pakettiautoksi rekisteröinnille on merkintä asiasta tyyppikoodin takana - kakkoskoppaisesta muistaakseni sellainen löytyy tietyn tyypin takaa, mutta kaikissa tätä ei ole.

Toinen vaihtoehto olisi jos korimalli olisi esimerkiksi maastohenkilöauto tai farmari tai muu vastaavan tapainen, sillon takapenkit ja kiinnikkeet poistamalla homma toimisi. Hatchback ei käy joten se ei golffaajia auta..

Vanhoja kovia penkkejä ei ole saanut hyväksyä muutoskatsastuksessa 1999 jälkeen, aivan sama milloin auto on ensimmäisen kerran otettu käyttöön..


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa