-91 Corrado G60 käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-91 Corrado G60 käynnistymisongelma
kyseessä on nahkahousumaasta joskus uitettu -91 G60 corro, jossa on ajoittainen käynnistymättömyys-ominaisuus.
Toisinaan kone käynnistyy ongelmitta, toisinaan se ei vaan käynnisty. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty saatikka yritä.
Tätä ilmenee joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa kuukaudessa.
Joskus ongelma häipyy vartin päästä, joskus viikon.
ECU:ssa (25pin) ilmeisesti on jonkin sortin chippi, ECU näyttää kopeloidulta ainakin. +muutenkin on g60-performance upgrade osaa havaittavissa...
Sen verran olen mittaillut yleismittarilla että ECU:lle, puolille ja jopa suuttimillekin näyttäisi tulevan sähköt.
Kipinää ja bensaa ei kuitenkaan (mitä ilmeisimmin) tule startatessa (tulpat kuivat/ei säkenöi + ajoituslamppu ei näytä mitn). B-pumppu kuulostaa pyörivän startin aikana, paineita en ole vielä mitannut.
Oisko jollakulla villiä arvausta että mikä voisi olla ongelman aiheuttaja?
Itellä ajatukset viittaa ECUun, mutta sähkökaavioita tulkatessa (sangen epäselviä) käy mielessä että vois olla jopa muuallakin.
Vittumainen tutkia kun murphyn lain mukaan se käynnistyy silloin kun mittavehkeet on vierellä ja päin vastoin.
Toisinaan kone käynnistyy ongelmitta, toisinaan se ei vaan käynnisty. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty saatikka yritä.
Tätä ilmenee joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa kuukaudessa.
Joskus ongelma häipyy vartin päästä, joskus viikon.
ECU:ssa (25pin) ilmeisesti on jonkin sortin chippi, ECU näyttää kopeloidulta ainakin. +muutenkin on g60-performance upgrade osaa havaittavissa...
Sen verran olen mittaillut yleismittarilla että ECU:lle, puolille ja jopa suuttimillekin näyttäisi tulevan sähköt.
Kipinää ja bensaa ei kuitenkaan (mitä ilmeisimmin) tule startatessa (tulpat kuivat/ei säkenöi + ajoituslamppu ei näytä mitn). B-pumppu kuulostaa pyörivän startin aikana, paineita en ole vielä mitannut.
Oisko jollakulla villiä arvausta että mikä voisi olla ongelman aiheuttaja?
Itellä ajatukset viittaa ECUun, mutta sähkökaavioita tulkatessa (sangen epäselviä) käy mielessä että vois olla jopa muuallakin.
Vittumainen tutkia kun murphyn lain mukaan se käynnistyy silloin kun mittavehkeet on vierellä ja päin vastoin.
No niitä releitäki olen roplannu, mutta en ole vaihtanu. Sitäkin voisi tietty koittaa.
Mutta jos ECU:lle tulee kuitenkin käyttösähköä oikeaan pinniin niin tuskin se rele on vialla.. vaikka mistäpä näistä tietää - on nähty jos jonkumoista vikaa.
Relehän sijaitsee kuskinpuolella sulaketaulun yläpuolella, numeroa en muista mutta joku niistä 2 alimmassa rivissä olevissa.
Mutta jos ECU:lle tulee kuitenkin käyttösähköä oikeaan pinniin niin tuskin se rele on vialla.. vaikka mistäpä näistä tietää - on nähty jos jonkumoista vikaa.
Relehän sijaitsee kuskinpuolella sulaketaulun yläpuolella, numeroa en muista mutta joku niistä 2 alimmassa rivissä olevissa.
Toisinaan kone käynnistyy ongelmitta, toisinaan se ei vaan käynnisty. Pyörittää kyllä mutta ei käynnisty saatikka yritä.
Tätä ilmenee joskus pari kertaa viikossa, joskus kerran kahdessa kuukaudessa.
Joskus ongelma häipyy vartin päästä, joskus viikon.
Mulla meni molemat bensapumput vaihtoon.. Käyttäytyminen oli corradomaisen epäselvää.. Mutta bensanpaineet mittaamalla saat ainakin jotain selville
Tuotanoinnaas, jos sulla ei tu kipunaa, eikä polttoainetta, viittaa se siihin, että jostain syystä ecu ei ohjaa suuttimia ja sytytystä, mikä itsellä ainakin johtui hall-anturin hajoamisesta. Ecun relekin tosiaan tekee samaa. En käsitä miten pa-pumppu voisi tähän vaikuttaa. Kannattaa sekin kyllä tarkistaa samalla, jos et o varma, että sytkä puuttuu.
Jep, sieltähän se löytyikin pienoisen pähkäilyn jälkeen. ;)
JA sehän se näyttäs olevan paskana - ei tuu pulssia.
Eiku varaosakauppaan.. ->
Käykö tuohon jonku toisen koneen virranjakaja/hall anturi pohjalevyineen, veikkaisin että motonetin myyjät (ellei ole valveutunut jamppa) ei osaa sanoa tuohon juuta/jaata jos niiltä tuota kysyy. ;)
edit:
Löyty motonetistä soppeli osanen kun menin jakajan kanta kourassa sinne.. Kustansi huimat 33.30e..
Nyt vaan pitäs moukaroida paikallensa, tuntus olevan vittumainen purkaa tuo jakaja.
JA sehän se näyttäs olevan paskana - ei tuu pulssia.
Eiku varaosakauppaan.. ->
Käykö tuohon jonku toisen koneen virranjakaja/hall anturi pohjalevyineen, veikkaisin että motonetin myyjät (ellei ole valveutunut jamppa) ei osaa sanoa tuohon juuta/jaata jos niiltä tuota kysyy. ;)
edit:
Löyty motonetistä soppeli osanen kun menin jakajan kanta kourassa sinne.. Kustansi huimat 33.30e..
Nyt vaan pitäs moukaroida paikallensa, tuntus olevan vittumainen purkaa tuo jakaja.
Corro rokkaa taas
Noniin, anturi vaihdettu onnistuneesti ja lähti vielä käyntiinki.
Jospa se tästä! :)
edit:
Jäämme innolla odottamaan seuraavaa "ominaisuutta"! ;)
Jospa se tästä! :)
edit:
Jäämme innolla odottamaan seuraavaa "ominaisuutta"! ;)
Miten tuo virranjakaja oikeen purkautuu että saa sen hall-anturin vaihdettua? Onnistuin repimään tuon pötkylän irti autosta mutta miten tästä eteenpäin?
Onko ton vaihdossa otettava jotain erityistä huomioon? Ja miten tuo pitäs sitten asentaa takasin että menee oikeeseen asentoon?
Ongelma on siis se että auto ei käynnisty, pyörittää kyllä mutta ei lähde käyntiin.
Onko ton vaihdossa otettava jotain erityistä huomioon? Ja miten tuo pitäs sitten asentaa takasin että menee oikeeseen asentoon?
Ongelma on siis se että auto ei käynnisty, pyörittää kyllä mutta ei lähde käyntiin.
Mistä näen sen että mihin asentoon jakaja pitää asentaa takaisin? Tyhmänä tuli repästyä tuo irti sen kummemmin merkkaamatta. Suurin piirtein tiedossa että mihin suuntaan pyörijä osoitti ja suurinpiirtein että missä asennossa tuo jakaja oli. Voiko tuossa hajota jotain jos ei mene ihan tarkasti samaan asentoon missä se oli?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa