Golf III bensa -> TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III bensa -> TDI
Käykö Boran tai IV Golfin 1.9 TDi tekniikka kuinka kivuttomasti kolmos variantin keulille?
Kannattaako tekniikkaa etsiä Suomesta vai ulkomailta, kolariautoista vai ehjistä?
Kiinnostaisi tuo TDi, sillä TD:hen ei vissiin saa lastua laitettua?
Käykö muista saman konsernin laitteista tuo TDi mylly Golfiin?
Meneekö muuta vaihtoon kun moottori, laatikko, bensatankki?
Pitäisi kouluun tehdä päättötyö, niin ajattelin että tuossa olisi ainakin tekemistä ko. aiheeseen.
Pajalle.comin sivuja tutkiskelin äsken, mutta siellä ei kovin yksityiskohtaisesti kerrottu noita osia mitä pitää vaihtaa yms.
Jos jollain on kokemuksia ko. operaatiosta, niin kommenttia vaan kehiin!
Kannattaako tekniikkaa etsiä Suomesta vai ulkomailta, kolariautoista vai ehjistä?
Kiinnostaisi tuo TDi, sillä TD:hen ei vissiin saa lastua laitettua?
Käykö muista saman konsernin laitteista tuo TDi mylly Golfiin?
Meneekö muuta vaihtoon kun moottori, laatikko, bensatankki?
Pitäisi kouluun tehdä päättötyö, niin ajattelin että tuossa olisi ainakin tekemistä ko. aiheeseen.
Pajalle.comin sivuja tutkiskelin äsken, mutta siellä ei kovin yksityiskohtaisesti kerrottu noita osia mitä pitää vaihtaa yms.
Jos jollain on kokemuksia ko. operaatiosta, niin kommenttia vaan kehiin!
No kyllä sinne voi heittää melkein minkä vain TDI-tekniikan, kunhan muistaa teho- ja tilavuusrajoitukset. Uudemmissa joudut kyllä laittamaan sitten normaalisti myös mittariston, jossa sijaitsee ajonestolaitteisto, muuten et sitä uudempaa moottoriasi käyntiin saa. Mittariston joudut kyllä muutenkin vaihtamaan. Mainitsemiesi asioiden lisäksi menee vaihtoon aika iso kasa sähköjohtoja, pakoputkisto ja luultavasti etujouset, tekniikasta riippuen ehkä myös jarrut. Moottorin ja vaihteiston kiinnityskorvat menee todennäköisesti uusiksi.
Helpoimmalla pääset kun laitat saman ikäluokan TDI-tekniikan, se on käytännössä "pulttaa kiinni"-muutos. Ja kyllä siitä TD-tekniikastakin tehoa saa ihan mukavasti vaikka ei lastuvirittää voikaan.
Tai sitten teet jotain mitä kovin moni ei ole tehnyt, ja heität sinne 170hv 2.0 TDI:n?
Helpoimmalla pääset kun laitat saman ikäluokan TDI-tekniikan, se on käytännössä "pulttaa kiinni"-muutos. Ja kyllä siitä TD-tekniikastakin tehoa saa ihan mukavasti vaikka ei lastuvirittää voikaan.
Tai sitten teet jotain mitä kovin moni ei ole tehnyt, ja heität sinne 170hv 2.0 TDI:n?
Kolmosgolfia on saanut TDI:nä. Jos luit noita meidän sivuja (pajalle.com) yhtään, niin sielläkin muutamassa projektissa vilahtelee alkuperäinen mk3 TDI.
Lukaise esim. tuo: http://pajalle.com/cars.php?id=014&lang=fi
Siinä vaihdetaan bensakoneen tilalle TDI, joka tosin on Ibizasta, mutta vastaava kuin G3 GTI TDI:n kone.
Kyllä niitä puolikkaita autojakin saa, Ruotsista niitä on ainakin muutama tuotu/tuotettu.
Lukaise esim. tuo: http://pajalle.com/cars.php?id=014&lang=fi
Siinä vaihdetaan bensakoneen tilalle TDI, joka tosin on Ibizasta, mutta vastaava kuin G3 GTI TDI:n kone.
Kyllä niitä puolikkaita autojakin saa, Ruotsista niitä on ainakin muutama tuotu/tuotettu.
Itsellä on kone Cordoba -99 mallista ja golf -96 mallinen
Vaihtoon meni
-Tankki (Purkaamolta) ja tankin putket jätin bensasta.
-Moottorin johtosarja (Seatista)
-Kytkin nestekytkimeksi ja mekaaninen vivusto -> Vaijerille (Seatista kummatkin)
-Mittaristo Seatista (Voi toimia bensan mittaristollaki)
-Mittariston johtosarja AAZ koneisesta ventosta (-95)
-Kaasupolkimen paikka piti muuttaa sähköiselle polkimelle sopivaksi
-Pakoputkisto DP & Katalysaattori Seatista ja siitä eteenpäin bensasta kun 90hp bensassa saman kokonen.
-Jarrut riitti itsellä kun oli valmiiks samat jarrut kun TDI mallissa
(256x20 jäähdytetyt ABS)
Ajonesto on Golffin alkuperänen jonka saa pelaamaan vag-com:lla yhteen boxin kanssa
Vaihtoon meni
-Tankki (Purkaamolta) ja tankin putket jätin bensasta.
-Moottorin johtosarja (Seatista)
-Kytkin nestekytkimeksi ja mekaaninen vivusto -> Vaijerille (Seatista kummatkin)
-Mittaristo Seatista (Voi toimia bensan mittaristollaki)
-Mittariston johtosarja AAZ koneisesta ventosta (-95)
-Kaasupolkimen paikka piti muuttaa sähköiselle polkimelle sopivaksi
-Pakoputkisto DP & Katalysaattori Seatista ja siitä eteenpäin bensasta kun 90hp bensassa saman kokonen.
-Jarrut riitti itsellä kun oli valmiiks samat jarrut kun TDI mallissa
(256x20 jäähdytetyt ABS)
Ajonesto on Golffin alkuperänen jonka saa pelaamaan vag-com:lla yhteen boxin kanssa
hups..tuo lopputyölause jäi huomaamatta :)
Mutta Kozel jo kertoili mitä kaikkea vähintään menee vaihtoon+ tekniikanvaihtoauton myymisen ihanuus tulevaisuudessa :)
Kelpaisiko lopputyöksi nykyisen TD:n viritys: isompaa turboa, pumpun muokkaus, cooleri jne niin ollaan reilusti 120 hepan paremmalla puolella.
Mutta Kozel jo kertoili mitä kaikkea vähintään menee vaihtoon+ tekniikanvaihtoauton myymisen ihanuus tulevaisuudessa :)
Kelpaisiko lopputyöksi nykyisen TD:n viritys: isompaa turboa, pumpun muokkaus, cooleri jne niin ollaan reilusti 120 hepan paremmalla puolella.
kozel kirjoitti:Itsellä on kone Cordoba -99 mallista ja golf -96 mallinen
Vaihtoon meni
-Tankki (Purkaamolta) ja tankin putket jätin bensasta.
-Moottorin johtosarja (Seatista)
-Kytkin nestekytkimeksi ja mekaaninen vivusto -> Vaijerille (Seatista kummatkin)
-Mittaristo Seatista (Voi toimia bensan mittaristollaki)
-Mittariston johtosarja AAZ koneisesta ventosta (-95)
-Kaasupolkimen paikka piti muuttaa sähköiselle polkimelle sopivaksi
-Pakoputkisto DP & Katalysaattori Seatista ja siitä eteenpäin bensasta kun 90hp bensassa saman kokonen.
-Jarrut riitti itsellä kun oli valmiiks samat jarrut kun TDI mallissa
(256x20 jäähdytetyt ABS)
Ajonesto on Golffin alkuperänen jonka saa pelaamaan vag-com:lla yhteen boxin kanssa
Kuinka paljon ylläolevat osat kustanti, kerro vaikka yv:llä edes jotain suuntaa antavaa.
Oma auto siis todellakin on 1.8i bensakone, ja nyt pitäisi ennen ensi maaliskuuta saada sinne joko se TD tai TDi. TD:n kanssa joutuisi vissiin vähän vähemmän sähköjen kanssa ropaamaan.
Mites jarrut/ alusta? Vaatiko esim. TD levyjä taakse tai jäähd.levyt eteen?
Itte olen sovittelemassa g60 levyjä ja p11 nissan primeran satuloita + kannakerautoja itselleni 256x20 jarrujen tilalle.
Tään kuun loppupuolella pitäsisi olla kiinni...
Noiden nissanin jarrujen pitäisi mennä bolt-on periaatteella, huomattavasti edullisemmat kuin g60 alkuperäiset jarrujen osat ja plussana i:n päälle, noissa nissanin satuloissa on 5mm isomman männät...
Eli jos joutuu päivittämään noita liian pieniä jarruja isompiin, siis motin vaihdon takia, kannattaa miettiä tänä mulle tulevaa pakettia. Jäi nimittäin alta 200€ tuo jarrujen päivitys uusilla levyillä.
Tään kuun loppupuolella pitäsisi olla kiinni...
Noiden nissanin jarrujen pitäisi mennä bolt-on periaatteella, huomattavasti edullisemmat kuin g60 alkuperäiset jarrujen osat ja plussana i:n päälle, noissa nissanin satuloissa on 5mm isomman männät...
Eli jos joutuu päivittämään noita liian pieniä jarruja isompiin, siis motin vaihdon takia, kannattaa miettiä tänä mulle tulevaa pakettia. Jäi nimittäin alta 200€ tuo jarrujen päivitys uusilla levyillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa