Audi A4 1.8T Quattro -96 Kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A4 1.8T Quattro -96 Kokemuksia?
Kohta lähtee volkkari vaihtoon. Eli olen katellut noita 1.8T koneella olevia audeja.
Onko noissa Quattroissa kestävä voimansiirto? Vw syncrosta olen ainakin kuullut jotain, että jakolaatikko saattaa hajota. Mites tuossa audissa sitten siinähän on tuo erinlainen Torsen-tasauspyörästö? Paljonko tälläinen neliveto audi kuluttaa matka-ajossa bensaa? Pääseekö lastun (190hv-200hv) alle 9ltr/100km?
Onko kellään laittaa tähän jotain suorituskyky-tuloksia? Paljonko tämmönen
audi kiihtyy 0-100km/h vakiona? Mitä yleisiä vikoja näissä audeissa näin muuten on?
Kannattaako tälläistä etes ostaa, vai laitanko mielummin etuvetoisen?
Onko noissa Quattroissa kestävä voimansiirto? Vw syncrosta olen ainakin kuullut jotain, että jakolaatikko saattaa hajota. Mites tuossa audissa sitten siinähän on tuo erinlainen Torsen-tasauspyörästö? Paljonko tälläinen neliveto audi kuluttaa matka-ajossa bensaa? Pääseekö lastun (190hv-200hv) alle 9ltr/100km?
Onko kellään laittaa tähän jotain suorituskyky-tuloksia? Paljonko tämmönen
audi kiihtyy 0-100km/h vakiona? Mitä yleisiä vikoja näissä audeissa näin muuten on?
Kannattaako tälläistä etes ostaa, vai laitanko mielummin etuvetoisen?
asiasta on varmaan 76 topikkia täällä sekä audifinnsillä, mutta lyhyesti kerrottuna. Voimansiirto kestää kyllä, pyöränlaakerit ja tukivarret ei. Lisäksi iän myötä näissä VAG paskoissa on jos jonkinmoista sähkövikaa normaalien kulutusosien uusimisen lisäksi.
Keskikulutus on varmasti yli 10litraa jos et ihan sukkasiltaan ajele. Itellä vuoden keskikulutus etuvetoisella mtm lastulla oli 8,9 ja ajelen kyllä ku mummo-ankka.
Ihan ok peli muuten. Makuasia ostaakko vai ei, ei siinä paskaa haukkaa mutta omalta kohdalta nää vanhat volkkarit o nähty kortti ja valinta kallistuisi ihan johonkin muuhun merkkiin.
Keskikulutus on varmasti yli 10litraa jos et ihan sukkasiltaan ajele. Itellä vuoden keskikulutus etuvetoisella mtm lastulla oli 8,9 ja ajelen kyllä ku mummo-ankka.
Ihan ok peli muuten. Makuasia ostaakko vai ei, ei siinä paskaa haukkaa mutta omalta kohdalta nää vanhat volkkarit o nähty kortti ja valinta kallistuisi ihan johonkin muuhun merkkiin.
asiasta on varmaan 76 topikkia täällä sekä audifinnsillä, mutta lyhyesti kerrottuna. Voimansiirto kestää kyllä
Loput voinee jättää omaan arvoonsa...
Lyhyesti:
Jos ei uskalla ostaa käytettyä autoa, ilman sitä riskiä, että siihen tulisi mitään vikaa, kannatta kävellä tai mennä julkisilla kulkuneuvoilla.
Viimeksi muokannut 8866, 4.8.2007 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Voimansiirto kestää kyllä ja laita ihmeessä quattro ennemmin ku etuveto.
Tehdas tai ilmoittaa muistaakseni 8.2 tai 8.4 s 0-100km/h ja 210km/h huippuja.
Ite oon joskus päässy vakiolla maantiellä 7.3l/100km kulutukseen ja kaupungissa n.9-10.
Lastulla saa jotain 190hp
Tukivarret menee edestä vaihtoon jos ei oo viel vaihettu
Ja kaikennäköisiä vuotoja ilmenee aika paljon joista aiheutuu vähän lisä harmia,
mut kyllä ne sieltä aina löytyy jos jaksaa tutkia.
Voimaakin tommoseen saa aika kivasti jos tarvetta ylimääräiselle teholle löytyy.
Tehdas tai ilmoittaa muistaakseni 8.2 tai 8.4 s 0-100km/h ja 210km/h huippuja.
Ite oon joskus päässy vakiolla maantiellä 7.3l/100km kulutukseen ja kaupungissa n.9-10.
Lastulla saa jotain 190hp
Tukivarret menee edestä vaihtoon jos ei oo viel vaihettu
Ja kaikennäköisiä vuotoja ilmenee aika paljon joista aiheutuu vähän lisä harmia,
mut kyllä ne sieltä aina löytyy jos jaksaa tutkia.
Voimaakin tommoseen saa aika kivasti jos tarvetta ylimääräiselle teholle löytyy.
-
- -
Mulla on juurikin 96 mallinen 1.8TQ ja vikoina voisi tosiaan mainita erinäiset sähköviat, nuo laakerin jurnuttamiset, ilmastointihan ei toimi missään autossa 10v jälkeen kunnolla ja jotkut nivelet alkanu narisemaan vasemmassa etukulmassa... mikähän se olisi? Mukamas pikkusen "lisätehoja, ainaki 170hp" lastutettuna matka-ajossa 7,5l/100 Ruotsin 110 motareilla ja kaupungissa paljon enemmän. Mun autolla ajettu nyt 170tkm kun se reilu vuosi sitten hankittaessa oli 150tkm, eli 20tkm kokemusta. Nelivedossa ei ainakaan toistaiseksi ollut mitään ongelmia, rivakasti kulki kitkarenkailla talvellakin... ainakin verrattuna 190E bensamersuun.
MUTU
Minun tietämyksen (joka ei ole mitään truu faktaa, korjatkaa kun olen väärässä...) on niin että Audin neliveto vetää vain etupäästä kunnes tekniikka huomaa että etupää pyrkii sutimaan, jolloin takapäälle välitetään voimaa. Muutoin siis takapää tulee mukana kuten perus etuvetoisessakin. Eli suomeksi: Auto ei ole oikea neliveto.
/MUTU
MUTU
Minun tietämyksen (joka ei ole mitään truu faktaa, korjatkaa kun olen väärässä...) on niin että Audin neliveto vetää vain etupäästä kunnes tekniikka huomaa että etupää pyrkii sutimaan, jolloin takapäälle välitetään voimaa. Muutoin siis takapää tulee mukana kuten perus etuvetoisessakin. Eli suomeksi: Auto ei ole oikea neliveto.
/MUTU
Minun tietämyksen (joka ei ole mitään truu faktaa, korjatkaa kun olen väärässä...) on niin että Audin neliveto vetää vain etupäästä kunnes tekniikka huomaa että etupää pyrkii sutimaan, jolloin takapäälle välitetään voimaa. Muutoin siis takapää tulee mukana kuten perus etuvetoisessakin.
Tästä on väännetty useasti ennenkin. Lyhyesti:
Tuon ikäisissä normaalisti 50/50 (uudemmissa poikkeavaa voimanjakoa). Lipsuessa osa siirretään pitävämpään päähän. Ilman vastamomenttia (em. vetonivelvika, akseli ilmassa/rullilla) voima menee harakoille ja meno pysähtyy kokonaan.
Kiitoksia vastauksista. Tosiaan ei itellä ole mitään kokemusta audeista eikä näistä neliveto-systeemeistä. Tosiaan jos tuolla nelivedolla pääsee alle 9ltr sadalla, niin se on ok. Pitää varmaan sitten laittaa neliveto audi näin vaihteeksi. Jos ei kestä niin korjataan, mitään autoa ei ole valmistettu ikuisesti kestäväksi. Lähinnä tässä hain semmosia vikoja mitä tämän ikäisessä neliveto-audissa voi ilmetä, että osaa varautua tarpeen mukaan.
-
- -
Niin, siis tuon ikäisissähän tuo neliveto on periaatteessa kasa tasauspyörästöjä, joskin keskimmäinen on Torsen -tyyppinen.
Kyllä kai nyt matka-ajossa pääse helposti alle 10l kulutuslukemiin. Mulla vie seka-ajossa sellasta 10-11l satkulle. Lastutettu. Raskas kaasujalka.
Tuolla omalla oon jotain 30tkm ajellu ja etupään tukivarsi härdellit on ollu ainut vika mitä en itse ole aiheuttanut.
Kyllä minä suosittelisin kelle vain tämmöisen auton ostoa.
Unohda ne vajaavetoset romut ja siirry nelivedon ylivoimaan =D
Tuolla omalla oon jotain 30tkm ajellu ja etupään tukivarsi härdellit on ollu ainut vika mitä en itse ole aiheuttanut.
Kyllä minä suosittelisin kelle vain tämmöisen auton ostoa.
Unohda ne vajaavetoset romut ja siirry nelivedon ylivoimaan =D
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=33487
Tuolla löytyy vähän niitä vikoja ja voin kyllä allekirjottaa että ABS-yksikkö,ohjausvaihde ja tukivarret edessä myös hajoaa :D
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä peli, neliveto on talvella ja märällä huippu. Vakiona aika laiska ilmestys, lastulla pitäs muuttua vähä ripeemmäks.
Tuolla löytyy vähän niitä vikoja ja voin kyllä allekirjottaa että ABS-yksikkö,ohjausvaihde ja tukivarret edessä myös hajoaa :D
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä peli, neliveto on talvella ja märällä huippu. Vakiona aika laiska ilmestys, lastulla pitäs muuttua vähä ripeemmäks.
-
- -
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”