-91 Corrado G60 käynnistymisongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

-91 Corrado G60 käynnistymisongelma

ViestiKirjoittaja Ter0 » 9.8.2007 16:17

kyseessä on nahkahousumaasta joskus uitettu -91 G60 corro, jossa on ajoittainen käynnistymättömyys-ominaisuus.

Toisinaan kone käynnistyy ongelmitta, toisinaan se ei vaan käynnisty. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty saatikka yritä.
Tätä ilmenee joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa kuukaudessa.
Joskus ongelma häipyy vartin päästä, joskus viikon.

ECU:ssa (25pin) ilmeisesti on jonkin sortin chippi, ECU näyttää kopeloidulta ainakin. +muutenkin on g60-performance upgrade osaa havaittavissa...
Sen verran olen mittaillut yleismittarilla että ECU:lle, puolille ja jopa suuttimillekin näyttäisi tulevan sähköt.
Kipinää ja bensaa ei kuitenkaan (mitä ilmeisimmin) tule startatessa (tulpat kuivat/ei säkenöi + ajoituslamppu ei näytä mitn). B-pumppu kuulostaa pyörivän startin aikana, paineita en ole vielä mitannut.

Oisko jollakulla villiä arvausta että mikä voisi olla ongelman aiheuttaja?
Itellä ajatukset viittaa ECUun, mutta sähkökaavioita tulkatessa (sangen epäselviä) käy mielessä että vois olla jopa muuallakin.

Vittumainen tutkia kun murphyn lain mukaan se käynnistyy silloin kun mittavehkeet on vierellä ja päin vastoin.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 9.8.2007 16:35

Vaikuttaisi, että vika on Ecun releessä tai Hall-anturissa. Vaihtasin eka ECUn releen. Luulisi tosin, että auto rupeisi ajan kuluessa sammumaan kesken ajonkin...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.8.2007 19:25

Missä/mikä on ECUn rele? Itsellä samaa vaivaa mutta kyllä se yleensä käynnistyy ku muutama kerra kokeilee.

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 9.8.2007 20:58

No niitä releitäki olen roplannu, mutta en ole vaihtanu. Sitäkin voisi tietty koittaa.
Mutta jos ECU:lle tulee kuitenkin käyttösähköä oikeaan pinniin niin tuskin se rele on vialla.. vaikka mistäpä näistä tietää - on nähty jos jonkumoista vikaa.

Relehän sijaitsee kuskinpuolella sulaketaulun yläpuolella, numeroa en muista mutta joku niistä 2 alimmassa rivissä olevissa.

[mortti]
-
Viestit: 334
Liittynyt: 11.9.2006 22:55

ViestiKirjoittaja [mortti] » 9.8.2007 21:10

Toisinaan kone käynnistyy ongelmitta, toisinaan se ei vaan käynnisty. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty saatikka yritä.
Tätä ilmenee joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa kuukaudessa.
Joskus ongelma häipyy vartin päästä, joskus viikon.


Mulla meni molemat bensapumput vaihtoon.. Käyttäytyminen oli corradomaisen epäselvää.. Mutta bensanpaineet mittaamalla saat ainakin jotain selville

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 10.8.2007 8:37

Molemmat? Onko tuossa 2 bensapumppua? :o

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 10.8.2007 9:11

Tuotanoinnaas, jos sulla ei tu kipunaa, eikä polttoainetta, viittaa se siihin, että jostain syystä ecu ei ohjaa suuttimia ja sytytystä, mikä itsellä ainakin johtui hall-anturin hajoamisesta. Ecun relekin tosiaan tekee samaa. En käsitä miten pa-pumppu voisi tähän vaikuttaa. Kannattaa sekin kyllä tarkistaa samalla, jos et o varma, että sytkä puuttuu.

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 11.8.2007 10:26

Pitääpäs tutkailla se anturikin kun pääsee hallille...

Missä se hall tässä vehkeessä sijaitsee?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.8.2007 10:50

Virranjakajassa.

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 11.8.2007 13:49

Jep, sieltähän se löytyikin pienoisen pähkäilyn jälkeen. ;)

JA sehän se näyttäs olevan paskana - ei tuu pulssia.

Eiku varaosakauppaan.. ->

Käykö tuohon jonku toisen koneen virranjakaja/hall anturi pohjalevyineen, veikkaisin että motonetin myyjät (ellei ole valveutunut jamppa) ei osaa sanoa tuohon juuta/jaata jos niiltä tuota kysyy. ;)

edit:
Löyty motonetistä soppeli osanen kun menin jakajan kanta kourassa sinne.. Kustansi huimat 33.30e..
Nyt vaan pitäs moukaroida paikallensa, tuntus olevan vittumainen purkaa tuo jakaja.

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

Corro rokkaa taas

ViestiKirjoittaja Ter0 » 11.8.2007 18:24

Noniin, anturi vaihdettu onnistuneesti ja lähti vielä käyntiinki.

Jospa se tästä! :)

edit:
Jäämme innolla odottamaan seuraavaa "ominaisuutta"! ;)

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 3.5.2008 18:34

Miten tuo virranjakaja oikeen purkautuu että saa sen hall-anturin vaihdettua? Onnistuin repimään tuon pötkylän irti autosta mutta miten tästä eteenpäin?

Onko ton vaihdossa otettava jotain erityistä huomioon? Ja miten tuo pitäs sitten asentaa takasin että menee oikeeseen asentoon?

Ongelma on siis se että auto ei käynnisty, pyörittää kyllä mutta ei lähde käyntiin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.5.2008 19:23

tuolta "hammasrattaan" alta lyöt tapin irti joka menee tuon akselin läpi.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 4.5.2008 18:17

Mistä näen sen että mihin asentoon jakaja pitää asentaa takaisin? Tyhmänä tuli repästyä tuo irti sen kummemmin merkkaamatta. Suurin piirtein tiedossa että mihin suuntaan pyörijä osoitti ja suurinpiirtein että missä asennossa tuo jakaja oli. Voiko tuossa hajota jotain jos ei mene ihan tarkasti samaan asentoon missä se oli?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa