mk2 golf gti laatikko
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 golf gti laatikko
käypikö minkä muun vaihdelaatikko vai pitääkö olla just gti:n laatikko.. itseltäni just hajosi omasta..
gtin laatikko
toi tieto auttaa jo huomattavasti.. kiitoksia
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16.6.2006 11:37
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16.6.2006 11:37
Ja kylläkin dieselin lootissa 1-3 vaihteilla välitykset on tiheämpiä kuin gti:ssä, ja 4 sekä 5-vaihteet on pitempiä. Joten se kulkupuolen voi päätellä tuosta.
Gtin laatikoita ovat 9A, AEN, 2Y, joista viimeksi mainittu kaikista lyhimmällä 5-vaihteella. Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T, ATH jne. Noi koodithan löytyy joka lootan pohjasta ja välitykset voi kattoa tuolta Tekstit-osiosta.
Gtin laatikoita ovat 9A, AEN, 2Y, joista viimeksi mainittu kaikista lyhimmällä 5-vaihteella. Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T, ATH jne. Noi koodithan löytyy joka lootan pohjasta ja välitykset voi kattoa tuolta Tekstit-osiosta.
2000? Ei kai tuo sentään mikään traktoridiesel ole? :)no älkää nyt puhuko ihan mitä sattuu... kullä toi vaihteisto kai sopii mut ei kyllä kulje yhtään ku ei toi diiseli jetan moottori kierrä kun joku 2000r min ja gti mylly joku 6000 r min niin miettikää siitä...
tuo noin diideli koneessa on sama kytkin levy kuin 1.6 sessa pensa koneessa ,,,
Ei puhuta potaskaa ei, esimerkiksi:
Dieselin laatikoita/muita taas 4S, 4T
Ainakin noita 4T ja 4S on käytetty myös bensakoneen yhteydessä, omassa kulkineessani 4S ihan tehtaalla asennettuna. Ei noissa välityksissä niin isoja eroja ole, etteivätkö lainkaan toimisi. Välitykset kyllä saattavat muuttua.
4T laatikkoa käytetty tietääkseni myös MK 2 1.8 GTI:ssä?
Topikkia lainaten;
Itse tarvisin Golf III 2.0 8v gti uuden vaihteiston. Kiinni oli CHE, jossa siis 100mm vetareitten laipat, ja iso kytkinakseli (booreja 28). Mitkä laatikot kelpaisi suoraan kiinni?
Minulta löytyy myös tuo ko. 4T laatikko, siinä on oikeat laipat, mutta kytkinakseli liian pieni (booreja 24).
Topikkia lainaten;
Itse tarvisin Golf III 2.0 8v gti uuden vaihteiston. Kiinni oli CHE, jossa siis 100mm vetareitten laipat, ja iso kytkinakseli (booreja 28). Mitkä laatikot kelpaisi suoraan kiinni?
Minulta löytyy myös tuo ko. 4T laatikko, siinä on oikeat laipat, mutta kytkinakseli liian pieni (booreja 24).
2koppasen laatikon laippojen vaihto
eli onko tietoa miten saa vaihettua?? gti:n vetarin laipat vähän turhan järeät...
2koppasen laatikon laippojen vaihto
laatikko on onneks jo irti... laatikon vaihto meneillään tässä.. juu no huomen jatkuu et pitää tota keinoa kokeilla...
2koppasen laatikon laippojen vaihto
no just tota kierre aluetta mietin et voisko sitä käyttää hyväks tos hommas... no eiköhän ne vaihdu jotenkin..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
mk2 golf gti laatikko
ei tarvihe laippojen vaihtoon mitään muuta kun tasapää meisselin.. ei tarvihe käyttää m8 kierteellä mitään.. eikun sokat pois ja laippa hyppää silmile.. ja eikun uus tilalle..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Apuna voi käyttää myös pitkää liimapuristinta, jos vetarit eivät ole kiinni. Samalle kertaa voi puristaa molemmat laipat kiinni. Itse yritin irrallaan olevaan laatikkoon laippoja asentaa ilman työkalua, ei onnistunut. Tein 20x20mm putken pätkästä työkalun, keskelle reikä josta läpi pultti. Helppoa ja halpaa. Ja sopivat lukkorengaspihdit saa Biltemasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa