Turboa vw golf 3:seen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juhajjii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.7.2007 15:15

Turboa vw golf 3:seen?

ViestiKirjoittaja Juhajjii » 27.7.2007 17:12

Niin siis etsisin golfiini turboa enkä tiedä mistä sellaista pitäisi oikein etsiä, kellään myynnissä sellaista?

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 27.7.2007 17:49

Kerropa nyt hyvä mies edes mihin moottoriin tuo on tulossa. Joku 1.4 vai 2.8. Vaiko kentiäs diisseli.
Auttaa kummasti. Ja mitä turboa etsit?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.7.2007 19:17

Taidetaan etsiä turboa "karkkikaupan hyllyltä", eli paperi päältä pois ja sisuksiin. Jos ei ole hyvä niin viskataan pois.

Ei se Juhajjii niin toimi, valitettavasti.

Juhajjii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.7.2007 15:15

ViestiKirjoittaja Juhajjii » 27.7.2007 22:27

Niin joo, siis hakisin turboa 1.8 koneeseen, se vakio 66kW, 90hv koneeseen... No siis kertokaa kaikki tiedot mitä sen hankkimiseen sitten tarvitaan. Olisi todella iso apu.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.7.2007 22:35

Niin mitä sillä turbolla sitten tehdään? Säilytetään autotallissa pahvilaatikossa ja kehutaan kylillä?

Juhajjii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.7.2007 15:15

ViestiKirjoittaja Juhajjii » 27.7.2007 22:42

Ai sekö niiden turbojentarkoitus onkin, pitää pahvilaatikossa talissa, ku mä oon luullu että se vaikuttaa jotenkin moottorin suorituskyvyn parantamiseen... ;)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.7.2007 23:13

lue tekstit ensin, sitten googleta ja opiskele. sitten osta vaikka corky bellin maximum boost ja mieti asiaa uudestaan. Sitä paitsi, lähes mahdotonta ikäluokkasi autoon koska arvelen sen olevan vielä vähäpäästöinenkin.
Ellei vaihda uudempaan moottoria esim. 1,8T 20v

Juhajjii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.7.2007 15:15

ViestiKirjoittaja Juhajjii » 28.7.2007 10:09

FFp:n VW 8v-koneen turboahtaminen jutun mukaan "7.87 - 91 käyttöön otettuja autoja ei voida turbottaa mikäli ne on merkitty vähäpäästöisiksi" , joten eikö tämän mukaan vuoden -92 eli 3 koppainen ei välttämättä ole vähäpäästöinen...

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 28.7.2007 10:29

Ei, vaan käytännössä kaikki '92-> on vähäpäästöisiä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.7.2007 11:41

lyön melkein vetoa että autosi on vähäpäästöinen.
Ei se ole vain niin että isketään hyrskytin pakoputkeen ja menoksi. Yleensä koko moottori on tehtävä uusiksi. sitten on näitä budjettiturbottaja joihin itsekin lukeuduin mutta homma karkas käsistä. eurolla saat euron osia ja vakiomotista on kestävyyttä turha etsiä pitemmälle ajalle.

Sanon että varaa rahaa se 10k€ ja vielä vähän päälle ja jos et ole ennen tehnyt itse, vie ammattilaiselle.
10k€ on pieni raha kun auto oikeasti rakennetaan alusta loppuun. BTDT

Ainoa ehkä edullisin olisi tosiaan laittaa autoon 1.820vt moottori ja muuttaa alusta vastaamaan vr6:sta jolloin sen saisi rekisteriinkin.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 28.7.2007 12:03

Multa puuttuu tuon kolmoskolopallon otteesta vähäpäästöisyysmerkintä. Auto on -92 mut onko sillä jotain asian kanssa tekemistä että se on tiisseli.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.7.2007 13:01

Ainoa ehkä edullisin olisi tosiaan laittaa autoon 1.820vt moottori ja muuttaa alusta vastaamaan vr6:sta jolloin sen saisi rekisteriinkin.


Eikös ne 16veen jarrutkin riitä?(150hv molemmat) onko veeärrän kamoilla muuta eroa kuin raideleveys kasvaa?
Ja jos haluaa pitää 4x100 jaon niin onnistuuko Geen jarruilla?

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 28.7.2007 16:37

8v, 16v ja vr6 on kaikki samoilla jarruilla 280 tai 288 riippuen vuosimallista. Ja mielestäni vertailumoottorina voidaan käyttää myös 2.0-16v konetta.

Juhajjii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.7.2007 15:15

ViestiKirjoittaja Juhajjii » 29.7.2007 19:28

Eli siis tästä voin päätellä että turboaminen koneeseen on iso homma, vie paljon aikaa ja paljon rahaa, eikö? Jos kerran täytyy ostää ehkäpä uusi moottori jne...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.7.2007 19:40

Suosittelisin vaihtamaan autoa jos se hyrskytin pitää olla.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.7.2007 19:43

Eli siis tästä voin päätellä että turboaminen koneeseen on iso homma, vie paljon aikaa ja paljon rahaa, eikö? Jos kerran täytyy ostää ehkäpä uusi moottori jne...


Olet ymmärtänyt asian täysin oikein.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 30.7.2007 9:15

Jos haluaa turbokikotin projektin niin minulta saattaisi olla kaupan tuo mk2.
osien hinnalla lähtee ja kun osat on laatua niin hintaakin on hieman. Tosiostajat voi privattaa tai s-postittaa ttechperformance ät gmail.com


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa