vw g60 tyhjäkäyntiventtiili
Valvoja: ffp jäsenet
vw g60 tyhjäkäyntiventtiili
G60 koneeseen kaipaillaan ehjää tyhjäkäyntiventtiiliä misäköhän semmoisen löytäisi edullisesti käytettynä/uutena?
Varmaan kannattaa kysästä Dopilta Laitilasta.
Uskoisin että sieltä löytyy käytettyjä sopuhintaan.
Itsellä tässä juuri hieman samaan aiheeseen liittyvää asiaa joten lainaan hieman topiccia.
Mulla alkoi tekemään sellaista, että kun kone vähänkin lämpiää niin tyhjäkäynti alkaa aaltoilemaan 1500-1700 välillä. Kun nappaa siitä tyhjäkäyntiventtiilistä piuhan irti niin kierrokset putoaa sinne 600. Kun piuhan laittaa takas kone alkaa käymään tyhjäkäyntiä 800 paikkeilla. Kun vähänkin taas antaa kaasua alkaa tuo aaltoilu uudelleen tuolla vajaassa parissa tonnissa.
Eilen vaihdoin lastun ja ahdinpyörän. En tiedä onko tuolla sitten mitään tekemistä tuon asian kanssa, voi olla ihan sattumaankin siis.
Varmaan pitäisi ensimmäisenä putsata tuo venttiili? Millä se kannattaa putsata ja miten?
Uskoisin että sieltä löytyy käytettyjä sopuhintaan.
Itsellä tässä juuri hieman samaan aiheeseen liittyvää asiaa joten lainaan hieman topiccia.
Mulla alkoi tekemään sellaista, että kun kone vähänkin lämpiää niin tyhjäkäynti alkaa aaltoilemaan 1500-1700 välillä. Kun nappaa siitä tyhjäkäyntiventtiilistä piuhan irti niin kierrokset putoaa sinne 600. Kun piuhan laittaa takas kone alkaa käymään tyhjäkäyntiä 800 paikkeilla. Kun vähänkin taas antaa kaasua alkaa tuo aaltoilu uudelleen tuolla vajaassa parissa tonnissa.
Eilen vaihdoin lastun ja ahdinpyörän. En tiedä onko tuolla sitten mitään tekemistä tuon asian kanssa, voi olla ihan sattumaankin siis.
Varmaan pitäisi ensimmäisenä putsata tuo venttiili? Millä se kannattaa putsata ja miten?
Ei kannata kiskoa sitä piuhaa lennosta irti, ECU palaa. Katso ettei ole imuvuotoja. Sitä tötteröä voi elvyttää painamalla jotain CRC:tä sinne sisälle sillei että sisus ui siinä litkussa.
Uusi ISV maksaa jotain 300e luokkaa ja noi taitaa olla semmosia, että ennen tai myöhemmin hajoavat kuitenkin, niin miten liene käytettyjen saatavuus.
Uusi ISV maksaa jotain 300e luokkaa ja noi taitaa olla semmosia, että ennen tai myöhemmin hajoavat kuitenkin, niin miten liene käytettyjen saatavuus.
Juu, ei tuota ole tullut kun pari kertaa irroiteltua lennosta. Hyvä kuitenkin että varoitit, en nimittäin tuota tiennyt. Täytyy varmaan ottaa toi irti tässä jossain välissä ja crc:llä putsata.
Tyhjäkänyti kyllä putoaa sinne vajaaseen tonniin ja pysyy siellä, kun vaihde päällä kytkintä hieman nostamalla sen sinne laskee. Mutta itsestään se jää aaltoilemaan tuonne vajaaseen 2000
Tyhjäkänyti kyllä putoaa sinne vajaaseen tonniin ja pysyy siellä, kun vaihde päällä kytkintä hieman nostamalla sen sinne laskee. Mutta itsestään se jää aaltoilemaan tuonne vajaaseen 2000
Käykäähän Audifinnsin puolella hakemassa aiheita hakusanalla "ISV", niin löytyy juttua.
S4:stä irrottelin monta kertaa ISV:n piuhan, eikä ongelmia tullut. En ole kuullutkaan tuollaisesta riskista, kannattanee olla varovainen.
ISV on rakennettu pienin toleranssein ja se yleensä kestää auton iän, mutta koska se joutuu tekemisiin öljyn ja veden kanssa, venttiili likaantuu ja pikeentyy.
On aivan turha luulla, että suihkaus CRC:tä tai jarrukliineriä auttaa pikeentyneeseen ISV:hen. Liotus tärpätissä esim pari päivää ja venttiilin ajelu jollakin kuuden voltin jännitteellä (12V jännite käräyttää kelan herkästi) edestakas ja taas huljuttelu auttaa monesti.
Talvella liotin venttiiliä toista päivää, mutta eipä auttanut: kun tuli pakkaskeli, tyhjäkäynti katosi. Kas, kun huohotinputket ovat täynnä vedensekaista moskaa, joka ajautuu venttiiliin jäädyttäen tämän, ei puhdistraminen pitkään auta. Kannattaa siis käydä läpi kaikki huohotinpuolen letkut ja puhdistaa ne huolella.
S4:stä irrottelin monta kertaa ISV:n piuhan, eikä ongelmia tullut. En ole kuullutkaan tuollaisesta riskista, kannattanee olla varovainen.
ISV on rakennettu pienin toleranssein ja se yleensä kestää auton iän, mutta koska se joutuu tekemisiin öljyn ja veden kanssa, venttiili likaantuu ja pikeentyy.
On aivan turha luulla, että suihkaus CRC:tä tai jarrukliineriä auttaa pikeentyneeseen ISV:hen. Liotus tärpätissä esim pari päivää ja venttiilin ajelu jollakin kuuden voltin jännitteellä (12V jännite käräyttää kelan herkästi) edestakas ja taas huljuttelu auttaa monesti.
Talvella liotin venttiiliä toista päivää, mutta eipä auttanut: kun tuli pakkaskeli, tyhjäkäynti katosi. Kas, kun huohotinputket ovat täynnä vedensekaista moskaa, joka ajautuu venttiiliin jäädyttäen tämän, ei puhdistraminen pitkään auta. Kannattaa siis käydä läpi kaikki huohotinpuolen letkut ja puhdistaa ne huolella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa