Olis tarkoitus vaihtaa toi orkkis bensapumppu tehokkaampaan ja ilmeisesti jotain Porschen pumppuja on ainakin jotkut laittaneet orkkiksen tilalle. Mulla on kuitenkin se välisäiliö ja sen putket niin heikossa hapessa, että nekin täytyis uusia. Kävin kyselemässä noiden pikkuputkien hintoja ja nekin oli jo 50€/kpl. Lisäksi se paineakku taitaa vuotaa, eli sekin pitäis hommata.
Onko siellä pakko olla välissä noita akkumulaattoreita sun muita välisäiliöitä? Voiko tankista vetää suoraan jollain aftermarket pumpulla, vaikka tollasella Walbrolla, bensapaineensäätimelle ja pistää vaan suodatin väliin?
G2 16V:hen tehokkaampaa bensapumppua
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös ton ison k-jetin pumpun pitäs riittää aika pitkälle? 300-400hp?
Uusimmassa PVW:ssä oli 1.8t mk2 missä oli tekstin mukaan toi pumppu ja siinä oli reilu 400hp, eli ilmeisesti se riittää melko pitkälle. Ajatuksena vaan oli, et jos nyt samalla olis tehny ton paikan niin ettei joudu uusimaan sieltä enää tulevaisuudessa mitään.
Se paineenvaraaja on vaan k-jetille sulla tais olla jotain parempaa pellin alla.
Ok, eli sitten vaan pumpulta suodattimelle ja suodattimelta säätimelle ja jättää ton paineenvaraajan välistä pois. Heti säästy rahaa...=)
Ihan mielenkiinnosta, niin miksi se varaaja pitää olla k-jetillä?
Tarvitseeko tota välisäiliötäkään tässä tapauksessa? Eikö se ole sama asia pumpata heti tankista asti tehokkaammalla pumpulla, kuin että pumppaa metrin päässä olevasta pienemmästä säiliöstä sillä pumpulla?
Joo on mulla tankkipumppu. Teen nyt sitte niin et annan kaikki osat olla alkuperäisinä ja poistan vaan paineenvaraajan sieltä välistä. Toi orkkispumppukin riittää tässä vaiheessa vielä oikeen hyvin. Kävin äsken puristuttamassa letkun pumpulta suodattimelle, niin nyt ei sit menny kun reilu 20€ ton korjaamiseen kun ei tarvinnu ostaa uutta varaajaa.
Kiitoksia vaan avusta!
Kiitoksia vaan avusta!
marssit kauppaan ja tilaat Walbron GSL392 on ulkoinen pumppu, tuotto 255L/h, ei lopu ihan hetkessä kesken. laskennallisesti 550-600hv tuotto.
saa esim. futurezilta noita mutta ole tarkkana.
Sitten laitat tankkiin myös kunnon siirtopumpun ja teet about parilitraisen välisäiliön itte sinne ja heität orkkisromut vekeen.
saa esim. futurezilta noita mutta ole tarkkana.
Sitten laitat tankkiin myös kunnon siirtopumpun ja teet about parilitraisen välisäiliön itte sinne ja heität orkkisromut vekeen.
marssit kauppaan ja tilaat Walbron GSL392 on ulkoinen pumppu, tuotto 255L/h, ei lopu ihan hetkessä kesken. laskennallisesti 550-600hv tuotto.
Sitten laitat tankkiin myös kunnon siirtopumpun ja teet about parilitraisen välisäiliön itte sinne ja heität orkkisromut vekeen.
Tollanen systeemi täytyy kyl ens talven aikana värkkäillä.
Käytetäänkö noiden pumppujen kanssa orkkissuodatinta, vai tuleeko niille joku oma?
Onko tiedossa millainen tuotto tossa orkkissiirtopumpussa on?
Kysytääs samassa topicissa G60 pumpusta. Mihinkä asti tuotto riittää. Entäpä jos haluaisi pitää polttoainesysteemin mahdollisimman yksinkertaisena, niin saako suoraan alkuperäiselle paikalle tankin sisään mitään järeempää pumppua, ettei tarvis rakennella välisäiliöitä ja pelailla useamman pumpun kanssa. Laiskana ei jaksais alkaa rakenteleen siistiä telinettä uusille säiliöille ja pumpuille auton alle....
Mulla on vähän epäselvyyksiä että miten kytken ton pumpun, kun Hestecin kytkentäohjeita lueskelin ja siinä on bensapumpun releen ohjaus yhdestä Hestecin piuhasta. Eli releen ohjauspuolelle tulee jatkuva virta akulta ja hestec katkoo miinusta. Releeltä lähtee sitten virta pumpulle.
No ei siinä mitään ihan järkevältä toi tuntuu noin, mut johdot oli kuitenkin ihan eri tavalla silloin kun purin ne. Eli silloin releen ohjauspuolen miinus oli suoraan rungossa ja plussa tuli jostain muualta (oliskohan virtalukolta, kun se johdon toinen pää kuuluu luokkaan epäselvät joita mulla on vielä ihan liikaa).
Koska bensapumpulle kuuluu tulla virta? Tuleeko sinne kokoajan kun virrat on avaimesta päällä?
Entä tankkipumppu, koska tuleeko sinne myös aina virta kun virrat on päällä?
No ei siinä mitään ihan järkevältä toi tuntuu noin, mut johdot oli kuitenkin ihan eri tavalla silloin kun purin ne. Eli silloin releen ohjauspuolen miinus oli suoraan rungossa ja plussa tuli jostain muualta (oliskohan virtalukolta, kun se johdon toinen pää kuuluu luokkaan epäselvät joita mulla on vielä ihan liikaa).
Koska bensapumpulle kuuluu tulla virta? Tuleeko sinne kokoajan kun virrat on avaimesta päällä?
Entä tankkipumppu, koska tuleeko sinne myös aina virta kun virrat on päällä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa